Paid Social Media
Paid Social Media, czyli płatne reklamy w social mediach, pomogą Ci w dotarciu z Twoją ofertą do zainteresowanych nią klientów. Social media mają coraz bardziej zaawansowane systemy reklamowe, które umożliwiają skuteczne, precyzyjne i mierzalne działania reklamowe.
W Tears of Joy doskonale znamy te narzędzia i wiemy, jak z nich korzystać. Wiemy też, jak skutecznie tworzyć i prowadzić reklamy w social mediach.
Zalety płatnych reklam w social mediach
Płatne kampanie reklamowe są dobrym rozwiązaniem w przypadku wspierania treści zdobywających ruch organicznie. Są także skutecznym sposobem dotarcia wtedy, gdy znaczenie ma czas – na przykład przy okazji promocji, wprowadzania nowego produktu czy przedsprzedaży.
Płatne reklamy w social mediach docierają też do właściwych użytkowników o wiele dokładniej i w bardziej zaplanowany sposób. Dzieje się to za pomocą bardziej osobistych dróg, na przykład przez reklamę w Messengerze. Ich zaletą jest skuteczność.
Dlaczego reklamy w social mediach są skuteczne?
Jednym z filarów skuteczności Paid Social Media jest jej natywność, czyli fakt, że jest ona wbudowana w ekosystem danej platformy social media. Wzbudza to zaufanie wśród użytkowników i wyświetla im się podczas codziennego przeglądania treści.
Paid Social Media korzystają ponadto z bazy danych użytkowników danej platformy, którzy rejestrując się, wyrazili zgodę na wyświetlanie treści sponsorowanych. Jest to ogromna liczba realnie istniejących osób – sam Facebook we wrześniu 2020 roku miał w Polsce ponad 20 milionów użytkowników.
Wszyscy oni mają swoje zainteresowania, poglądy czy często odwiedzane miejsca, którymi dzielą się z innymi na danej platformie. Takie dane pomagają w bardzo precyzyjnym określeniu grupy docelowej, której będą się wyświetlały nasze reklamy.
Te i wiele innych zalet sprawiają, że z kampanii w social mediach powinna korzystać niemalże każda firma. Możemy to potwierdzić przeprowadzonymi przez nas kampaniami.
Jakie korzyści dają Paid Social Media?
Klarowny budżet reklamowy: skuteczność płatnych kampanii w social mediach można dokładnie zmierzyć, podobnie jak dotarcie i ostateczny koszt. W dodatku każdą kampanię można optymalizować, aby była jeszcze bardziej efektywna przy takiej samej lub nawet niższej cenie. Dlatego też tego typu kampanie mogą być bardzo efektywne.
Błyskawiczne dotarcie: od momentu zaakceptowania reklam przez platformę social media reklamy praktycznie od razu są wyświetlane ustalonej grupie odbiorców. Mogą się wyświetlać zarówno przez cały czas, jak i w wybranych dniach i porach, w których nasi odbiorcy są wpatrzeni w swoje smartfony. Zapewnia to nie tylko skuteczniejsze dotarcie, ale i bardziej efektywne wykorzystanie budżetu.
Precyzyjne targetowanie: reklamy w social mediach można kierować według rozmaitych danych: zainteresowań, lokalizacji, odwiedzonych stron, wieku, odwiedzanych miejsc, modeli smartfonów… Możliwości jest naprawdę wiele, a łączenie różnych parametrów umożliwia stworzenie zarówno bardzo wąskiej, jak i bardzo szerokiej (ale nadal precyzyjnej) grupy odbiorców.
Niski koszt: paid social media mogą być znacznie tańsze od reklam podobnej skali w tv, prasie czy billboardach. W dodatku mogą też być znacznie bardziej precyzyjne i angażujące.
Zaangażowanie odbiorców: paid social media mają to do siebie, że nie tylko reklamują dany produkt, ale niejako „przy okazji” docierają do osób, które są zainteresowane daną tematyką. Dobrze poprowadzone kampanie reklamowe w social mediach mogą zaangażować odbiorców i zmienić ich w fanów Twojej marki.
Systemy reklamowe w paid social media
Każda platforma social media ma swój własny system reklamowy (no dobrze, prawie każda – Facebook i Instagram mają jeden wspólny). Dzięki temu reklamy w obrębie danej platformy są spójne z całym serwisem, a kampanie korzystają bezpośrednio z ogromnej bazy danych platformy.
Facebooks Ads, Messenger
Sporo osób traktuje zdania „reklamy w social mediach” i „reklamy na Facebooku” praktycznie jak synonimy. Nie ma się czemu dziwić, bo system reklamowy Facebooka jest jednym z najbardziej rozbudowanych systemów reklamy w social mediach. Umożliwia on również prowadzenie kampanii reklamowych na Instagramie i Messengerze.
W systemie Facebook Ads możemy bardzo precyzyjnie targetować reklamy: według wieku, lokalizacji czy zainteresowań naszej grupy docelowej; ale nie tylko – może to być nawet status związku lub wydarzenia z życia, takie jak przeprowadzka, ślub, narodziny dziecka i wiele innych.
Facebook Ads oferuje także różne cele reklamowe: budowanie zasięgów i świadomości marki, wykonywanie przez odbiorców konkretnych działań czy konwersja.
Ta precyzja targetowania, liczba aktywnych użytkowników, jak i wiele innych zalet sprawiają, że Facebook Ads jest często wybieranym systemem reklamowym wielu firm (w tym tych największych).
Na Instagramie głównym medium jest fotografia. Przez długi czas był uznawany za portal lifestyle’owy z treściami o rozrywkowym, lekkim charakterze. Dziś na Instagramie znajdziemy wielu influencerów, marki i profile firmowe prowadzące poważne i dochodowe biznesy.
Statystyki pokazują, że sami klienci chętnie korzystają z Instagrama nie tylko po to, by przeglądać zdjęcia, ale też w celu szukania inspiracji i atrakcyjnych dla nich produktów. Według badań, aż 46% użytkowników kupuje produkt po zobaczeniu go na Instagramie.
Wraz z pojawianiem się reklam i profili firmowych, portal i jego prowadzenie bardzo się zmieniły. Aby skutecznie dotrzeć do klientów, trzeba wiedzieć, jak profesjonalnie prowadzić konto i mieć w tym pewne doświadczenie. Prowadziliśmy na Instagramie wiele kampanii, dlatego doskonale wiemy, jak robić to skutecznie.
Co ważne – choć fotografia dalej jest domeną Instagrama, to mogą się na nim odnaleźć marki z różnych branż. Wystarczy właściwie zaplanować publikowane treści reklamowe i prowadzić profil, uwzględniając charakter i branżę danej marki.
LinkedIn to specyficzny portal społecznościowy – ma charakter biznesowo-profesjonalny. Nie ma wprawdzie tylu użytkowników co Facebook czy Twitter, ale są oni znacznie bardziej jednorodną grupą. Oznacza to, że kampanie określonych produktów i usług na LinkedInie mogą być bardziej efektywne niż na Facebooku – i to nawet pomimo mniejszej liczby użytkowników.
Prowadzisz działania B2B? LinkedIn będzie dla Ciebie interesującą platformą do prowadzenia płatnych reklam. Choć kampanie na LinkedInie mogą być droższe w stosunku do kampanii biznesowych w innych social mediach, to okazują się bardzo skuteczne. Jest to obecnie najlepsza platforma biznesowa.
Jak na portal biznesowy przystało, również targetowanie odbywa się tu nieco inaczej: zamiast zainteresowań i odwiedzonych stron, można targetować reklamy według zajmowanego stanowiska, kompetencji, branży, ukończonej szkoły czy wielkości firmy. Jest to unikalne rozwiązanie.
W Polsce Twitter jest jedną z najpopularniejszych platform social media.
Choć Twitter jest dla wszystkich, to mają tam konta głównie osoby między 24. a 36. rokiem życia. Są to zazwyczaj mieszkańcy średnich oraz dużych miast o wyższym wykształceniu. Jeśli więc Twoja oferta skierowana jest do tej właśnie grupy odbiorców, to kampania na Twitterze może się okazać najskuteczniejsza.
Potencjał działań reklamowych na Twitterze potwierdzają badania z 2015 roku, według których aż 60% użytkowników Twittera obserwuje konta różnych marek, a podobny procent użytkowników wchodzi w interakcje z ich tweetami.
Twitter oferuje kilka formatów reklamowych: mogą to być promowane tweety o długości do 280 znaków, tweety ze zdjęciem, reklamy wideo, promowanie aplikacji oraz przekierowanie na stronę zewnętrzną.
Pomożemy Ci stworzyć reklamy i poprowadzić na Twitterze kampanię sprzedażową, zasięgową czy generującą leady.
TikTok
TikTok jest postrzegany jako platforma social media dla nastolatków – w rzeczywistości jednak rozpiętość wiekowa użytkowników tego portalu jest znacznie większa. Polskich użytkowników w 2020 roku było już 2,5 miliona, a ich liczba stale rośnie. Można powiedzieć, że dominuje tam młodzież i młodzi dorośli, ale pojawia się coraz więcej starszych użytkowników oraz kampanii do nich skierowanych.
Reklamy na TikToku mają inny charakter niż w pozostałych social mediach. Królują tu influencerzy i kampanie influencer marketingowe, a treści mają formę krótkiego klipu video. W tej grupie docelowej jest to bardzo skuteczna forma reklamy, bo aż 45% użytkowników deklaruje, że kupiło produkt pod wpływem reklam z influencerem.
Jeśli Twoi odbiorcy to właśnie milenialsi lub pokolenie Z, to poprowadzimy dla Ciebie kampanię na TikToku od A do (pokolenia) Z.
Snapchat
Inną młodzieżową platformą social media jest Snapchat – w Polsce w 2020 roku używało go 3,5 miliona użytkowników w wieku 16–24 lat. Również i tutaj komunikacja odbywa się za pomocą krótkich klipów video, które jednak znikają po 10 sekundach od otwarcia. Snapchat tym się jednak różni od innych social mediów, że jest nastawiony na komunikację indywidualną – nie ma tu typowego dla wielu social mediów newsfeedu, a klipy video przesyła się w wiadomości wybranym osobom z grona znajomych.
Żeby jednak nikogo nie zmylił ten młodzieżowy charakter platformy, to wspomnimy, że Snapchat oferuje rozbudowany i bardzo precyzyjny system reklamowy. W dodatku są tu nowoczesne rozwiązania, które nawet millenialsom się nie śniły (a których próżno szukać gdzie indziej) – na przykład filtry i soczewki augmented reality, łączenie reklam bezpośrednio z katalogiem produktów e-commerce czy geofiltry.
Kampanie na Snapchacie prowadziły już największe marki, takie jak H&M, McDonald’s, KFC czy Orange.
Chcesz do nich dołączyć? Skontaktuj się z nami.
Obsługa Paid Social Media
Poprowadzenie skutecznej, a przy tym zoptymalizowanej i wydajnej budżetowo kampanii Paid Social Media nie jest wbrew pozorom takie proste. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, możesz zdać się na wiedzę i doświadczenie naszych specjalistów. Mamy za sobą już niejeden szlak i mało co może nas zaskoczyć w prowadzeniu reklam w social mediach.
Audyt płatnych kampanii w social mediach
A może prowadzisz już płatne działania w social mediach? Jeśli nie jesteś pewien, czy robisz to na maksimum swoich możliwości, lub czujesz, że coś jest z nimi nie tak, to nasz zespół wykona audyt Twoich kampanii social media. Mamy doświadczenie nie tylko w prowadzeniu kampanii, ale także w ich optymalizacji.
Wystarczy, że prześlesz nam brief – a my zajmiemy się całą resztą.