Przejdź do

Prowadzenie Social Media

Dziś trudno znaleźć firmę, która nie ma profili na platformach społecznościowych. Nie ma się temu co dziwić – w końcu prowadzenie social media przynosi naprawdę wiele korzyści. Zarówno materialnych, jak i niematerialnych.

Kto używa social mediów w Polsce?

W styczniu 2021 roku 25,9 milionów Polaków aktywnie korzystało z social mediów, co stanowi aż 68,5% populacji całego kraju. Statystyczny Polak spędza na nich 2 godziny dziennie – to prawie o godzinę więcej niż na codziennym czytaniu prasy (internetowej, jak i drukowanej).

Warto też wiedzieć, że aż 45,3% polskich użytkowników to właśnie tam szuka informacji o markach w pierwszej kolejności. Wszystkie te dane dotyczą osób pomiędzy 16. a 64. rokiem życia – w końcu media społecznościowe od dawna nie są już domeną jedynie młodzieży.

Dlaczego to takie ważne?

To badanie pokazuje, jak wiele różnorodnych osób korzysta z mediów społecznościowych i jak ważnym elementem naszego życia one są – statystycznie rzecz biorąc, nawet ważniejsze niż portale informacyjne. Niemal połowa polskich użytkowników szuka firm najpierw w social mediach, a dopiero potem w wyszukiwarce. Jeśli więc zastanawiasz się, czy warto prowadzić w nich profile Twojej marki – to niech ta statystyka będzie potwierdzeniem, że zdecydowanie warto. I że warto robić to skutecznie.

Korzyści z prowadzenia social media

Social media pozwalają markom na realizację pełnego spektrum działań marketingowych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.

Sprzedaż w social mediach

Jednym z najczęściej zadawanych, bardzo zasadnych pytań na temat social mediów jest to, czy można za ich pomocą sprzedawać. Odpowiedź jest bardzo prosta: można i warto to robić.

Praktycznie każda platforma ma swój własny system tworzenia reklam, które możemy sprofilować pod różne cele (np. wyświetlenia, kliknięcia czy zakupy). Za pomocą reklam możemy więc zarówno przenosić odbiorcę do Twojego sklepu założonego na Facebooku, jak i kierować go do Twojego e-commerce, na którym zakupi reklamowane przez Ciebie produkty.

Kontakt z odbiorcami

Prowadzenie social media zakłada stały kontakt z Twoimi odbiorcami i obecnymi klientami oraz budowanie więzi z nowymi osobami, które mogą być zainteresowane Twoją marką. W końcu już sama nazwa mówi, że to media społecznościowe – czyli takie, w których na pierwszym miejscu jest tworzenie społeczności wokół marki.

Fakt nawiązania bezpośredniej relacji z odbiorcami daje jej wiele korzyści: możesz poznać ich opinie na temat marki i jej oferty, sprawdzać reakcje na Twoje działania i zmiany w ofercie, poznać problemy użytkowników, zaproponować im rozwiązania lub zaprosić ich do wspólnych działań, np. konkursów czy wydarzeń. To buduje pozytywny wizerunek Twojej marki, który jest przecież podstawą sukcesu i dalszych działań, a w konsekwencji – skutecznej sprzedaży.

Docieranie do nowych odbiorców

Prowadzenie social media jest jednym z najlepszych sposobów docierania do nowych klientów. Liczbę osób, którym możemy przekazać informację o Twojej marce w postaci posta czy reklamy, określa się zasięgiem. Zależy on od wielu czynników: liczby aktualnych fanów, czasu istnienia profilu marki czy od wcześniejszych działań na danej platformie.

Wiemy, jak zdobywać coraz większe zasięgi i poszerzać grupę Twoich klientów. Dzięki temu dotrzemy do nowych osób zainteresowanych Twoimi produktami.

To oczywiście tylko wybrane korzyści, które przynosi prowadzenie social media. Znamy je z doświadczenia. Jeśli chcesz, abyśmy wykorzystali wiedzę naszych specjalistów w promocji Twojej marki – zgłoś się do nas.

Jak prowadzimy social media?

Założenie konta firmowego na każdej z platform jest bardzo proste. To jednak dopiero pierwszy krok.

Prowadzenie social mediów na profesjonalnym poziomie i skutecznie, czyli tak, aby działało pozytywnie na markę i generowało sprzedaż, wymaga zarówno szerokiej wiedzy (marketingowej, analitycznej, a nawet z zakresu socjologii mediów), jak i specjalistycznych narzędzi. Potrzebne jest nie tylko wsparcie mediowe, ale też umiejętności graficzne czy z obsługi narzędzi reklamowych.

W mediach społecznościowych liczy się działanie przemyślane, oparte na strategii, indywidualnie dobranej dla każdej marki, oraz dogłębna znajomość mechanizmów, na podstawie których działa. Przekonaliśmy się o tym w praktyce, ponieważ skuteczna realizacja Twojego projektu ma dla nas duże znaczenie – lubimy to, co robimy i robimy to dobrze.

Układamy strategię prowadzenia social media

Przygotowując strategię prowadzenia social mediów marki, bierzemy pod uwagę jej wcześniejsze działania na portalach społecznościowych. Jeśli dotąd nie miała profili w żadnym z nich, to stworzymy i wdrożymy wszystko od podstaw.

Po wspólnym ustaleniu celów biznesowych i wizerunkowych ułożymy dokładny plan działania. Dopiero mając w ręku taką mapę, przystąpimy do realizacji strategii. Dzięki temu nasze działania będą uporządkowane i realne do spełnienia, a wyniki najlepsze z możliwych.

Oczywiście będziemy działać zgodnie z charakterem Twojej marki, wykorzystując w pełni jej potencjał na danej platformie społecznościowej.

Wybieramy odpowiednie platformy social media

Wybór platformy socialmediowej ma duże znaczenie, bowiem każda z nich ma inny charakter i użytkowników. Niektóre są częściej wybierane przez młodzież (np. Snapchat czy TikTok), inne przez millenialsów (Facebook, Instagram), a jeszcze inne mają charakter typowo biznesowy (jak np. LinkedIn czy pod pewnymi względami Quora). Do każdej platformy trzeba także dopasować rodzaj publikowanej treści, używany język i komunikaty, jednocześnie pozostając w zgodzie z dotychczasową komunikacją Twojej marki.

Prowadzimy profile z bardzo różnych branż i na wielu platformach, dlatego doskonale wiemy, która będzie najlepsza dla Ciebie. Nasz wybór nie będzie przypadkowy, tylko poparty doświadczeniem i znajomością już istniejących rozwiązań i mechanizmów.

Tworzymy kreację

Kreacja to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia social mediów. To właśnie posty są głównym nośnikiem treści, dlatego muszą być tak skonstruowane i dopracowane, aby odbiorca chciał się przy nich zatrzymać na dłużej i wejść w dialog z marką. Na tworzone przez nas kreacje składają się piękne grafiki, wciągające filmy, niebanalne i treściwe teksty, ciekawe animacje, merytoryczne infografiki oraz wszelkie inne rodzaje treści, które będą angażować Twojego odbiorcę.

W celu zilustrowania postów i profili Twojej marki przeprowadzamy także indywidualne sesje zdjęciowe. Fotografie wykonane specjalnie dla marki są znacznie bardziej przekonujące i lepiej postrzegane niż te z banków zdjęć. Będą też estetycznie prezentować Twoje produkty i markę.

Śledzimy algorytm i trendy panujące w social mediach

Na wyświetlanie postów w social mediach wpływa wiele czynników: obserwowane strony, zainteresowania, reakcje, a nawet to, ile czasu użytkownik spędza nad różnymi rodzajami postów. A to tylko część z nich – wszystkie one składają się na algorytm, czyli złożony proces obliczeniowy, który decyduje o tym, jakie treści pokazać danemu użytkownikowi.

Prowadzenie social media w zgodzie z algorytmem jest bardzo ważnym aspektem tej pracy. Taka praca jest nagradzana coraz większymi zasięgami, docieraniem do coraz większej liczby osób, tańszymi reklamami i o wiele większą skutecznością.

Jednak algorytm nieustannie się zmienia, a śledzenie wszystkich tych zmian jest czasochłonne.

Ze względu na to, że zajmujemy się social mediami dosłownie codziennie, jesteśmy cały czas na bieżąco z każdą zmianą i trendem. Bardzo szybko dowiadujemy się o wszelkich modyfikacjach i bierzemy je pod uwagę, tworząc treści dla prowadzonych przez nas marek.

Prowadzimy analitykę naszych działań i je optymalizujemy

Zdajemy sobie sprawę, jak duże znaczenie ma znajomość narzędzi do prowadzenia social mediów. Używamy specjalistycznych aplikacji do tworzenia postów, reklam i całych siatek postów, takich jak Sotrender, Brand24 czy Kontentino. Co to za aplikacje i do czego nam służą?

Sotrender

Za pomocą Sotrendera mierzymy skuteczność naszych działań w social mediach. Korzystamy z niego także po to, aby śledzić profile konkurencji i porównywać ich działania. Na podstawie tych danych oraz wielu wykresów (dotyczących m.in. zaangażowania odbiorców, zasięgów i innych) wyciągamy konkretne wnioski dotyczące prowadzenia social mediów.

Brand24

Kiedy marka odnosi sukces w social mediach, mówi się o niej na innych profilach w postach czy komentarzach. Brand24 umożliwia zmierzenie tego szumu wokół marki, dzięki czemu wiemy, co się o niej mówi w social mediach i gdzie to się dzieje. To pozwala nam od razu włączyć się w dyskusję i odpowiedzieć odbiorcom na ich wątpliwości.

Kontentino

Za pomocą Kontentino planujemy nasze działania, tworzymy posty równolegle dla wielu platform social media i układamy je w harmonogramie. Służy nam on także do organizacji pracy zespołowej (bo prowadzenie social media jest grą drużynową).

Dzięki tym narzędziom możemy budować spójne, estetyczne i skuteczne treści w taki sposób, żeby były zgodne z działaniem algorytmu. Pozwalają nam także pracować efektywniej i na bieżąco monitorować rezultaty.

Za pomocą odpowiednio dobranych narzędzi sprawdzamy także skuteczność naszych działań. Analizujemy Twoje profile pod różnymi względami: prowadzonej komunikacji, reakcji odbiorców na posty i na reklamy czy skuteczności i dotarcia reklam. Jeśli widzimy, że coś można zrobić lepiej – to robimy to lepiej.

Które platformy social media będą dla Ciebie najlepsze?

Jeżeli Twoja marka nie ma jeszcze profili w social mediach (lub ma, ale pomimo Twoich starań działania nie przynoszą zadowalających efektów), to jedną z podstawowych kwestii jest wybranie właściwych platform. Powinny być one dobrane także pod kątem tego, jacy użytkownicy są Twoją grupą docelową.

Facebook

To jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych. Korzysta z niego niemal każda grupa wiekowa i społeczna: nastolatki, młodzi dorośli, millenialsi czy osoby 50+ i 65+. Charakter treści również jest przekrojowy – od długich form tekstowych, przez zdjęcia i wideo.

Instagram

To platforma, której główną formą przekazu jest fotografia. Z czasem do zdjęć zaczęto dodawać również coraz dłuższe opisy z czasem przeradzające się w mikroblogi. Znajdziemy tu najwięcej profili marek opierających swój wizerunek na estetyce (wystrój wnętrz, moda, biżuteria czy produkty luksusowe). Oczywiście jest tu miejsce także dla innych branż, jeśli profil będzie prowadzony z pomysłem i przemyślaną strategią.

Twitter

Platforma popularna wśród dziennikarzy, polityków, biznesmenów i innych osób publicznych – oraz ich czytelników. Zazwyczaj są to osoby z wyższym wykształceniem, mieszkające w dużych miastach – choć oczywiście znajdziemy tu także innych odbiorców. Istotą komunikacji na Twitterze są krótkie wiadomości (do 280 znaków) oraz szybkie reakcje i odpowiedzi na posty innych osób.

LinkedIn

LinkedIn nastawiony jest z kolei na relacje biznesowe. Znajdziemy tu głównie managerów, właścicieli firm, freelancerów, dostawców, producentów i innych przedstawicieli różnych zawodów.

TikTok

Na TikToku publikuje się krótkie filmy (do 60 sekund). Najczęściej są to treści rozrywkowe, ale także edukacyjne. Jedną z najliczniejszych grup użytkowników TikToka jest młodzież i młodzi dorośli, ale w ogólnym rozrachunku zakres wiekowy użytkowników jest dość szeroki. Dzięki temu jest tu sporo miejsca dla marek niekoniecznie kojarzących się z tymi grupami wiekowymi.

Snapchat

Snapchat wprowadził i spopularyzował komunikację za pomocą krótkich filmików i zdjęć, które znikają po 24 godzinach. To tu rozpoczęła się moda na nakładanie filtrów na zdjęcia. Użytkownikami Snapchata była początkowo młodzież i młodzi dorośli, jednak po pewnym czasie zakres wieku znacznie się poszerzył. Swoje profile i reklamy prowadzą tu zarówno znane na całym świecie marki, jak i lokalnie działające biznesy.

YouTube

Największa i najpopularniejszy serwis do publikowania filmów. Z czasem zaczął funkcjonować również jako platforma social media – influencerzy i marki umieszczają tu filmy, ich odbiorcy je komentują, oceniają i subskrybują innych twórców. Na samej platformie można także publikować reklamy i polecenia swoich filmów.

Inne

Jeśli Twoja marka ma specyficzną grupę odbiorców lub inny profil działalności, który nie pasuje do powyższych platform, to wybierzemy i obsłużymy taką, która będzie dla niej odpowiednia. Twitch? Pinterest? VK? Reddit? Quora? Skutecznie działamy na każdej z nich.

Z doświadczenia wiemy jednak, że większość marek może działać symultanicznie na kilku platformach. Oczywiście trzeba wtedy pamiętać o tym, żeby treść była zgodna zarówno z nią, jak i z daną platformą.

Dlaczego my?

Prowadzenie social media w internecie wymaga opracowania strategii, poświęcenia czasu na systematyczne tworzenie i analizowanie treści oraz ciągłego „doglądania” profilu marki i odpisywania na pytania czy komentarze odbiorców.

Warto powierzyć nam te działania, ponieważ wiemy, jak robić to skutecznie i szczerze lubimy to robić. My będziemy mieli z tego przyjemność, a Ty – wiele korzyści.

Zdejmiemy z Ciebie czasochłonne obowiązki

Prowadzenie social media przez naszą agencję zdejmie z Ciebie wiele czasochłonnych obowiązków. Pracują u nas eksperci, którzy codziennie prowadzą komunikację marek o bardzo różnych charakterach i produktach. Mają więc rozeznanie nawet w nietypowych sytuacjach, mogących pojawić się podczas prowadzenia social mediów.

Wiemy, jak trafić do Twoich odbiorców

Nasz zespół wypróbował już wszystkie możliwe rozwiązania – dlatego nic nie jest w stanie nas zaskoczyć. Wiemy, jak publikować treści w taki sposób, aby trafiły dokładnie do Twoich odbiorców. Prowadząc social media, będziemy nawet wiedzieć, o której godzinie odbiorcy zazwyczaj korzystają z komputera i smartfona. Pozwoli nam to publikować o takich porach, aby posty już na nich czekały, gdy tylko zaczną je przeglądać.

Używamy profesjonalnych narzędzi

Wiemy też, jak dobrze używać narzędzi do prowadzenia social mediów i ich analizowania. Instrukcje ich obsługi można łatwo znaleźć w internecie – często jednak są one skomplikowane, wiedza potrzebna do ich skutecznego używania jest bardzo rozległa, a osiągnięcie zadowalających efektów wymaga także pewnego doświadczenia. Łącząc umiejętności i wiedzę całego zespołu, uzyskujemy efekt, którego nie da się osiągnąć samodzielnie.

Dzięki temu znamy funkcje i rozwiązania znacznie usprawniające pracę i przynoszące lepsze efekty, a których nie sposób szukać w internetowych instrukcjach czy poradnikach. Znajomość tych niuansów wynika ze spędzania nad nimi wielu dni i tygodni oraz próbowania ich w najróżniejszych warunkach. Potrafimy wykorzystać wszystkie możliwości tych narzędzi pozwalające na osiągnięcie maksymalnej skuteczności.

Wiemy także, których nie warto używać i dlaczego.

Znamy regulaminy

Znamy też regulaminy i zasady obowiązujące w social mediach, dotyczące na przykład konkursów. Pozwala to na uniknięcie dotkliwych kar od administratorów platform, które mogą skutecznie uciąć zasięgi lub nawet zablokować konto. W niektórych sytuacjach znajomość regulaminów pozwala nawet na uniknięcie złamania prawa, które w przypadku social mediów i internetu nie zawsze jest jasne i dostosowane do nowoczesnych technologii.

Wiemy, jak poruszać się w tych meandrach i jednocześnie osiągać dobre wyniki, nie podejmując się niepewnych działań.

Dopasowujemy się do algorytmu

Algorytmy kierujące ruchem w social mediach są nie tylko skomplikowane, ale także indywidualne dla każdej z platform. Współpracę z nimi skutecznie utrudnia też fakt, że cały czas się zmieniają i ewoluują – czasem są to subtelne zmiany, a czasem wywracające do góry nogami cały sposób działania.

Dzięki temu, że każdego dnia śledzimy i obsługujemy media społecznościowe, jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi zmianami. Dochodzą do nas również informacje na temat przyszłych modyfikacji i nowych rozwiązań. Pozwala to nam na ciągłe dopasowywanie się do algorytmu i działanie w taki sposób, aby nasza skuteczność utrzymywała się na wysokim poziomie.

Otrzymujesz comiesięczny raport z naszej pracy

Dlatego też co miesiąc (lub inny ustalony okres) raportujemy Ci wszystkie działania i pokazujemy nasze osiągnięcia. Wskazujemy też, jakie kroki powinniśmy podjąć w kolejnych tygodniach i miesiącach oraz jaki może być ich efekt. Jako pierwsi pokażemy Ci też szanse i zagrożenia dla Twojej marki w social mediach, co pozwoli zarówno uniknąć kosztownych (wizerunkowo lub materialnie) wpadek, jak i wykorzystać możliwości rozwoju, o których inaczej byś się nie dowiedział.

Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci, dlaczego jeszcze warto powierzyć naszej agencji prowadzenie social mediów Twojej marki.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.
    ul. Białostocka 22
    03-450 Warszawa

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    TEARS OF JOY

    0
      0
      Twój koszyk
      Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu