Agencja Content Marketingowa
Każdy, kto choć w minimalnym stopniu interesował się promocją swojej marki w internecie, spotkał się z tym terminem. I nic dziwnego, bo Content Marketing (marketing treści) to jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji w internecie. Na czym polega i co możesz dzięki niemu osiągnać?
Działania Content Marketingowe polegają na budowaniu więzi pomiędzy marką a jej odbiorcami za pomocą wartościowej wiedzy. Ta strategia przynosi naprawdę dobre efekty – i to niezależnie od wielkości marki i jej branży. Jest uniwersalna. Nic więc dziwnego, że w 2021 roku aż 82% marketerów wykorzystywało tworzenie treści w swojej strategii marketingowej (badanie Hubspot).
Skuteczność Content Marketingu zależy od ciekawego pomysłu, dobrego planu, konsekwencji i systematyczności w jego realizacji. Sprostanie tym wymaganiom jest wbrew pozorom trudnym zadaniem – zwłaszcza przy tak dużej konkurencji w internecie.
Nie bylibyśmy jednak dobrą agencją, gdybyśmy nie wiedzieli, jak przebić się przez ten tłum. Wiemy, jak utrzymać uwagę odbiorcy i przekonać go do zakupu – zajmujemy się tym na co dzień i przetestowaliśmy wszystkie możliwe rozwiązania. Dzięki temu wiemy też, co działa, a co nie, i dlaczego tak się dzieje. Content Marketing nie ma przed nami tajemnic.
Jeśli chcesz dołączyć do grona naszych klientów i zobaczyć, jak Twoja marka zdobywa coraz większą rozpoznawalność, skontaktuj się z nami.
Czym jest Content Marketing?
Content Marketing to strategia polegająca na wykorzystaniu treści do promocji marki oraz dotarcia za jej pomocą do docelowej grupy odbiorców.
Treści te powinny być wartościowe dla miłośników marki: odpowiadać na ich pytania, dostarczać im wiedzy lub rozrywki, realizować ich potrzeby oraz mieć preferowaną przez nich formę (tekst, wideo, nagrania, zdjęcia czy infografiki).
Dobrze prowadzony Content Marketing przekonuje odbiorców do określonych przez Ciebie działań – np. pozostawienia danych kontaktowych, udostępnienia treści innym zainteresowanym lub zakupu Twoich produktów. Nie ma on charakteru sprzedaży bezpośredniej (z reguły brak tutaj perswazji i komunikatów sprzedażowych), ale jest ważnym ogniwem w ścieżce zakupowej klienta.
Marketing treści może być realizowany na różne sposoby:
- blog (regularne publikowanie artykułów eksperckich, wywiadów z branżowymi specjalistami, poradniki),
- podcast (audycje głosowe w internecie),
- wideo (filmy publikowane na YT, mogą być z influencerami),
- webinary (spotkania online na żywo z odbiorcami),
- white papers (statystyki, badania, raporty i analizy zagadnień branżowych),
- e-book (książka z wiedzą branżową lub poradnik),
- opisy produktów, opisy kategorii,
- media społecznościowe (posty w mediach społecznościowych: dzielenie się wiedzą, case study i prezentacja produktów lub pracy firmy – wszystko to publikowane na już istniejących kanałach social media marki),
- e-mail marketing (newsletter z informacjami tylko dla zapisanych),
- działania SEO,
- influencer marketing,
- artykuły eksperckie,
- webinar (spotkanie na żywo w internecie z miłośnikami marki lub danej branży),
- infografiki (wiedza przekazana w atrakcyjny sposób),
- i inne.
Co ciekawe, Content Marketing może funkcjonować również poza internetem, czego przykładem są wydawane przez znane marki książki kucharskie czy poradniki dodawane do sprzętu sportowego.
Jak powstaje Content Marketing?
Żadna strategia nie może powstać bez wcześniejszej analizy branży. Dlatego też podstawowe kroki, od których zaczynamy to:
- Analiza grupy odbiorców – ustalamy, do kogo będzie skierowany produkt, kim są osoby z grupy docelowej i jakiego języka używa potencjalny klient,
- Analiza konkurencji – analizujemy jej ilość, jakość, działania, mocne i słabe strony,
- Analiza produktu oraz marki – ustalamy Unique Selling Proposition, mocne strony i szanse do wykorzystania, dotychczasowe działania i ich efekty.
Agencja Content Marketing – co oferujemy?
Jako agencja Content Marketingowa, na podstawie wyników analizy szykujemy dla Ciebie strategię, na którą składają się proponowane działania, harmonogram ich realizacji oraz spodziewane rezultaty. Ustalamy też intensywność i długość naszych działań oraz szczegóły, takie jak tematy proponowanych przez nas treści i sposób ich realizacji. Zatrudnienie ekspertów w dziedzinie Content Marketingu znacznie zwiększy skuteczność Twoich kampanii. Przede wszystkim działamy w oparciu o dobrze zaplanowaną strategię Content Marketingową – uwzględniamy nie tylko proces planowania i tworzenia treści, ale weryfikujemy ich skuteczność pod kątem wyszukiwarek i konwersji na Twojej stronie.
Dlaczego warto rozpocząć współpracę z naszą agencją Content Marketingową?
Rezultaty naszej pracy przedstawiamy Ci co miesiąc (lub inny ustalony czas) w czytelnych raportach, które możesz zaprezentować pozostałym członkom firmy. W czym jeszcze możemy pomóc Twojej marce?
Ekspercka wiedza na temat branży w agencji Content Marketingu
Mamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań Content Marketingowych, dlatego wiemy, co najlepiej sprawdza się w danej branży. Potrafimy odnaleźć niszę i dostosować formę komunikacji do preferencji grupy docelowej, co ma znaczenie z procesie podejmowania decyzji zakupowych. Jako agencja Content Marketingu współpracujemy z wieloma specjalistami. Różnorodność specjalistów w agencji pozwala na doskonałą adaptację do rozmaitych tematów. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę budowlaną, czy sklep internetowy z kosmetykami, będziemy w stanie dopasować treści marketingowe do potrzeb Twoich klientów.
Dzięki zatrudnianiu specjalistów z różnych dziedzin, jako agencja Content Marketingu możemy tworzyć treści o tematyce, która wykracza poza naszą własną wiedzę. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę technologiczną, rozpoczniemy współpracę ze specjalistą IT, który pomoże w stworzeniu artykułu z zakresu Content Marketingu o najnowszych trendach w branży. Skorzystaj z doświadczenia ekspertów!
Kalendarz redakcyjny zgodny z celami biznesowymi
Kolejną zaletą zatrudnienia naszej profesjonalnej agencji Content Marketingu jest to, że pomożemy Ci stworzyć kalendarz redakcyjny, gdzie zaplanujemy listę angażujących treści na bloga i strony internetowe. System kalendarza treści to również wiedza, kiedy publikować nowe materiały i jak je dystrybuować oraz możliwość dotarcia do potencjalnych klientów w wynikach wyszukiwania. Co więcej, dbamy także o to, aby cały czas budować wizerunek eksperta Twojej firmy.
Treści Content Marketingowe na najwyższym poziomie
Jako niezwykle skuteczna agencja Content Marketingu z bardzo dużym zapleczem, doskonale wiemy, jak pisać content, aby dotrzeć do właściwej grupy odbiorców. Tworzymy wartościowe treści, zawierające słowa kluczowe, zwiększając Twoją widoczność w wyszukiwarce Google. Współpracując z agencją Content Marketingu, spełnisz oczekiwania klienta i wzmocnisz zaangażowanie odbiorców.
Wysokiej jakości treści tworzymy na podstawie narzędzi z zakresu marketingu online do optymalizacji SEO. Agencje Content Marketingowe ponoszą koszty specjalistycznych narzędzi, dzięki czemu koszt ten nie spoczywa już na kliencie. Pamiętaj, że techniczna wiedza dotycząca optymalizacji jest kluczowa w tworzeniu treści.
Skąd wiemy, jaki rodzaj treści w Content Marketingu wybrać? Nie wróżymy z fusów. Na podstawie przeprowadzonego przez nas badania i wcześniejszego doświadczenia oceniamy, który rodzaj contentu jest preferowany przez daną grupę docelową i tym samym najskuteczniejszy. Dzięki temu wszystkie przygotowywane przez nas treści są dopasowywane do Twoich klientów i ich upodobań oraz potrzeb, przez co są przez nich chętnie czytane lub oglądane.
Budowanie świadomości marki
Dobra agencja Content Marketingu dba także o świadomość marki i wizerunek marki. Skuteczne kampanie reklamowe angażują odbiorców i przekierowują ich na stronę internetową, co pomaga w budowaniu świadomości marki oraz wzmacnianiu lojalności klientów.
Generowanie leadów
Angażujące treści mają przede wszystkim realizować Twoje cele biznesowe. W naszej agencji Content Marketingowej na każdym etapie współpracy dbamy o to, aby firma realizowała wyznaczone KPI. Może to być wzrost sprzedaży, zapisy do newslettera albo większa widoczność marki w sieci. Korzystamy wyłącznie z wartościowych treści, które doceniają Twoi odbiorcy.
Analityka
Biznes online ma ogromną zaletę – wszystkie parametry możemy dokładnie zmierzyć. Prowadząc działania Content Marketingowe, korzystamy z analityki internetowej i dokładnie sprawdzamy, jakie efekty przynoszą nasze działania.
Agencja Content Marketing – dajemy Ci coś więcej niż tylko usługę
Decydując się na skorzystanie z usług naszej agencji Content Marketingowej, dostajesz znacznie więcej niż marketing Twojej marki za pomocą treści. Poznajesz swoją grupę docelową, widzisz, na co reaguje najlepiej, i masz okazję zobaczyć, jak działa Twój biznes na pełnych obrotach. Z doświadczenia wiemy, że już samo obserwowanie przebiegu kampanii Content Marketingowej pokazuje działanie marki z zupełnie nowej perspektywy i otwiera oczy na nowe możliwości promocji Twojej firmy.
Rezultaty prowadzenia Content Marketingu są długofalowe, więc jego efekty będziesz mógł obserwować jeszcze długo po przeprowadzeniu kampanii.
Skontaktuj się z nami!
Poznaj opinie klientów, którzy nam zaufali. Ty też możesz wyróżnić się na tle konkurencji. Napisz do nas, a chętnie prześlemy Ci zrealizowane przez nas case studies.