Przejdź do

Płatne kampanie na YouTube

YouTube to jeden z najpopularniejszych serwisów wideo na świecie i w Polsce. W naszym kraju korzystało z niego ponad 19 milionów* (dane z 09.2020) użytkowników. Wiele statystyk potwierdza też, że YouTube zastępuje telewizję. Nic więc dziwnego, że kampanie reklamowe w tym serwisie mają ogromny potencjał – przekonują się o tym codziennie zarówno międzynarodowe koncerny, jak i małe firmy.

Co można osiągnąć za pomocą reklamy na YouTube?

Budowanie świadomości marki

Kampanie na YouTube są świetnym narzędziem do budowania skojarzeń i wizerunku marki. Będą one także zachęcać do subskrypcji kanału i zapoznania się z jej działalnością oraz ofertą.

Informowanie o nowym produkcie na rynku

YouTube z powodzeniem może służyć informowaniu o nowym produkcie w ofercie. Za jego pomocą łatwo dotrzeć zarówno do obecnych klientów oraz sympatyków, jak i pozyskać nowych. W zależności od charakteru komunikacji marki może to być kampania reklamowa prowadzona w oficjalnym tonie lub bardziej subtelna reklama natywna.

Sprzedaż i konwersja

Na YouTube dostępny jest także format reklam prezentujący produkty dostępne w sklepie internetowym. Możemy też stworzyć nakładki graficzne, które będą kierować odbiorców na podstronę, na której zapiszą się na wydarzenie, zostawią swoje dane kontaktowe lub pobiorą plik (np. e-booka). Ten rodzaj reklam zawiera także osobny przycisk z wezwaniem do działania. Dobrze skonstruowana reklama tego typu potrafi wygenerować dużą sprzedaż lub liczne konwersje.

Dlaczego warto prowadzić kampanie na YouTube?

YouTube początkowo działał jako serwis do publikowania wideo. Z czasem jednak stał się jedną z platform social media: użytkownicy subskrybują kanały ulubionych marek, osób i influencerów, komentują filmy, zostawiają polubienia i udostępniają obejrzane filmy. Dziś YouTube należy do Google i korzysta z jego systemu reklamowego – co reklamodawcom daje wiele możliwości.

Różnorodne grupy docelowe

Choć w internecie istnieją różne serwisy wideo, to YouTube jest tym najpopularniejszym. Dzięki temu znajdziemy tu naprawdę wiele grup docelowych – np. ogólną widownię analogiczną do grupy komercyjnej z TV (16-49), ale także tych skupionych wokół niszowych zainteresowań. Można zatem stwierdzić, że każda marka znajdzie tu swoich potencjalnych klientów.

Precyzyjne targetowanie

System reklamowy Google Ads, w którym tworzy się reklamy na YouTube, umożliwia bardzo precyzyjne targetowanie. Możemy kierować reklamy do odbiorców na podstawie danych, takich jak demografia (wiek, płeć, lokalizacja), zainteresowania, oglądane filmy i subskrybowane kanały czy ich tematyka. Możliwe jest też bardziej szczegółowe targetowanie, na przykład za pomocą słów kluczowych czy remarketingu.

Szczegółowe mierzenie efektów

Wraz z precyzyjnym targetowaniem idzie także możliwość bardzo dokładnego mierzenia efektów kampanii reklamowych. Możemy także generować raport pokazujący zasięgi, koszt kliknięcia lub wyświetleń reklamy i inne wartości w wybranym przez nas czasie.

Dokładne rozliczanie

Gdy zdecydujemy się na płatne kampanie na YouTube, możemy być pewni ich dokładnego rozliczania. Mamy również możliwość wyboru metod rozliczania (w zależności od typu reklamy). Stawki reklam są zależne od samej kampanii, grupy docelowej, czasu emisji i innych zmiennych.

Reklamy mogą być rozliczane za każde kliknięcie lub za wyświetlenia. Co ważne, w przypadku reklam wideo z możliwością pomijania opłata nalicza się dopiero wtedy, gdy odbiorca obejrzy ją w całości.

Elastyczny budżet

Budżet reklamowy na kampanie na YouTube może być ustalony na dowolnym poziomie – od kilku do kilkuset tysięcy (lub milionów) złotych. Oczywiście im wyższy budżet, tym większa szansa na wyższe zasięgi. Taka elastyczność pozwala jednak na wypróbowanie reklam bez potrzeby inwestycji wysokich kwot. W ten sposób sprawdzimy, jakie efekty przynosi kampania przed decyzją o wydaniu większych środków.

Warto też wiedzieć, że z każdą kolejną kampanią budżet reklamowy jest automatycznie optymalizowany, więc jego wydajność wzrasta. Zdarza się wtedy, że koszt wyświetleń lub kliknięć spada nawet do kilku lub kilkunastu groszy.

Niezależnie od tego, zlecając nam kampanię na YouTube, możesz być pewien, że skonfigurujemy ją tak, aby przynosiła maksimum efektu przy każdej wysokości budżetu.

Rodzaje reklam na YouTube

W serwisie można wyświetlać reklamy w różnych miejscach i formatach. Większość z nich to oczywiście reklamy wideo – warto jednak wypróbować je wszystkie i zobaczyć, na które Twoje grupa docelowa reaguje najlepiej.

Reklamy na YouTube można podzielić ze względu na reklamy płatne i reklamy natywne, czyli tworzone poza systemem reklamowym. Może to być na przykład współpraca z youtube’owym influencerem czy lokowanie produktu.

Płatne reklamy wideo

Dostępne są różne rodzaje reklam wideo – z możliwością pominięcia po 5 sekundach, bez możliwości pominięcia, wyświetlane przed filmem, w trakcie lub po jego zakończeniu. Istnieje też specjalny format reklam dla urządzeń mobilnych – trwają maksymalnie 6 sekund i pojawiają się jako przerywniki. Reklamy wideo mogą być też różnie rozliczane (w zależności od wybranego modelu). Są one jednymi z najczęściej wybieranych.

Płatne reklamy graficzne

Dostępne są też reklamy graficzne. Polegają na tym, że na reklamach wideo umieszcza się nakładkę graficzną lub tekstową. Można także włączyć w różnych miejscach reklamę graficzną w postaci banera – na przykład w sekcji polecanych filmów, w wynikach wyszukiwania czy nawet w miejscach poza YouTube’em, ale nawiązujące do wyświetlanych filmów. Po kliknięciu będą one przenosiły użytkownika na stronę produktu lub marki.

Istotną zaletą płatnych reklam na YouTube jest to, że są one wyświetlane zarówno na podstawie naszych ustawień (możemy na wybrać na przykład tematykę filmów i kanały, na jakich mają się wyświetlać), jak i na podstawie zachowań użytkowników oraz opcji, które zaznaczyli w profilach podczas rejestracji.

Jeśli nie jesteś pewien, jak w tym serwisie wygląda Twoja grupa docelowa – zbadamy ją i oszacujemy możliwy zasięg reklam płatnych.

Reklama natywna

Istnieje też sposób na subtelną promocję, która działa tak samo skutecznie, ale nie jest bezpośrednią reklamą – jest to tzw. reklama natywna. Jej największą zaletą jest przedstawienie produktu w naturalnym kontekście i użyciu, co dla wielu osób jest bardzo zachęcające do kupna. Reklamą natywną może być na przykład recenzja, test czy umieszczenie produktu jako elementu scenografii.

Reklama natywna często opiera się na Influencer Marketingu. W ten sposób powiększa się grupę docelową o audytorium influencera, a jego autorytet dodatkowo zachęca do używania produktu. Ponadto – co jest bardzo dużą zaletą – taka reklama może działać przez bardzo długi czas (nawet kilka lat), ponieważ będzie w serwisie tak długo, jak długo będzie istniał kanał influencera.

Jesteśmy agencją influencersko-social mediową, więc możemy nawiązać współpracę z wieloma influencerami i wybrać dla Ciebie tego, który najbardziej będzie pasował do marki i produktu.

Skontaktuj się z nami, a stworzymy i poprowadzimy kampanię dla Twojej marki.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl