Przejdź do

Prowadzenie Social Media

Dziś trudno znaleźć firmę, która nie ma profili na platformach społecznościowych. Nie ma się temu co dziwić – w końcu prowadzenie social media przynosi naprawdę wiele korzyści. Zarówno materialnych, jak i niematerialnych.

Kto używa social mediów w Polsce?

W styczniu 2021 roku 25,9 milionów Polaków aktywnie korzystało z social mediów, co stanowi aż 68,5% populacji całego kraju. Statystyczny Polak spędza na nich 2 godziny dziennie – to prawie o godzinę więcej niż na codziennym czytaniu prasy (internetowej, jak i drukowanej).

Warto też wiedzieć, że aż 45,3% polskich użytkowników to właśnie tam szuka informacji o markach w pierwszej kolejności. Wszystkie te dane dotyczą osób pomiędzy 16. a 64. rokiem życia – w końcu media społecznościowe od dawna nie są już domeną jedynie młodzieży.

Dlaczego to takie ważne?

To badanie pokazuje, jak wiele różnorodnych osób korzysta z mediów społecznościowych i jak ważnym elementem naszego życia one są – statystycznie rzecz biorąc, nawet ważniejsze niż portale informacyjne. Niemal połowa polskich użytkowników szuka firm najpierw w social mediach, a dopiero potem w wyszukiwarce. Jeśli więc zastanawiasz się, czy warto prowadzić w nich profile Twojej marki – to niech ta statystyka będzie potwierdzeniem, że zdecydowanie warto. I że warto robić to skutecznie.

Korzyści z prowadzenia social media

Social media pozwalają markom na realizację pełnego spektrum działań marketingowych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.

Sprzedaż w social mediach

Jednym z najczęściej zadawanych, bardzo zasadnych pytań na temat social mediów jest to, czy można za ich pomocą sprzedawać. Odpowiedź jest bardzo prosta: można i warto to robić.

Praktycznie każda platforma ma swój własny system tworzenia reklam, które możemy sprofilować pod różne cele (np. wyświetlenia, kliknięcia czy zakupy). Za pomocą reklam możemy więc zarówno przenosić odbiorcę do Twojego sklepu założonego na Facebooku, jak i kierować go do Twojego e-commerce, na którym zakupi reklamowane przez Ciebie produkty.

Kontakt z odbiorcami

Prowadzenie social media zakłada stały kontakt z Twoimi odbiorcami i obecnymi klientami oraz budowanie więzi z nowymi osobami, które mogą być zainteresowane Twoją marką. W końcu już sama nazwa mówi, że to media społecznościowe – czyli takie, w których na pierwszym miejscu jest tworzenie społeczności wokół marki.

Fakt nawiązania bezpośredniej relacji z odbiorcami daje jej wiele korzyści: możesz poznać ich opinie na temat marki i jej oferty, sprawdzać reakcje na Twoje działania i zmiany w ofercie, poznać problemy użytkowników, zaproponować im rozwiązania lub zaprosić ich do wspólnych działań, np. konkursów czy wydarzeń. To buduje pozytywny wizerunek Twojej marki, który jest przecież podstawą sukcesu i dalszych działań, a w konsekwencji – skutecznej sprzedaży.

Docieranie do nowych odbiorców

Prowadzenie social media jest jednym z najlepszych sposobów docierania do nowych klientów. Liczbę osób, którym możemy przekazać informację o Twojej marce w postaci posta czy reklamy, określa się zasięgiem. Zależy on od wielu czynników: liczby aktualnych fanów, czasu istnienia profilu marki czy od wcześniejszych działań na danej platformie.

Wiemy, jak zdobywać coraz większe zasięgi i poszerzać grupę Twoich klientów. Dzięki temu dotrzemy do nowych osób zainteresowanych Twoimi produktami.

To oczywiście tylko wybrane korzyści, które przynosi prowadzenie social media. Znamy je z doświadczenia. Jeśli chcesz, abyśmy wykorzystali wiedzę naszych specjalistów w promocji Twojej marki – zgłoś się do nas.

snap 1

Dlaczego my?

Zdejmiemy z Ciebie czasochłonne obowiązki

Prowadzenie social media przez naszą agencję zdejmie z Ciebie wiele czasochłonnych obowiązków. Pracują u nas eksperci, którzy codziennie prowadzą komunikację marek o bardzo różnych charakterach i produktach. Mają więc rozeznanie nawet w nietypowych sytuacjach, mogących pojawić się podczas prowadzenia social mediów.

Wiemy, jak trafić do Twoich odbiorców

Nasz zespół wypróbował już wszystkie możliwe rozwiązania – dlatego nic nie jest w stanie nas zaskoczyć. Wiemy, jak publikować treści w taki sposób, aby trafiły dokładnie do Twoich odbiorców. Prowadząc social media, będziemy nawet wiedzieć, o której godzinie odbiorcy zazwyczaj korzystają z komputera i smartfona. Pozwoli nam to publikować o takich porach, aby posty już na nich czekały, gdy tylko zaczną je przeglądać.

Używamy profesjonalnych narzędzi

Wiemy też, jak dobrze używać narzędzi do prowadzenia social mediów i ich analizowania. Instrukcje ich obsługi można łatwo znaleźć w internecie – często jednak są one skomplikowane, wiedza potrzebna do ich skutecznego używania jest bardzo rozległa, a osiągnięcie zadowalających efektów wymaga także pewnego doświadczenia. Łącząc umiejętności i wiedzę całego zespołu, uzyskujemy efekt, którego nie da się osiągnąć samodzielnie.

Dzięki temu znamy funkcje i rozwiązania znacznie usprawniające pracę i przynoszące lepsze efekty, a których nie sposób szukać w internetowych instrukcjach czy poradnikach. Znajomość tych niuansów wynika ze spędzania nad nimi wielu dni i tygodni oraz próbowania ich w najróżniejszych warunkach. Potrafimy wykorzystać wszystkie możliwości tych narzędzi pozwalające na osiągnięcie maksymalnej skuteczności.

Wiemy także, których nie warto używać i dlaczego.

Znamy regulaminy

Znamy też regulaminy i zasady obowiązujące w social mediach, dotyczące na przykład konkursów. Pozwala to na uniknięcie dotkliwych kar od administratorów platform, które mogą skutecznie uciąć zasięgi lub nawet zablokować konto. W niektórych sytuacjach znajomość regulaminów pozwala nawet na uniknięcie złamania prawa, które w przypadku social mediów i internetu nie zawsze jest jasne i dostosowane do nowoczesnych technologii.

Wiemy, jak poruszać się w tych meandrach i jednocześnie osiągać dobre wyniki, nie podejmując się niepewnych działań.

Dopasowujemy się do algorytmu

Algorytmy kierujące ruchem w social mediach są nie tylko skomplikowane, ale także indywidualne dla każdej z platform. Współpracę z nimi skutecznie utrudnia też fakt, że cały czas się zmieniają i ewoluują – czasem są to subtelne zmiany, a czasem wywracające do góry nogami cały sposób działania.

Dzięki temu, że każdego dnia śledzimy i obsługujemy media społecznościowe, jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi zmianami. Dochodzą do nas również informacje na temat przyszłych modyfikacji i nowych rozwiązań. Pozwala to nam na ciągłe dopasowywanie się do algorytmu i działanie w taki sposób, aby nasza skuteczność utrzymywała się na wysokim poziomie.

Otrzymujesz comiesięczny raport z naszej pracy

Dlatego też co miesiąc (lub inny ustalony okres) raportujemy Ci wszystkie działania i pokazujemy nasze osiągnięcia. Wskazujemy też, jakie kroki powinniśmy podjąć w kolejnych tygodniach i miesiącach oraz jaki może być ich efekt. Jako pierwsi pokażemy Ci też szanse i zagrożenia dla Twojej marki w social mediach, co pozwoli zarówno uniknąć kosztownych (wizerunkowo lub materialnie) wpadek, jak i wykorzystać możliwości rozwoju, o których inaczej byś się nie dowiedział.

Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci, dlaczego jeszcze warto powierzyć naszej agencji prowadzenie social mediów Twojej marki.

Prowadzenie social media w internecie wymaga opracowania strategii, poświęcenia czasu na systematyczne tworzenie i analizowanie treści oraz ciągłego „doglądania” profilu marki i odpisywania na pytania czy komentarze odbiorców.

Warto powierzyć nam te działania, ponieważ wiemy, jak robić to skutecznie i szczerze lubimy to robić. My będziemy mieli z tego przyjemność, a Ty – wiele korzyści.

snap 2

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab