Przejdź do

Branded Content

Branded Content to forma reklamy, dająca odbiorcy atrakcyjną treść rozrywkową lub edukacyjną (na przykład film) i promującą markę w tle w nienachalny i naturalny sposób. Dzięki temu nie trzeba narzucać się ze swoją ofertą i bezpośrednim, jawnym zachęcaniem do zakupu. Jednocześnie odbiorca dostaje konkretną wartość, a efekt reklamowy tworzy się między innymi przez jego zadowolenie z treści, którą właśnie zobaczył.

Jeśli chcesz skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców, jednocześnie zaspokajając ich potrzeby i budując naturalne zaufanie wobec marki – to Branded Content będzie świetnym rozwiązaniem.

 

Jakie korzyści daje marce Branded Content?

Budzi pozytywne skojarzenia z marką

Gdy odbiorca widzi wiele reklam z podobną ofertą, to o wyborze decydują inne czynniki niż cena czy wybór produktów. Mogą to być pozytywne skojarzenia, zaciekawienie, atrakcyjność przekazu, zaufanie wobec marki czy stojąca za nią opowieść. Treści edukacyjne, lifestyle’owe czy rozrywkowe budują wizerunek marki poza samą ofertą.

Jest dobrym sposobem na ślepotę banerową

Branded Content pomaga dotrzeć do tych odbiorców, którzy omijają i blokują reklamy. Wielu z nich już na sam widok logo marek lub jawnych, obrandowanych materiałów „wyłącza się” i przestaje rejestrować treść reklamy – niezależnie jak dopracowana by była. Aby dotrzeć do tych odbiorców, trzeba szukać niestandardowych rozwiązań.

Branded Content świetnie się w tym sprawdza.

Tworzy długofalową relację między marką a odbiorcą

Treści wysokiej jakości i dopasowane do odbiorcy dają mu satysfakcję i budzą jego zaciekawienie. Dzięki temu chce on lepiej poznać twórcę. Dlatego też odbiorca, który wie, że na profilu social media lub stronie internetowej marki znajdzie interesującą go tematy, zostanie tam na dłużej i będzie regularnie zaglądał na jej profil, aby być na bieżąco. W ten sposób angażuje się w jej życie i się do niej przywiązuje.

Jest naturalny, nienachalny i wiarygodny

Siłą Branded Contentu jest nienachalność i naturalność przekazu. Jego forma i założenie zupełnie nie przypominają tradycyjnie pojmowanych reklam, które stawiają markę w centrum przekazu. W Branded Content to odbiorca i jego potrzeby są na pierwszym miejscu, a marka pojawia się w tle i na krótko. Odbiorca szybko to dostrzega i w naturalny, niewymuszony sposób interesuje się treścią, a marka zyskuje jego zaufanie, wiarygodność i pozytywną opinię.

Realizuje potrzeby odbiorcy

Dzieje się tak również dlatego, że Branded Content w pierwszej kolejności realizuje potrzeby odbiorcy, a nie cele sprzedażowe – to robi dopiero wtedy, gdy odbiorca obdarza markę zaufaniem i z własnej woli angażuje się w jej życie.

Odbiorcy mogą mieć różne cele: zaspokojenie ciekawości na jakiś temat, zdobycie wiedzy, nauczenie się czegoś nowego, relaks, chęć przeżycia czegoś zabawnego, zaskakującego lub budzącego inne uczucia.

Daje odbiorcy poczucie, że to on decyduje o zakupie

Branded Content działa zupełnie odwrotnie niż tradycyjna reklama: nie zawiera mocnych i jednoznacznych komunikatów sprzedażowych, a jedynie budzi ciekawość odbiorcy. Może on także w każdej chwili wyłączyć film, przerwać czytanie artykułu czy słuchanie podcastu. Dzięki temu odbiorca ma poczucie, że to on decyduje o tym, czy zainteresuje się ofertą i kupi produkt, czy nie. Jest to więc dobry sposób dotarcia do osób, które niechętnie reagują na inne rodzaje reklam.

Buduje kontekst wokół marki

Branded Content buduje też przy okazji naturalny kontekst produktu i osobowość marki. Przypisuje je do prawidłowych kategorii, emocji, wizerunku i zakotwicza w pamięci odbiorcy. Marka, która ma wyraziste skojarzenia i charakter, jest o wiele szybciej przywoływana z pamięci niż marki, wokół których odbiorca nie ma zbudowanych wyraźnych skojarzeń i obrazów.

Gdzie można stosować Branded Content?

Choć tego typu kampanie reklamowe przeprowadza się najczęściej w internecie, to Branded Content można stosować tak naprawdę wszędzie: w prasie, w radio, telewizji, w przestrzeni publicznej czy podczas eventów.

W zależności od miejsca można oczywiście dopasować odpowiednią formętreść kampanii. W czasie, gdy w internecie jest tak wiele reklam, kreatywność i jakość są tym, co może wyróżnić markę na tle konkurencji – mile widziane są tu więc nietuzinkowe i niekonwencjonalne rozwiązania. Wiemy oczywiście, że wybór formy i charakteru branded contentu w dużej mierze zależy od grupy docelowej i jej upodobań – dlatego nie tworzymy na siłę czegoś, co będzie kreatywne, ale nieskuteczne wobec Twojego odbiorcy.

Warto przy tym wiedzieć, że dobry i skuteczny Branded Content często bywa udostępniany w social mediach oraz w wiadomościach prywatnych pomiędzy internautami. Dzięki temu promują oni markę na długo po ich opublikowaniu.

Branded Content a Content Marketing

Na pierwszy rzut oka różnica między Content Marketingiem a Branded Content może być słabo wyczuwalna. Mają one jednak inne cele, inny charakter oraz przebieg, dlatego też stosujemy te strategie w różnych sytuacjach i w zależności od tego, co trzeba nimi osiągnąć.

W Content Marketingu marka tworzy treści, które mają wywołać zainteresowanie wokół niej i zbudować wizerunek eksperta w branży. Wszystkie działania są jawne i wprost wskazuje się markę jako inicjatora i autora treści. Treści contentmarketingowe z reguły nie wychodzą poza media własne marki: stronę internetową, bloga firmowego, kanał YouTube marki i inne miejsca, które do niej należą.

Branded Content działa trochę inaczej – przede wszystkim nie ma na celu budowy wizerunku eksperta (choć taki efekt nie jest wykluczony), tylko przedstawienie marki lub produktu w jej naturalnym środowisku i kontekście. Ma to robić w taki sposób, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorcy. Branded Content publikuje się też poza mediami własnymi marki, a marka jest w tego typu treściach oznaczona znacznie bardziej delikatnie i nienachalnie niż w treściach contentmarketingowych.

Jeśli uważasz, że Content Marketing będzie dla Twojej marki lepszym rozwiązaniem – zapoznaj się z naszą ofertą tworzenia kampanii contentmarketingowych. Jeśli nie jesteś pewien – napisz do nas, a znajdziemy najlepsze rozwiązanie na Twoje potrzeby!

Rodzaje Branded Content

Branded Content to w pierwszej kolejności dobra treść, a w drugiej przypisanie jej do konkretnej marki. Może więc przybrać tak naprawdę każdą formę:

  • pisaną: artykuły, raporty, poradniki, posty na innych blogach lub w social mediach;
  • video: filmy reklamowe, programy internetowe lub telewizyjne, a nawet miniseriale;
  • graficzną: infografiki, plakaty, a nawet memy;
  • dźwiękową: podcasty, audycje radiowe, wywiady;
  • inną: aplikacje, gry.

Branded Content może być już nie tylko reklamą, a dziełem artystycznym żyjącym własnym życiem. Takie przedsięwzięcia są pamiętane przez długi czas.

Sama treść reklamy nie przedstawia wtedy produktu czy usług marki ani nawet słowem o niej nie wspomina. Zamiast tego opowiada historię, która budzi w odbiorcy określone emocje: radość, wzruszenie, oczekiwanie czy też po prostu skłania go do refleksji. Marka jest w takiej sytuacji wymieniona jako twórca lub mecenas.

Skąd wiadomo, kto jest autorem Branded Content?

Zazwyczaj marka jest jednak wymieniana w treści. Cała sztuka polega jednak na tym, aby zrobić to nienachalnie i tak, aby „wtapiała się” ona w reklamę i była jej naturalnym elementem, nie burząc jej narracji.

Markę można oznaczyć w kampanii na kilka sposobów:

Treści sponsorowane

Ich autorstwo jest pośrednio powiązane z marką. Opisują produkt z jej oferty w neutralnym lub pozytywnym świetle, jednocześnie kierując do strony lub social mediów marki. Treści sponsorowane najczęściej pojawiają się w mediach niezwiązanych bezpośrednio z marką. Zdarza się też, że dotyczą czegoś bardziej ogólnego (np. jakiegoś zagadnienia z danej branży), a marka jest wymieniona wyłącznie jako sponsor materiału. Znaną i dość częstą formą tego rodzaju są artykuły i filmy sponsorowane.

Lokowanie produktu

Lokowanie polega na tym, że produkt lub nazwa marki pojawia się w treści, ale w naturalnym kontekście i użyciu. Mogą na przykład ilustrować pewne zagadnienie lub po prostu zostać pokazane w tle, bez wchodzenia w główny wątek. Nie będą dzięki temu nadmiernie eksponowane, a mimo to zostaną zapamiętane.

Program partnerski

W ramach programu partnerskiego materiały marki są publikowane w mediach marki z tej samej lub podobnej branży. Wbrew pozorom przynosi to obopólną korzyść: marka udostępniająca treści zyskuje wizerunek otwartej na współpracę oraz może otrzymywać gratyfikację materialną (np. prowizję z zakupów wygenerowanych z przekierowanych klientów lub po prostu stałą opłatę za udostępnianie treści). Idealną sytuacją jest taka, gdy materiały partnerskie publikowane są na stronach marek, których oferta ze sobą nie konkuruje, tylko się nawzajem uzupełnia.

Originated Content

Są to całkowicie autorskie treści, a marka jest przedstawiona jako ich twórca. Z tego powodu ten wariant daje bardzo dużą wolność, jeśli chodzi o treść reklamy, ponieważ nie ma już potrzeby lokowania produktu czy przekierowania na stronę marki. Nie ma jednak reguły – w treściach originated content może pojawiać się produkt marki, a materiał może być umieszczony w mediach innej marki na zasadzie współpracy partnerskiej. Wszystkie te elementy ustalamy podczas tworzenia kampanii.

Jak możesz wykorzystać Branded Content w promocji Twojej marki?

Film reklamowy

Filmy mogą mieć tu dowolną treść – ważne jednak, by spełnić podstawowy warunek strategii Branded Content, czyli nie tworzyć opowieści o marce, ale zadbać o zaspokojenie potrzeb odbiorcy. Nie mogą też być jawną reklamą – jest to sztuka reklamy bez mówienia wprost o tym, co reklamuje. Filmy Branded Content mogą być tworzone z myślą o marketingu viralowym w internecie – mają wtedy szansę na wiele udostępnień w social mediach.

Podcast – wywiad u eksperta lub influencera z Twojej branży

Jedną z form Branded Contentu może być przeprowadzenie wywiadu z przedstawicielem marki w znanym dla danej branży podcaście. Jest to świetna okazja, aby zaprezentować markę w „ludzki” sposób i o niej opowiedzieć lub wyjaśnić wątpliwości, które mogą powstać u odbiorców.

Artykuł w prasie

Wbrew pozorom prasa drukowana cały czas ma się nieźle, a jeśli grupa docelowa marki ją czytuje, to dobrym rozwiązaniem może być opublikowanie w niej artykułu. Może to być zarówno wywiad, wypowiedź ekspercka, jak i artykuł na temat zagadnienia, które zostanie zobrazowane przykładowym produktem – oczywiście Twojej marki.

Aplikacja lub gra

Jeśli grupa docelowa marki często korzysta ze smartfonów lub tabletów, dobrym rozwiązaniem może być napisanie aplikacji, której bohaterem będzie Twój produkt. W ten sposób Branded Content dostarczy odbiorcom rozrywki, jednocześnie w naturalny i przyjemny sposób eksponując im produkt.

Współpraca z influencerami

Możemy także stworzyć Branded Content marki w formie współpracy z influencerem z tej samej branży. Wiele zależy zarówno od charakteru marki i produktu, jak i grupy docelowej oraz treści publikowanych przez samego influencera. Mamy możliwość współpracy z twórcami z naprawdę wielu branż i o różnej wielkości audytorium. Jeśli więc taka forma będzie dla marki najlepszym rozwiązaniem, to zorganizujemy współpracę z idealnym dla niej influencerem.

To oczywiście tylko kilka przykładów tego, jak możesz wykorzystać Branded Content do promocji Twojej marki lub produktu. Za każdym razem tworzymy nową strategię i dopasowujemy narzędzia oraz środki do danej marki.

Strategia Branded Content

Tworzone przez nas kampanie Branded Content, podobnie jak i inne działania marketingowe, będą realizować zaplanowaną strategię – czyli cel komunikacyjnybiznesowy marki.

Jakie cele może realizować Branded Content?

Edukacja odbiorców

Są to przykładowo treści poradnikowe na temat produktów dostępnych w ofercie, z których klienci dowiedzą się, jak maksymalnie wykorzystać możliwości produktu i co można za jego pomocą wykonać.

Poszerzenie grupy docelowej

Branded Content jest dobrym rozwiązaniem, gdy chcesz zdobyć grono nowych osób potencjalnie zainteresowanych marką lub jej ofertą, ale nie chcesz robić tego w najbardziej oczywisty sposób. Zastosowanie tej formy reklamy wśród osób zainteresowanych daną tematyką ułatwia wywołanie poczucia, że sami odkryli naszą markę.

Zmiana lub poprawa wizerunku marki

Jeśli chcesz częściowo lub całkowicie zmienić wizerunek marki, to dzięki Branded Content pomożemy Ci to zrobić w naturalny i płynny sposób – a powstałe w tym celu treści będą budować pozytywne skojarzenia z jej nową odsłoną. Jest to też dobry sposób na odbudowę lub poprawę skojarzeń z marką po kryzysie wizerunkowym.

Przekazanie informacji o wprowadzeniu nowego produktu

Za pomocą Branded Content pomożemy Ci w subtelny sposób poinformować obecnych lub potencjalnych klientów marki o pojawieniu się nowego produktu w jej ofercie. Dzięki temu unikniesz zrobienia tego za pomocą oczywistej, inwazyjnej i narzucającej się reklamy czy głośnych i ostentacyjnych akcji promocyjnych.

Wzrost świadomości marki w grupie docelowej

Masz wrażenie, że grupa docelowa marki zna ją tylko pobieżnie, a konwersja mogłaby być wyższa? Skomponujemy kampanię w taki sposób, aby zaktywizować tę część odbiorców i zaangażować ją w życie marki.

Sprzedaż produktu

Branded Content, jak wiele innych treści marketingowych, w mniejszym lub większym stopniu przyczynia się do sprzedaży. Może to jednak robić w bardziej otwarty sposób i zachęcać do zakupów już w samej treści – oczywiście nadal z wyczuciem smaku i bez nachalności, dając klientowi poczucie, że to on podejmuje decyzję o zakupie.

Wzrost ruchu na stronie, sklepie lub profilu w social mediach

Jeśli na stronie marki, w jej sklepie lub na jej profilach social media widać duży przepływ osób, ale nieprzekładający się na zaangażowanie w jej życie – za pomocą branded content możemy to zmienić. Treści wysokiej jakości i zwracające się bezpośrednio do odbiorców lub podejmujące ważny dla nich temat mogą wywołać żywą dyskusję na profilu i zachęcać do reagowania na posty oraz ich komentowania.

Jak działa nasz Branded Content?

Oczywiście to nie wszystkie możliwe cele. Tworzony przez nas Branded Content działa w taki sposób, że odbiorca nie ma poczucia przedstawiania mu reklamy. Zamiast tego dopasowujemy treści do jego zainteresowań oraz celu, w jakim je czyta lub ogląda. Jednym słowem: dostarczamy mu tego, co chciałby czytać.

Dzięki temu odbiorca jest żywo zainteresowany treścią i sam z siebie chce się dowiedzieć, kto jest ich autorem oraz poznać jego – czyli Twoją – ofertę. Nie musi być przekonywany do skorzystania z niej ani do dalszego poznawania treści, ponieważ angażuje się w ich odkrywanie.

Dobry Branded Content nie epatuje nazwą marki, ale jednocześnie przedstawia odbiorcy Twój produkt w takim kontekście, otoczeniu i w użyciu, do jakich został stworzony. Buduje także autentyczne emocje i opowieść wokół produktu i marki.

Jednocześnie za pomocą takiej kampanii realizujemy cele długoterminowej strategii marki. Nie zapominamy przy tym o potrzebach odbiorcy i nawiązaniu więzi pomiędzy nim i marką, aby po zakupie nadal angażował się w jej życie.

Jeżeli chcesz, aby tak wyglądała kampania reklamowa Twojej marki, skontaktuj się z nami.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.
    ul. Białostocka 22
    03-450 Warszawa

    + 48 601 668 664

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    TEARS OF JOY

    0
      0
      Twój koszyk
      Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu