Przejdź do

Reklama na Snapchacie

Reklama w wyszukiwarkach, na YouTube czy w mediach społecznościowych to nasza codzienność. A co z reklamowaniem się w aplikacjach mobilnych? To one – ze względu na stopień angażowania użytkownika – pochłaniają sporo naszej uwagi. Z roku na rok poświęcamy im coraz więcej wolnego czasu. Jedną z takich aplikacji jest właśnie Snapchat, szczególnie atrakcyjny jeśli chodzi o kierowanie reklam do młodych użytkowników. Aplikacja wprowadza wiele nowych opcji i ciekawych formatów, także tych dedykowanych reklamodawcom. Daje nam to mnóstwo możliwości tworzenia ciekawej, kreatywnej i oryginalnej reklamy, a co za tym idzie – budowania świadomości marki i przeprowadzenia efektywnej kampanii reklamowej na Snapchacie. Zapraszamy do naszego kompendium wiedzy na temat reklamy na Snapchacie!

Czym jest Snapchat? Jak zachęca użytkowników do pobrania aplikacji?

Snapchat to platforma social media na smartfony. Komunikacja na Snapchacie odbywa się za pomocą tzw. snapów, czyli zdjęć lub klipów wideo, które znikają po 10 sekundach od otwarcia. Snapchat ma o wiele bardziej nieformalny i prywatny charakter niż inne social media (nie trzeba podawać swojego imienia i nazwiska), a dostęp do wysyłanych snapów mają tylko te osoby, do których się je wysyła. Snapchat jest dość wyjątkowy pod względem danych demograficznych użytkowników w porównaniu do innych mediów społecznościowych, co może być kluczowe dla twojej marki skierowanej do młodych osób. Aplikacja jest popularna wśród osób od 7 do 34 roku życia, co sprawia, że wielu reklamodawców właśnie tutaj jest w stanie komunikować się ze swoją grupą docelową.

Czy Snapchat Ads to rzeczywiście przeżytek?

Panuje błędne przekonanie, że Snapchat czasy świetności ma już za sobą. Przeczą temu statystyki: w 2024 roku Snapchat ma miesięcznie nawet 800 milionów użytkowników i około 400 milionów dziennie, którzy dziennie udostępniają aż 4,75 miliardów snapów. Kampanie na Snapchacie prowadzą największe marki, takie jak McDonald’s czy H&M, ale także wiele mniejszych, działających lokalnie firm. Warto wiedzieć, że Instagram Stories (a później również Facebook Stories) zostało stworzone właśnie na podstawie pomysłu Snapchata. Z czasem aplikacja bardzo mocno się rozbudowała. Dziś oferuje szerokie możliwości tworzenia i optymalizowania kampanii reklamowych, dzięki czemu są one skuteczne i pozytywnie odbierane.

Dla kogo jest reklama na Snapchacie?

W Polsce ze Snapchata korzysta około 5,6 mln osób. Wiele z nich to użytkownicy w przedziale wiekowym 15–24 lat. To grupa oczekująca przekazu, który będzie budził ich zaufanie. Przedstawiciele tej grupy wiekowej dość częsta reagują wręcz alergicznie na jawne komunikaty sprzedażowe i reklamy oparte o banalne przekazy. Jednocześnie są otwarte na nowości i lubią być na bieżąco z tym, co aktualnie jest modne. Pamiętaj, że tak jak kiedyś milenialsi, tak samo dziś pokolenie Z staje się jedną z głównych grup konsumenckich. Dlatego warto już dziś opracować strategię komunikacji. Jeżeli to właśnie oni stanowią Twoją grupę docelową, reklama na Snapchacie będzie strzałem w dziesiątkę. Nasz zespół mediowców z przyjemnością pokaże Ci, jak do nich dotrzeć, i zaplanuje kampanię na Snapchacie, dzięki której osiągniesz najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje.

snap 1

Zalety reklam na Snapchacie

Snapchat pozwala na realizację różnorodnych celów reklamowych, zwłaszcza wśród młodej grupy odbiorców. Poznaj jego najważniejsze zalety!

Jest tu miejsce dla różnych branż

Z racji dużej rozpiętości wiekowej (od nastolatków do studentów i osób zaczynających karierę zawodową) Snapchat nadaje się do promocji naprawdę wielu produktów i usług dla różnych grup docelowych. Znajdziemy tu odbiorców zarówno na reklamy, których celem jest promowanie lokalnych miejsc (jak obiekty gastronomiczne), usług finansowych i ubezpieczeniowych, edukacji, sprzedaży aplikacji, jak i usług kosmetycznych czy produktów z segmentu premium.

Możliwość kierowania do punktów stacjonarnych

Jeśli prowadzisz firmę działającą stacjonarnie lub mającą sieć placówek, to na Snapchacie zainteresuje Cię tworzenie reklam kierujących Twoich odbiorców do punktów stacjonarnych (oprócz oczywiście strony internetowej). W tego typu kampaniach Snapchat wykorzystuje lokalizację urządzenia i wyświetla reklamę dopiero wtedy, gdy użytkownik znajdzie się w określonej odległości od lokalu. Oprócz reklamy zobaczy także podstawowe informacje na temat danego miejsca: godziny otwarcia, numer telefonu i inne.

Jest to doskonały sposób na efektowną, zaskakującą i jednocześnie skuteczną reklamę. Sprawdza się ona również w sytuacjach, gdy chcesz sprecyzować grupę odbiorców i np. uniknąć wyświetlania reklamy tym, którzy ze względu na odległość i tak nie mogliby skorzystać z usługi.

Unikatowe rodzaje reklam

Na Snapchacie funkcjonują unikatowe i charakterystyczne dla tej platformy rodzaje reklam, których próżno szukać w innych social mediach. Są to zwłaszcza reklamy z filtrami AR i reklamy Dynamic Ads.

Pierwsze z nich pozwalają na stworzenie własnego filtra zmieniającego wygląd, który użytkownik może umieścić w snapie lub na zdjęciu. Co ważne, snapy z takim filtrem są później wysyłane do znajomych użytkownika – reklama dociera więc do osób, które także mogą być zainteresowane produktem.

Z kolei Dynamic Ads to reklama na podstawie danych z załadowanego przez Ciebie katalogu produktów sklepu internetowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba tworzyć osobnych reklam dla kilkudziesięciu czy kilkuset produktów.

Łatwość używania i precyzja systemu reklamowego

System reklamowy Snapchata, mimo dużych możliwości, jest dość prosty w obsłudze. Prowadząc kampanię na Snapchacie, możemy z bardzo dużą precyzją określić naszą grupę docelową, bo użytkownik udostępnia dane firmie Snap. Wybieramy odbiorców na podstawie wieku, zainteresowań, lokalizacji, płci i innych danych. Już istniejące reklamy i kampanie na Snapchacie możemy później personalizować jeszcze dokładniej. Mamy wgląd w to, kto otworzył i zobaczył reklamę; wiemy też, jaka była reakcja użytkownika, gdy ją zobaczył (czy ją kliknął, wszedł na stronę, zadzwonił, a może po prostu zignorował). Na tej podstawie możemy kierować przyszłe reklamy – np. tylko do tych osób, które pozytywnie zareagowały na wcześniejsze.

Elastyczność stawek

Minimalna stawka budżetu reklamowego to 5$ dziennie. Taka kwota pozwala zarówno na promocję lokalnie działającej firmy, jak i na sprawdzenie, czy kampanie na Snapchacie są dobrym rozwiązaniem dla marki – bez ryzykowania dużych kwot. Aplikacja przez pierwsze dni „uczy się” reklamy i grupy docelowej, aby coraz lepiej gospodarować budżetem reklamowym i z czasem uzyskiwać mniejszy koszt reklamy.

snap 2

Na czym polega reklama na Snapchacie? Który format reklamy Snapchat Ads wybierzesz?

Snapchat Ads to między innymi dziesięciosekundowe filmiki z możliwością przekierowania na stronę. Sponsorowane Lenses, skanujące twarz użytkownika, geofiltry, które mogą być dostępne w określonym zasięgu terytorialnym – to tylko niektóre ze sposobów na poprowadzenie kampanii na Snapchacie. Reklama wyświetla się na całym ekranie urządzenia, dzięki czemu możemy mieć pewność, że żaden odbiorca jej nie przeoczy. Generalnie wśród Snapchat Ads masz do wyboru wiele rodzajów reklam bazujących na obrazach filmach i soczewkach.

Przykłady popularnych formatów reklamy Snapchat Ads:

Pojedyncze Snapchat Ads – snapy trwające od 3 do 10 sekund (obrazek lub film). Po przesunięciu palcem w górę reklama pokazuje szczegóły oferty (może to być np. artykuł lub dłuższy, 10-minutowy film lub po prostu grafika z większą ilością informacji i przekierowaniem na stronę internetową).

Story Ads – standardowe, krótkie filmiki ułożone w większą całość (do 20 filmików). Ich popularność wynika z tego, że można nimi opowiedzieć dłuższą historię, ale przy użyciu najbardziej charakterystycznej dla Snapchata formy.

Dynamic Ads – reklamy zaprojektowane dla e-commerce. Dynamic Ads polegają na połączeniu aplikacji z katalogiem sklepu internetowego i automatycznym tworzeniu reklamy w postaci zdjęcia, gdy tylko dodamy produkt do naszego katalogu. Dzięki temu reklama na Snapchacie jest uaktualniana na bieżąco i automatycznie do preferencji odbiorców, podczas gdy Ty możesz poświęcić czas na inne czynności.

First Lens – łatwe dotarcie do użytkowników Snapchata poprzez soczewki wyświetlające się na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek, w sekcji kamery. Lenses to najczęściej stosowany rodzaj reklam w kampaniach na Snapchacie.

Ciekawym formatem reklamy na Snapchacie są także soczewki rozszerzonej rzeczywistości.

W ToJ pomożemy Ci stworzyć skuteczne reklamy ukierunkowane do Twojej grupy odbiorców!

W Tears of Joy pozwalamy reklamodawcom rozwinąć skrzydła, tworząc skuteczną kampanię reklamową! Te możliwości prowadzenia różnorodnych reklam w aplikacji dają nam duże pole do zrealizowania efektywnej kampanii na Snapchacie. O tym, co dokładnie możemy zaoferować, opowiedzą Ci nasi mediowcy. Gdy już lepiej poznamy Ciebie, Twoją markę, grupę docelową i cel, jaki chcesz osiągnąć, przedstawimy Ci rozwiązania, które według nas przyniosą najlepsze efekty. W prowadzeniu kampanii na Snapchacie opieramy się na własnym doświadczeniu i panujących aktualnie trendach w social mediach, dzięki czemu wiemy, jak komunikować się z różnymi grupami odbiorców – w tym również ze Snapchata.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab