Przejdź do

Kampanie płatne na TikToku

TikTok dziś jest już platformą wideo, na której bardziej niż taniec i śpiew liczy się storytelling. Jak odnieść sukces w tym medium i trafić do odbiorców, na których zainteresowaniu najbardziej Ci zależy? Informujemy, że w tym zakresie mamy sporą wiedzę i doświadczenie.

 

Czym jest TikTok?

TikTok powstał na podstawie aplikacji muzycznej Musical.ly, której ideą było publikowanie lip-synców (materiałów wideo, gdzie użytkownik porusza ustami do znanych piosenek z list przebojów dostępnych w bazie).

Jest serwisem społecznościowym, na którym użytkownicy publikują krótkie filmy, trwające maksymalnie do 3 minut. Można je nagrywać za pomocą telefonu i edytować w samej aplikacji lub publikować gotowe filmy z karty pamięci.

Dziś już śmiało można powiedzieć, że TikTok to także platforma wideo, na której ważną rolę odgrywa storytelling. Jak się bowiem okazuje, to właśnie umiejętność dopasowania zalet marki i jej produktu do historii opowiadanych przy użyciu trendów jest kluczem do sukcesu, jaki można osiągnąć w tym medium.

Co jeszcze się tam publikuje?

  • własną reakcję na inne filmy (reaction video),
  • duety (film, w którym dwaj użytkownicy mają do dyspozycji po połowie ekranu i kreatywnie je wykorzystują),
  • tutorial video, czyli filmy edukacyjne i instruktażowe,
  • challenge, czyli wykonanie przez użytkownika zaproponowanego przez społeczność zadania,
  • układ choreograficzny do popularnej piosenki z list przebojów,
  • film fabularny.

Treści dodwane przez użytkowników TikToka w zdecydowanej większości mają charakter rozrywkowy lub edukacyjny. Istnieje tu także zjawisko trendów i challenge’y, polegające na wykonywaniu własnych, kreatywnych interpretacji wybranego tematu, układu choreograficznego lub innego pomysłu. Trendy tworzą tiktokerzy, marki lub sam serwis. Czasami są one „podchwytywane”  z kreatywnych i atrakcyjnych reklam, filmów czy seriali.

snap 2

Dla kogo są kampanie na TikToku?

Tym, co łączy osoby korzystające z TikToka, jest otwartość, chęć dobrej zabawy, ale też wartościowe treści edukacyjne (poradniki makijażowe, modowe czy rękodzielnicze).

W 2021 roku w samej Polsce było aż 8 milionów użytkowników TikToka. Dominują tu osoby młode – pokolenie Z i milenialsi, choć można zauważyć także i starszych odbiorców. Aplikacja od dłuższego czasu zdobywa użytkowników w różnym wieku; co więcej – ponad 60% z nich ma już ponad 18 lat.

O czym to świadczy? O tym, że z kampanią na TikToku bez problemu dotrzemy do Twojej grupy docelowej.

  • Liczba pobrań: 2 miliardy
  • Liczba aktywnych użytkowników na świecie: 689 milionów
  • W Polsce: 8 milionów

Z czego:

  • 60% użytkowników ma 18–34 lat, a 34% 13–17 lat
  • 53% to mężczyźni, 47% to kobiety
  • 66% użytkowników spędza na platformie więcej niż godzinę dziennie
  • 94% użytkowników robi zakupy przez internet
  • 30% użytkowników przynajmniej raz kupiło produkt za sprawą reklamy na TikToku

Dlaczego warto prowadzić kampanie na TikToku?

Ciągły przyrost użytkowników

Poza Polską na TikToku jest ponad 600 milionów aktywnych użytkowników, co daje duże możliwości kampanii także na rynki zagraniczne. Młodsze pokolenia systematycznie rezygnują z Facebooka i wybierają inne social media – w szczególności te, na których znajdują swoich rówieśników.

Rozbudowany system reklamowy i dobre zasięgi

Zasięgi na Facebooku czy Instagramie na przestrzeni lat zaczęły zauważalnie maleć, a same reklamy stały się coraz droższe. Jednocześnie przyrost nowych użytkowników na tych platformach nie jest już tak duży, jak w przypadku TikToka.

Jeśli do tego wszystkiego dodamy fakt, że TikTok Ads jest bardzo sprawnym i wydajnym systemem reklamowym, z którego korzystają największe marki, to kampania na TikToku staje się bardzo atrakcyjną formą promocji w social mediach.

Prosty i jednolity rodzaj treści

Aplikacja słynie z tego, że można na niej publikować tylko jeden rodzaj treści: krótkie filmiki, trwające maksymalnie 3 minuty. Ta prostota jest dużym ułatwieniem – zwłaszcza dla reklamodawców i twórców, bo łatwiej zautomatyzować ich tworzenie i z góry wiadomo, w jaki rodzaj treści należy się „wpasować”.

Jednolity format treści ma też tę niewątpliwą (ale i nieoczywistą) zaletę, że filmy reklamowe nie będą się drastycznie różnić od filmów tworzonych przez społeczność TikToka – dzięki temu będą o wiele bardziej wiarygodne i autentyczne.

snap 1

Dlaczego warto zatrudnić agencję do prowadzenia kampanii na TikToku?

Prowadzenie działań reklamowych na tej platformie wydaje się proste – rozbudowany system reklamowy, prosty rodzaj treści (krótkie filmiki) i duża liczba użytkowników. Nasuwa się więc pytanie – po co oddawać tę pracę agencji?

Prostota publikacji i przekazu bynajmniej nie oznacza, że na TikToku łatwo zaistnieć. Treści publikowane przez TikTokerów mają swoją specyfikę, charakterystyczną wyłącznie dla tej platformy. Nie będąc na bieżąco z tym, co się dzieje w aplikacji, można bardzo łatwo spudłować z treścią i stracić czas oraz środki z budżetu reklamowego.

Dlatego też zdecydowanie warto skorzystać z naszej pomocy. Mamy niezbędny know-how, a social mediami zajmujemy się na co dzień. Wiemy, co się przyjmie, a co nie; potrafimy też zrealizować treści tak, by były atrakcyjne dla użytkowników TikToka i opowiedziane ich językiem.

Jak rozpocząć kampanie na TikToku?

Wystarczy przesłać nam brief, a my zajmiemy się resztą. Zaplanujemy i stworzymy reklamy, wdrożymy je, zaimplementujemy pixel TikToka, zwiększymy świadomość marki. Jednym słowem: poprowadzimy kampanię od A do (pokolenia) Z.

Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci nasze dotychczasowe osiągnięcia i zaproponujemy konkretne rozwiązania.

Jak prowadzimy kampanie na TikToku?

  1. Pierwszą rzeczą, jaką robimy podczas prowadzenia kampanii na TikToku (a właściwie jeszcze przed jej rozpoczęciem), jest zapoznanie się z Twoją ofertą, produktem lub usługą. Na tym etapie chcemy poznać lepiej Twoją markę, jej USP, misję i inne elementy Twojego biznesu.
  2. Mając tę wiedzę, ustalamy, do kogo ma trafić reklama – tak by przyniosła najlepsze efekty. Mówiąc bardziej fachowo: definiujemy idealną grupę docelową dla Twojego produktu. Dzięki temu kampania trafia do potencjalnych klientów i przynosi realne zyski – i to bez przepalania budżetu.
  3. Wiedząc już, do kogo kierujemy produkt, tworzymy wideo i treści, które przekonają użytkowników i zmienią ich w Twoich klientów. Wszystkie reklamy szyjemy na miarę odbiorców – komunikaty, wideo, kadry, stylistyka i inne elementy muszą być dopasowane do danej grupy docelowej.
  4. Następnie uruchamiamy kampanię i nadzorujemy, czy trafia do tych użytkowników, do których trafić powinna. Przez cały czas emisji czuwamy nad jej dobrym przebiegiem, a wszelkie ewentualne poprawki wprowadzamy od ręki.
  5. Podczas kampanii dbamy także o to, by była dobrze zoptymalizowana i coraz skuteczniejsza. Pracują u nas jedni z najlepszych polskich specjalistów social media i reklamy w internecie – to właśnie dzięki ich doświadczeniu i wiedzy potrafimy wyciągnąć maksimum z każdej wydanej złotówki.
  6. W trakcie i na koniec kampanii przedstawiamy Ci jej wyniki w jasnych, czytelnych i szczegółowych raportach.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab