Content Marketing
Każdy, kto choć w minimalnym stopniu interesował się promocją swojej marki w internecie, spotkał się z tym terminem. I nic dziwnego, bo Content Marketing (marketing treści) to jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji w internecie. Na czym polega i co możesz dzięki niemu osiągnać?
Polega na budowaniu więzi pomiędzy marką a jej odbiorcami za pomocą wartościowej wiedzy. Ta strategia przynosi naprawdę dobre efekty – i to niezależnie od wielkości marki i jej branży. Jest uniwersalna. Nic więc dziwnego, że w 2021 roku aż 82% marketerów wykorzystywało tworzenie treści w swojej strategii marketingowej (badanie Hubspot).
Skuteczność Content Marketingu zależy od ciekawego pomysłu, dobrego planu, konsekwencji i systematyczności w jego realizacji. Sprostanie tym wymaganiom jest wbrew pozorom trudnym zadaniem – zwłaszcza przy tak dużej konkurencji w internecie.
Nie bylibyśmy jednak dobrą agencją, gdybyśmy nie wiedzieli, jak przebić się przez ten tłum. Wiemy, jak utrzymać uwagę odbiorcy i przekonać go do zakupu – zajmujemy się tym na co dzień i przetestowaliśmy wszystkie możliwe rozwiązania. Dzięki temu wiemy też, co działa, a co nie, i dlaczego tak się dzieje. Content Marketing nie ma przed nami tajemnic.
Jeśli chcesz dołączyć do grona naszych klientów i zobaczyć, jak Twoja marka zdobywa coraz większą rozpoznawalność, skontaktuj się z nami.
Czym jest Content Marketing?
Content Marketing to strategia polegająca na wykorzystaniu treści do promocji marki oraz dotarcia za jej pomocą do odbiorców.
Treści te powinny być wartościowe dla miłośników marki: odpowiadać na ich pytania, dostarczać im wiedzy lub rozrywki, realizować ich potrzeby oraz mieć preferowaną przez nich formę (tekst, wideo, nagrania, zdjęcia czy infografiki).
Dobrze prowadzony Content Marketing przekonuje odbiorców do określonych przez Ciebie działań – np. pozostawienia danych kontaktowych, udostępnienia treści innym zainteresowanym lub zakupu Twoich produktów. Nie ma on charakteru sprzedaży bezpośredniej (z reguły brak tutaj perswazji i komunikatów sprzedażowych), ale jest ważnym ogniwem w ścieżce zakupowej klienta.
Marketing treści może być realizowany na różne sposoby:
- blog (regularne publikowanie artykułów eksperckich, wywiadów z branżowymi specjalistami, poradniki),
- podcast (audycje głosowe w internecie),
- wideo (filmy publikowane na YT, mogą być z influencerami),
- webinary (spotkania online na żywo z odbiorcami),
- white papers (statystyki, badania, raporty i analizy zagadnień branżowych),
- e-book (książka z wiedzą branżową lub poradnik),
- kampania e-mailowa (newsletter z informacjami tylko dla zapisanych),
- webinar (spotkanie na żywo w internecie z miłośnikami marki lub danej branży),
- infografiki (wiedza przekazana w atrakcyjny sposób),
- posty w social mediach (dzielenie się wiedzą, case study i prezentacja produktów lub pracy firmy – wszystko to publikowane na już istniejących kanałach social media marki),
- i inne.
Co ciekawe, Content Marketing może funkcjonować również poza internetem, czego przykładem są wydawane przez znane marki książki kucharskie czy poradniki dodawane do sprzętu sportowego.
Jak powstaje Content Marketing?
Żadna strategia nie może powstać bez wcześniejszej analizy branży. Dlatego też skrupulatnie badamy:
- Twoją grupę odbiorców (ustalamy, do kogo będzie skierowany produkt, kim są te osoby i jakiego używają języka),
- Twoją konkurencję (analizujemy jej ilość, jakość, działania, mocne i słabe strony),
- Twój produkt oraz markę (ustalamy Unique Selling Proposition, mocne strony i szanse do wykorzystania, dotychczasowe działania i ich efekty).
Na podstawie wyników tej analizy szykujemy dla Ciebie strategię, na którą składają się proponowane działania, harmonogram ich realizacji oraz spodziewane rezultaty. Ustalamy też intensywność i długość naszych działań oraz szczegóły, takie jak tematy proponowanych przez nas treści i sposób ich realizacji.
W następnym kroku bierzemy się za realizowanie zaproponowanej przez nas strategii oraz dystrybucję opublikowanych treści.
Prowadzimy też szczegółową analizę naszych działań, dzięki czemu możemy z tygodnia na tydzień i z miesiąca na miesiąc coraz bardziej poprawiać przebieg kampanii i wyciągać z niej jak najwięcej zysku dla Ciebie.
Rezultaty naszej pracy przedstawiamy Ci co miesiąc (lub inny ustalony czas) w czytelnych raportach, które możesz zaprezentować pozostałym członkom firmy.
Skąd wiemy, jaki rodzaj treści wybrać?
Nie wróżymy z fusów. Na podstawie przeprowadzonego przez nas badania i wcześniejszego doświadczenia oceniamy, który rodzaj contentu jest preferowany przez daną grupę docelową i tym samym najskuteczniejszy. Dzięki temu wszystkie przygotowywane przez nas treści są dopasowywane do Twoich klientów i ich upodobań oraz potrzeb, przez co są przez nich chętnie czytane lub oglądane.
Dajemy Ci coś więcej niż tylko usługę
Decydując się na skorzystanie z usług naszej agencji, dostajesz znacznie więcej niż marketing Twojej marki za pomocą treści. Poznajesz swoją grupę docelową, widzisz, na co reaguje najlepiej, i masz okazję zobaczyć, jak działa Twój biznes na pełnych obrotach. Z doświadczenia wiemy, że już samo obserwowanie przebiegu kampanii content marketingowej pokazuje działanie marki z zupełnie nowej perspektywy i otwiera oczy na nowe możliwości promocji Twojej firmy.
Rezultaty prowadzenia Content Marketingu są długofalowe, więc jego efekty będziesz mógł obserwować jeszcze długo po przeprowadzeniu kampanii.
Jak działa Content Marketing?
Content Marketing to budowanie Twojej obecności w internecie. To jak przebywanie w towarzystwie – jeśli będziesz siedział cicho, nikt Cię nie usłyszy, a gdy zaczniesz już się wypowiadać, zostaniesz zauważony i zapamiętany. Tworzenie treści i publikowanie jej pod szyldem marki to właśnie Twój głos i obecność w internecie.
Komunikacja
Oczywiście trzeba nie tylko mówić, ale też wiedzieć, co i jak mówić – a Content Marketing tak aranżuje komunikację marki, że jej głos jest o wiele bardziej przekonujący. I to z kilku powodów:
- Po pierwsze: zamiast opowiadać o tym, jak bardzo się znasz na swojej branży, po prostu to pokazujesz – za pomocą treściwych artykułów, podcastów, webinarów czy filmów. Odbiorcy nie muszą wierzyć Ci na słowo – wystarczy, że zobaczą, że masz wiedzę. To przekonuje najbardziej.
- Po drugie: publikowanie treści zaznajamia odbiorców z marką znacznie lepiej niż komunikaty sprzedażowe, które tak naprawdę nic nie mówią o marce; a nowi odbiorcy mają szansę poznać Twoją markę i ją polubić.
- Po trzecie: za pomocą marketingu treści będziesz systematycznie i konsekwentnie budował wizerunek eksperta w tym, co robisz. Odbiorcy nie będą musieli być dodatkowo przekonywani – wystarczy, że zobaczą, że mogą Tobie zaufać, bo jesteś ekspertem.
A jeśli dodatkowo będziesz publikować wartościową wiedzę, to przyciągniesz do siebie wszystkich potencjalnych klientów, zainteresowanych Twoją branżą. Oczywiście do odbiorców należy mówić ich głosem – dzięki temu dotrzesz do nich lepiej niż Twoja konkurencja.
Obecność w internecie
Marketing treści działa także dzięki temu, że publikując treści, stajesz się widoczny dla wyszukiwarki. Im więcej wartościowych treści zamieścisz na stronie marki, tym więcej osób znajdzie ją podczas wyszukiwania w Google, a Ty będziesz mógł pozyskać i przekierować ten ruch do siebie.
Tworzenie treści bardzo pozytywnie wpływa na SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej i pojawianie się jej na coraz wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zarówno artykułów, jak i filmów (YouTube jest drugą największą wyszukiwarką na świecie). Jest tak z bardzo prostego powodu – w końcu wszyscy, którzy szukają materiałów na tematy związane z Twoją branżą, mogą trafić właśnie na Twoją stronę.
A jeśli do kampanii content marketingowej zaangażujemy znanego w Twojej branży influencera, to oprócz Twoich klientów, pozyskasz także zainteresowanie fanów danego influencera.