Przejdź do

Czym są filtry AR?

AR to skrót od Augmented Reality – co tłumaczy się jako „rozszerzona rzeczywistość”. Dzięki niej można połączyć świat realny i wirtualny za pomocą nakładek, które dodajemy do naszego filmu lub zdjęcia.

W praktyce dzięki AR możemy zobaczyć w naszym smartfonie zmieniony lub poprawiony świat rzeczywisty. Choć stosowanie filtrów AR wygląda bardzo nowocześnie, to nie wymagają one specjalistycznego oprogramowania ani sprzętu – korzystają z technologii mapowania otoczenia, z którym radzi sobie każdy smartfon. Można ich używać w kampaniach reklamowych w różnych social mediach lub jako prezentację produktu w e-commerce. Wiele marek z powodzeniem już to praktykuje.

Przykładowe zastosowania filtrów AR

Za pomocą filtrów AR można zmodyfikować wygląd swój lub otoczenia: zmienić fryzurę i kolor włosów, przymierzyć ubrania czy postawić wirtualny fotel w salonie, aby przed zakupem sprawdzić, jak się będzie prezentował. Sprawdzenie swojego wyglądu w ubraniach i dodatkach w postaci filtrów AR to zresztą jedno z ich najczęstszych zastosowań. Korzystają z tego nie tylko firmy odzieżowe czy meblowe, ale również kosmetyczne, producenci sprzętu elektronicznego i domowego, firmy motoryzacyjne czy deweloperskie.

Oprócz zakupów filtry AR stosuje się także w edukacji (wyświetlanie przedmiotów w celu zaprezentowania ich rzeczywistej wielkości, nakładanie filtra z tkanką mięśniową, by pokazać, jak wygląda człowiek pod skórą czy popularny moduł Google 3D animals, który pokazuje wyglądu zwierząt w 3D) oraz w rozrywce (nakładanie na twarz filtrów efektami, takimi jak piegi, padający śnieg czy napisy, które można umieścić jako obiekt w przestrzeni obok nas).

Z filtrów AR korzysta np. Muzeum Powstania Warszawskiego, umieszczając w różnych punktach miasta archiwalne fotografie i przedmioty, które możemy zobaczyć za pomocą smartfona. Każdy taki filtr jest osadzony w danym miejscu – możemy się oddalać i przybliżać, oglądać z różnych stron lub pod różnymi kątami, a obiekt widziany na smartfonie będzie się odpowiednio zmieniał.

3 telefony

Jakie korzyści daje wykorzystanie filtrów AR w marketingu?

Ogromną korzyścią, jaką dają filtry AR, jest zaangażowanie odbiorcy w zakup produktu. Gdy potencjalny klient ogląda przedmiot z różnych stron i go przymierza, siłą rzeczy może poznać go dokładniej, niż widząc go tylko na zdjęciu. Doskonale działa tu jedna z podstawowych zasad psychologii sprzedaży, która mówi, że klientowi trudno oddać produkt, z którym mógł choć przez chwilę pobyć.

Oprócz tego wspomniana możliwość przymierzania ubrań w różnych modelach, kolorach i wzorach znacznie przyspiesza i uprzyjemnia proces zakupowy. Nie trzeba jechać do sklepu, stać w korkach ani przymierzać odzieży, którą przed nami zakładał już ktoś inny. To tylko część powodów, dla których 61% badanych Amerykanów wybiera sklepy z produktami w rozszerzonej rzeczywistości, a 71% twierdzi, że kupowałoby częściej w internecie, gdyby sklepy oferowały podgląd produktów w rozszerzonej rzeczywistości.

Jak filtry AR mogą wspierać sprzedaż?

Gdy odbiorca angażuje się w poznawanie produktu przed zakupem bardziej niż zwykle, to jego zmysły są wyostrzone. Nic go nie rozprasza; jest skoncentrowany wyłącznie na produkcie oraz marce. W marketingu internetowym zdobycie i utrzymanie zainteresowania odbiorcy jest bardzo ważne, ale też i trudne. Filtry AR bardzo to ułatwiają, ogniskując uwagę klienta na tym, co ważne z punktu widzenia marki.

W efekcie czas spędzony na oglądaniu produktu jest nierzadko znacznie dłuższy niż w przypadku innych rodzajów reklam, dzięki czemu klient poznaje i zapamiętuje produkt dużo lepiej. Tym samym spada też prawdopodobieństwo zwrotów i wzrasta zadowolenie z procesu zakupowego.

Filtry i technologia AR, choć istnieją już pewien czas, to nieprzerwanie są rozwijane i ulepszane. Wciąż jednak generują duży ruch, przyciągając nowych klientów; budują też wizerunek nowoczesnej i elastycznej marki.

jęzor

W jakich social mediach można korzystać z filtrów AR?

W 2019 roku z filtrów AR na samym Snapchacie korzystało już 70% jego użytkowników. Wielkość rynku z roku na rok rośnie – szacuje się, że w 2022 roku aż 44% populacji naszej planety będzie używało rozszerzonej rzeczywistości w różnych formach. Nie bez znaczenia jest też fakt, że filtry AR cały czas robią (i będą robić) niesamowite wrażenie ze względu na swoją innowacyjnośćfuturystyczny charakter.

Filtry AR dostępne są na Snapchacie, TikToku, Instagramie i Facebooku, ale można je implementować także w aplikacjach dedykowanych dla Twojej marki. Możemy również tworzyć dodatkowe aplikacje lub moduły przeznaczone tylko do prezentacji Twoich produktów. Wiemy też, jak tworzyć ciekawe filtry na platformach social media, które dają tę możliwość.

Skontaktuj się z nami – wtedy wspólnie ustalimy, w jaki sposób filtry AR pomogą w promocji Twojej marki lub produktu.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab