Przejdź do

Branded Content

Branded Content to forma promocji marki, dająca odbiorcy atrakcyjną treść rozrywkową lub edukacyjną (na przykład film) i promującą markę w tle w nienachalny i naturalny sposób. Dzięki temu nie trzeba narzucać się ze swoją ofertą i bezpośrednim, jawnym zachęcaniem do zakupu.

Definicja branded content odnosi się więc do takiego tworzenia treści, które są interesujące dla użytkowników, a jednocześnie pozwalają budować świadomość marki. Odbiorca dostaje tutaj konkretną wartość, a efekt reklamowy tworzy się między innymi przez jego zadowolenie z treści, którą właśnie zobaczył.

W ten subtelny sposób content marketing łączy lojalność klientów z realizacją określonych działań firmy.

Czym jest branded content?

Jeśli chcesz skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców, jednocześnie zaspokajając ich potrzeby i budując naturalne zaufanie wobec marki to Branded Content będzie świetnym rozwiązaniem. Zwłaszcza że może on przybierać różne formy, co daje pełną kontrolę nad dopasowaniem rodzaju treści do swoich potrzeb czy możliwości, także finansowych.

Rodzaje Branded Content

Branded Content kładzie nacisk na te elementy strategii marketingowej, które zwiększają zaangażowanie odbiorców, więc w pierwszej kolejności jest to dostarczanie wartościowych treści w różnej formie, a w drugiej przypisanie ich do konkretnej marki.

Co to jednak oznacza w praktyce? To, że branded content daje ogromne możliwości w content marketingu i pozwala na wykorzystanie angażujących treści na wielu płaszczyznach. Wybór formatu powinien być uzależniony od potrzeb odbiorcy końcowego, dzięki czemu realizacja celów komunikacyjnych będzie ułatwiona.

W branded content mamy do czynienia z:

  • sponsored content np. sponsorowana współpraca z influencerami lub promocja firmy w innych kanałach komunikacji (np. rozpoznawalny kanał na YouTube, gdzie Twoja nazwa marki wyświetla się jako baner),
  • originated content stworzenie od zera wartościowej treści dostosowanej stricte do danej marki (np. materiały reklamowe promujące produkty i usługi),
  • leveraged content wykorzystanie już istniejącej treści, aby powiązać ją ze swoją marką, co nierzadko daje spektakularne efekty viralowe (np. trafny mem wykorzystany w RTM, czyli real time marketing)
  • partnered content – w przeciwieństwie do contentu sponsorowanego, tutaj współpraca opiera się na partnerstwie (np. firma Red Bull, która współpracowała z Felixem Baumgartnerem przed i po jego spektakularnej akcji w przestrzeni kosmicznej).

Jak widać, samo pojęcie „branded content” jest więc szerokie i może przybrać tak naprawdę każdą formę:

  • pisaną: artykuły eksperckie dotyczące danej branży, raporty, praktyczne porady, posty na innych blogach lub w mediach społecznościowych promujące firmę lub jej stronę internetową;
  • video: filmy reklamowe, programy internetowe lub telewizyjne, a nawet miniseriale;
  • graficzną: infografiki, plakaty, a nawet memy;
  • dźwiękową: podcasty, audycje radiowe, wywiady;
  • inną: aplikacje, gry oraz inne działania, które dostarczają rozrywki.

Łatwo przy tym zauważyć, że Branded Content może być już nie tylko tradycyjną reklamą, ale również dziełem artystycznym żyjącym własnym życiem. Takie przedsięwzięcia są pamiętane przez długi czas i znacząco wpływają na rozpoznawalność marki wśród szerszej społeczności oraz tworzenie z nimi trwałych relacji. Co więcej, subtelny „product placement” powiązany z treściami rozrywkowymi może być wtedy jeszcze skuteczniejszy.

Sama treść reklamy nie przedstawia wtedy produktu czy usług marki ani nawet słowem o niej nie wspomina. Zamiast tego opowiada historię, która budzi w odbiorcy określone emocje: radość, wzruszenie, oczekiwanie czy też po prostu skłania go do refleksji. Marka jest w takiej sytuacji wymieniona jako twórca lub mecenas, a mimo wszystko wpływa na wywołanie określonych zachowań u potencjalnych klientów.

Gdzie można stosować Branded Content?

Choć tego typu kampanie reklamowe przeprowadza się najczęściej w internecie i w mediach społecznościowych, to Branded Content można stosować tak naprawdę wszędzie: w prasie, w radiu, telewizji, w przestrzeni publicznej czy podczas eventów.

W zależności od miejsca, można oczywiście dopasować odpowiednią formę i treść kampanii. W momencie gdy w internecie jest tak wiele reklam, kreatywność i jakość są tym, co może wyróżnić markę na tle konkurencji – mile widziane są tu więc nietuzinkowe i niekonwencjonalne rozwiązania. W końcu branded content przemawia najlepiej wtedy, gdy budzi emocje,

Wiemy oczywiście, że wybór formy i charakteru branded contentu w dużej mierze zależy od grupy docelowej i jej upodobań – dlatego nie tworzymy na siłę czegoś, co będzie kreatywne, ale nieskuteczne wobec Twojego klienta.

Warto przy tym wiedzieć, że dobry i skuteczny Branded Content często bywa udostępniany w social mediach oraz w wiadomościach prywatnych pomiędzy internautami. Dzięki temu promują oni markę na długo po ich opublikowaniu.

snap 1

Jakie korzyści daje marce Branded Content?

Nie da się ukryć, że branded content wpływa na postrzeganie danej marki przez jej odbiorców, a jego właściwe wykorzystanie to większe prawdopodobieństwo osiągnięcia założonych celów marketingowych.

Co więc dobrze wykorzystany branded content może przynieść Twojej firmie?

Budzi pozytywne skojarzenia z daną marką

Gdy odbiorca widzi wiele reklam z podobną ofertą, to o wyborze decydują inne czynniki niż cena czy wybór produktów. Mogą to być pozytywne skojarzenia, zaciekawienie, atrakcyjność przekazu, zaufanie wobec marki czy stojąca za nią opowieść (storytelling). Wartościowe treści edukacyjne, lifestyle’owe czy rozrywkowe budują wizerunek marki poza samą ofertą.

Jest dobrym sposobem na ślepotę banerową

Branded Content pomaga dotrzeć do tych odbiorców, którzy omijają i blokują reklamy. Wielu z nich już na sam widok logo marek lub jawnych, obrandowanych materiałów „wyłącza się” i przestaje rejestrować treść reklamy – niezależnie od tego, jak dopracowana by była. Aby dotrzeć do tych odbiorców, trzeba szukać niestandardowych rozwiązań i branded content je oferuje.

Tworzy długofalową relację między marką a odbiorcą

Wartościowe treści, które są dopasowane do odbiorcy i budzą jego zaciekawienie, mają na celu angażowanie go w interakcje z marką. Dlatego też odbiorca, który wie, że na profilu social media lub stronie internetowej marki znajdzie interesującą go tematy, zostanie tam na dłużej i będzie regularnie zaglądał na jej profil, aby być na bieżąco. W ten sposób angażuje się w jej życie i się do niej przywiązuje.

Jest naturalny, nienachalny i wiarygodny

Siłą Branded Contentu jest nienachalność i naturalność przekazu. Jego forma i założenie zupełnie nie przypominają tradycyjnie pojmowanych reklam, które stawiają markę w centrum przekazu. W Branded Content to odbiorca i jego potrzeby są na pierwszym miejscu, a marka pojawia się w tle i na krótko. Odbiorca szybko to dostrzega i w naturalny, niewymuszony sposób interesuje się treścią, a marka zyskuje jego zaufanie, wiarygodność i pozytywną opinię.

Realizuje potrzeby potencjalnych klientów

Branded Content w pierwszej kolejności realizuje potrzeby użytkownika, a nie cele sprzedażowe – to robi dopiero wtedy, gdy odbiorca obdarza markę zaufaniem i z własnej woli angażuje się w jej życie.

Odbiorcy mogą mieć różne cele: zaspokojenie ciekawości na jakiś temat, zdobycie wiedzy, nauczenie się czegoś nowego, relaks, chęć przeżycia czegoś zabawnego, zaskakującego lub budzącego inne uczucia. Dobrze przemyślany content marketing i subtelny product placement zaspokaja potrzeby odbiorców i firmy.

Daje odbiorcy poczucie, że to on decyduje o zakupie

Branded Content działa zupełnie odwrotnie niż tradycyjna reklama: nie zawiera mocnych i jednoznacznych komunikatów sprzedażowych, a jedynie budzi ciekawość odbiorcy. Może on także w każdej chwili wyłączyć film, przerwać czytanie artykułu czy słuchanie podcastu. Dzięki temu odbiorca ma poczucie, że to on decyduje o tym, czy zainteresuje się ofertą i kupi produkt, czy też nie. Jest to więc dobry sposób dotarcia do tych osób, które niechętnie reagują na inne rodzaje reklam.

Buduje kontekst wokół marki

Branded Content buduje też przy okazji naturalny kontekst produktu i osobowość marki. Przypisuje je do prawidłowych kategorii, emocji, wizerunku i zakotwicza w pamięci odbiorcy. Marka, która ma wyraziste skojarzenia i charakter, jest o wiele szybciej przywoływana z pamięci niż marki, wokół których odbiorca nie ma zbudowanych żadnych powiązań.

Jak działa nasz Branded Content?

Branded Content, który oferujemy, działa w taki sposób, że odbiorca nie ma poczucia przedstawiania mu reklamy. Zamiast tego dopasowujemy treści do jego zainteresowań oraz celu, w jakim je czyta lub ogląda. W skrócie: dostarczamy mu to, co chciałby dostać, a jednocześnie przemycamy treści reklamowe.

Dzięki temu odbiorca jest żywo zainteresowany treścią i sam z siebie chce się dowiedzieć, kto jest ich autorem oraz poznać jego – czyli Twoją – ofertę. Nie musi być przekonywany do skorzystania z niej ani do dalszego poznawania treści, ponieważ samodzielnie angażuje się w ich odkrywanie.

Dobry Branded Content nie epatuje nazwą marki, ale przedstawia klientom produkty i usługi w takim kontekście, otoczeniu i w użyciu, do jakich został stworzony. Buduje też autentyczne emocje i opowieść wokół produktu i marki.

Skontaktuj się z nami i wykorzystaj branded content w swojej firmie

Za pomocą przemyślanych kampanii marketingowych realizujemy cele długoterminowej strategii marki. Nie zapominamy przy tym o potrzebach odbiorcy i nawiązaniu więzi pomiędzy nim firmą, aby po zakupie nadal angażował się w jej życie.

Jeżeli chcesz, aby tak wyglądała kampania reklamowa Twojej marki, skontaktuj się z nami. Wspólnie zadbamy o to, aby branded content pomógł wznieść się Twojej firmie na wyżyny.

snap 2

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab