Tworzenie harmonogramu postów (lub jak kto woli – content planu) to podstawa prowadzenia komunikacji w social mediach. Skąd jednak brać inspiracje do ich treści? Źródeł może być oczywiście wiele, a jednym z nich jest skorzystanie z… kalendarza – i to nie tylko tego zwykłego, ale też z kalendarza świąt nietypowych.
Gdybyśmy mieli napisać w jednym zdaniu, czym jest content marketing, to napisalibyśmy, że jest to przyciąganie do siebie klientów przez tworzenie i promocję ważnych dla nich treści. Ta definicja z jednej strony wyczerpuje istotę tego zjawiska, z drugiej – tworzy wiele pytań. Na najważniejsze z nich odpowiadamy poniżej.
Komunikacja w social mediach wydaje się czymś prostym – ot, wystarczy być uprzejmym wobec klienta. Czy tak jest w rzeczywistości? Oczywiście, że nie! Skuteczna komunikacja marki w mediach społecznościowych wymaga niemałej wiedzy i umiejętności. Zanim zaczniesz tę wiedzę zgłębiać, warto wiedzieć, czego nie robić i jakich błędów nie popełniać. I tego właśnie dowiesz się z poniższego wpisu.
Strategia obecności w social media jest niezbędna, aby pozytywnie wyróżnić się w tłumie istniejących tam marek i osób. Solidnie opracowana i wdrażana strategia pomaga także zdobyć przychylność algorytmu, co poskutkuje łatwiejszym zdobywaniem zasięgów. Jej efektem jest też po prostu profesjonalnie prowadzony profil, co samo w sobie jest wartością. Jak więc stworzyć taką strategię? Przede wszystkim ustal…
Dobrze zaplanowana strategia komunikacji jest dla nas kompasem służącym do poruszania się w social mediach. Kompas ma jednak to do siebie, że wskazuje tylko kierunek, a sam kurs trzeba już korygować. Podobnie jak sam projekt komunikacji nie gwarantuje nam powodzenia. Taką komunikację trzeba później skutecznie prowadzić i modyfikować tak, aby była możliwie ściśle dopasowana do naszych odbiorców. W tym artykule dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas zarządzania komunikacją w social mediach.
Persony i grupy docelowe to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych. Są fundamentem skutecznego działania w social mediach i tworzenia kampanii reklamowych. Dostarczają one danych, dzięki którym będziesz mógł tak dopasować kampanię, aby skutecznie dotrzeć do odpowiednich odbiorców.