Na początku pandemii nikt nie wiedział, w którą stronę pójdzie influencer marketing i jak w tym wszystkim odnajdą się sami influencerzy. Jedno jest jednak pewne – rok 2020 sporo pozmieniał i zanosi się na to, że będą to dość trwałe zmiany. Czy na lepsze?
Na początku 2021 coraz częściej i głośniej mówi się o nowej sieci społecznościowej – Clubhouse. Na jakiej idei się opiera, jak działa, jak się do niej dostać i przede wszystkim: dlaczego budzi tak duże zainteresowanie?
Rok 2020… cóż to był za rok! Delikatnie mówiąc, jedyny w swoim rodzaju. Pandemiczna rzeczywistość, lockdown, obostrzenia sprawiły, że spędzamy online więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. To social media pozwalają nam utrzymać kontakt, nawet gdy w rzeczywistości trzeba zachować dystans, a także bawią nas i jednoczą zza telefonów i monitorów.
W komunikatorach chętnie sięgano po funkcje głosowe i video, a wielu ludziom rok upłynął właśnie pod znakiem wideokonferencji. Spójrzmy, jakie najważniejsze zmiany zaszły w social mediach w 2020 roku.
Czymże w tętniącym newsami i zasięgami świecie Social Media byłaby reklama bez odpowiednio dobranego zdjęcia czy grafiki? Z pewnością niczym przykuwającym uwagę. Rolą zdjęcia lub grafiki jest właśnie ściągnięcie uwagi odbiorcy. Sprawienie, że człowiek na jej widok wstrzyma rozpędzoną machinę scrollowania, aby poświęcić chwilę i zaznajomić się z tym, co dla niego masz.
Mówi się, że jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Tę mądrość najwyraźniej wziął sobie do serca Facebook i przez długi czas nie pozwalał umieszczać dużych ilości tekstu na kreacjach reklamowych. Niezależnie od tego, czy było to zasadne czy nie, i czy obowiązują jakiekolwiek ograniczenia, warto rozważyć, jak duża ilość tekstu może wpływać na skuteczność reklam w social mediach.
Tworzenie harmonogramu postów (lub jak kto woli – content planu) to podstawa prowadzenia komunikacji w social mediach. Skąd jednak brać inspiracje do ich treści? Źródeł może być oczywiście wiele, a jednym z nich jest skorzystanie z… kalendarza – i to nie tylko tego zwykłego, ale też z kalendarza świąt nietypowych.