Przejdź do

Płatne kampanie na Instagramie

Instagram to gigantyczna platforma social media – codziennie pojawia się tam około 95 milionów zdjęć, a ich całkowita liczba przekroczyła już 40 miliardów (to ponad pięć razy więcej, niż wynosi populacja naszej planety). W Polsce w 2020 roku korzystało z niego ponad 7,3 miliona osób. Jeśli dodać do tego fakt, że Instagram pod względem systemu reklamowego jest rozbudowaną i świetnie zorganizowaną platformą, przez którą można bezpośrednio sprzedawać produkty, to pytanie nie powinno brzmieć: „Czy warto prowadzić kampanie na Instagramie?”, tylko: „Jak zacząć to robić?”.

Na czym polegają kampanie na Instagramie?

Mówi się, że jeden obraz wart jest więcej niż 1000 słów. I na tym właśnie polega siła Instagrama: na przekazie wizualnym. Korzysta z tego także system reklamowy, oferując formaty reklamowe oparte na zdjęciach i video.

Z tego powodu Instagram doskonale sprawdzi się w przypadku marek i produktów, dla których ważna jest sfera wizualna. Dlatego kampanie na Instagramie chętnie prowadzą marki odzieżowe, fotografowie, artyści, producenci biżuterii, marki motoryzacyjne czy te związane z wystrojem wnętrz.

Czy to znaczy, że dla innych nie ma tam miejsca? Oczywiście, że nie!

Zdjęcia i grafiki nie muszą być osią reklamy – mogą być także elementem akcentującym, dopowiadającym lub po prostu ilustrującym inne treści, na przykład reklamy o tematyce podróżniczej z rozbudowanymi treściami tekstowymi. Zdjęcia mogą też służyć do zilustrowania życia i działalności firmy, fundacji, osoby lub projektu i nie muszą być wtedy tak dopracowane wizualnie, jak zdjęcia produktowe biżuterii (czasem wręcz nie powinny).

Kampanie na Instagramie mogą mieć naprawdę różne oblicza – ważne jednak, aby były dopasowane do charakteru marki.

snap 1

Kampanie na Instagramie – zalety

Instagram przez długi czas był postrzegany jako portal lifestyle’owy, na który wstawia się zdjęcia z wakacji i selfie. To już przeszłość.

Dziś Instagram to platforma, na której prowadzi się zupełnie poważne biznesy w bardzo wielu branżach. Prowadzenie skutecznego konta na Instagramie wymaga profesjonalnego podejścia, a konta marek i influencerów wprost oczarowują swoją estetyką.

Tym samym coraz więcej osób na Instagramie nie tylko przegląda zdjęcia znajomych, ale także szuka inspiracji związanych z tym, co kupić dla siebie lub na prezent, jak ozdobić mieszkanie, jak się ubrać czy dokąd polecieć na urlop.

Nie chodzi tu jednak o bierne szukanie inspiracji – z roku na rok rośnie liczba zakupów dokonywanych przez portale społecznościowe, w tym również przy użyciu smartfonów (w 2019 roku było to już 61% wszystkich transakcji w polskim internecie). Na Instagramie jest to 61% z ponad 7,6 miliona użytkowników, bo tylu ich było w drugiej połowie 2020 roku.

Potwierdzają to też statystyki Facebooka: aż 46% użytkowników kupuje produkt po zobaczeniu go na Instagramie. Zdecydowanie warto więc promować swoje produkty na tej platformie.

Jakby tego było mało, na Instagramie można już też prowadzić swój sklep internetowy. Istnieje nawet specjalny rodzaj reklam wyświetlający produkty pod zdjęciem, które można kupić raptem kilkoma kliknięciami.

Jakie są rodzaje reklam na Instagramie?

Reklama w formie zdjęć: to jeden z najpopularniejszych rodzajów reklamy na Instagramie i zarazem jeden z najskuteczniejszych – w końcu mało co tak dobrze działa na odbiorcę, jak piękna fotografia. W dodatku od pewnego czasu Instagram umożliwia publikowanie zdjęć nie tylko w kwadracie, ale także w formacie pionowym, co stwarza nowe możliwości prezentacji.

Reklama karuzelowa: jeśli jedno zdjęcie nie wystarczy, aby dobrze przedstawić Twój produkt (a tak się czasem zdarza), lub chcesz przedstawić więcej produktów, to możesz skorzystać z reklamy karuzelowej. Instagram pozwala na umieszczenie w takiej formie od 2 do 10 zdjęć lub grafik, które użytkownik będzie po kolei przewijał.

A jeśli Twoje kampanie na Instagramie wymagają szczypty kreatywności, to reklamę karuzelową można wykorzystać do opowiedzenia spójnej historii, której kolejne wątki odbiorca zobaczy na kolejnych zdjęciach. Lub jednym długim, podzielonym na części.

Reklama w formie kolekcji: świetne rozwiązanie dla e-commerce. Ten rodzaj reklamy polega na opublikowaniu zdjęcia lub video, pod którym będą umieszczone mniejsze grafiki z produktami. Oczywiście może też służyć do innych celów niż sprzedaż produktów (ruch, przejście na stronę i inne).

Reklama video na Instagramie: Jeśli zdjęcie to dla Ciebie za mało i wolisz zaprezentować produkt lub usługę za pomocą krótkich filmów, skorzystaj z reklamy video. Daje ona zupełnie inne możliwości – i to nie tylko w zakresie przedstawienia produktu, ale także opowiadania o nim (na przykład za pomocą technik storytellingu). Video może mieć także oczywiście ścieżkę dźwiękową – głos lektora lub atrakcyjną muzykę.

Reklama w Instagram Stories: Insta Stories to bardzo popularny rodzaj postów na Instagramie. Warto z tego skorzystać i umieścić w nim swoją reklamę – może mieć ona zarówno formę zdjęcia lub grafiki, jak i video. Ten rodzaj reklamy używa formatu pionowego, dostosowanego do urządzeń mobilnych.

Reklamy w sekcji „Eksploruj”: według samego Instagrama, z tej sekcji korzysta codziennie aż 50% aktywnych kont. Polega ona na wyświetlaniu sugerowanych treści na podstawie wcześniejszych zainteresowań użytkowników – a my możemy umieścić tam Twoją reklamę. Reklama może mieć formę zdjęcia lub video i zasadniczo działa podobnie jak standardowe reklamy na tej platformie.

Wiesz już, że Instagram jest miejscem dla Ciebie, ale nie jesteś pewien, który rodzaj reklamy będzie najlepszy dla Twojej marki?

Napisz do nas – doradzimy Ci na podstawie naszego doświadczenia z wieloma markami i produktami.

snap 2

Kampanie na Instagramie – cele reklamowe

Instagram jest dojrzałą biznesowo platformą social mediową i ma rozbudowany oraz wydajny system reklamowy.

Kampanie na Instagramie generują nie tylko wysoką sprzedaż, ale także ogromne zasięgi. Pomagają w budowaniu profesjonalnego wizerunku i gromadzeniu osób zainteresowanych danym tematem.

Na Instagramie możemy nie tylko sprzedawać, ale też budować wizerunek lub po prostu docierać z informacją o naszej marce lub produkcie do zainteresowanych nimi osób. Służą do tego różne cele reklam, które możesz dobrać w zależności od Twoich potrzeb.

Jakie są najczęściej wybierane cele reklam na Instagramie?

Zasięg

Pozwala na dotarcie i wyświetlenie reklamy osobom, które będą zainteresowane Twoim produktem, usługą lub po prostu marką.

Ruch

Po zasięgu to drugi najczęściej wybierany cel reklamy. Kieruje użytkownika na zewnętrzną stronę – Twój sklep, landing page lub od razu na podstronę z produktem.

Aktywność

Cel „aktywność” zachęca odbiorcę do aktywności na Twoim profilu: polubienie lub skomentowanie posta.

Wyświetlenia filmu

Odbiorcom z wyznaczonej grupy docelowej wyświetli się wideo reklamowe, w którym możesz umieścić dowolną treść. Dobrze zrobione wideo potrafi być piekielnie skuteczne.

Instalacje aplikacji

Jeśli oferujesz aplikację i chcesz zdobyć nowych użytkowników, to ten cel reklamowy jest właśnie dla Ciebie.

Pozyskiwanie kontaktów

Instagram oferuje możliwość zdobywania kontaktów do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Mogą oni przekazać Ci swoje dane tu i teraz, a Ty skontaktujesz się z nimi i opowiesz o szczegółach.

Sprzedaż z katalogu

Na Instagramie i Facebooku możesz skonfigurować sklep internetowy, a ten cel reklamowy umożliwia sprzedaż Twoich produktów bezpośrednio przez reklamę.

Jak sam widzisz, Instagram oferuje ciekawe możliwości reklamy, która będzie pracować na Twoją markę oraz promować i przede wszystkim sprzedawać Twoje produkty.

Celów reklamowych jest więcej – z pewnością więc będziemy mogli dobrać taki rodzaj reklamy, który będzie najlepiej dopasowany do Twojej marki i produktu.

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Dokładny koszt reklam na Instagramie jest oczywiście zależny od tego, jaki możesz przeznaczyć na nie budżet. Cena jest więc elastyczna, a system reklamowy działa na Twoją korzyść. Dzieje się tak dlatego, że kolejne kampanie na Instagramie i reklamy są coraz lepiej zoptymalizowane – można wręcz powiedzieć, że „uczą się”, jak być bardziej efektywnymi.

Oprócz tego można wybrać sposób naliczania reklam na Instagramie, aby dobrze gospodarować budżetem. Dostępne są dwa sposoby: za kliknięcia i za wyświetlenia.

Naliczanie za kliknięcie: reklamy ze zdjęciem lub grafiką, kierujące na zewnętrzną stronę internetową (generujące Ruch) rozlicza się za każde kliknięcie reklamy. Ktoś może więc zobaczyć Twoją reklamę, ale jeśli jej nie kliknie, to budżet będzie nienaruszony.

Naliczanie za wyświetlenia: reklamy wideo rozlicza się za jej obejrzenie. Opłata będzie naliczona dopiero wtedy, gdy ktoś obejrzy Twój film powyżej 2, 10 lub 15 sekund (powyżej 15 sekund liczy się jako obejrzenie całego filmu).

Możesz jeszcze lepiej gospodarować budżetem reklamowym, dzieląc budżet na stawki dzienne lub wskazując go jako całkowity budżet do wydania w danym odcinku czasu. Oczywiście kampanie na Instagramie nie muszą być włączone całą dobę – możesz wybrać takie dni i godziny, w których Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna na portalu.

Na Instagramie każdy znajdzie dla siebie miejsce

Kampanie na Instagramie to skuteczny i wydajny finansowo sposób na dotarcie do wielu osób z różnych grup docelowych. Możemy poprowadzić dla Ciebie nie tylko kampanię wizerunkową, ale także sprzedażową, z wykorzystaniem funkcji sklepu internetowego.

I choć esencją tego portalu są fotografie, to sprawimy, że miejsce dla siebie znajdzie tu każda marka. Nie tylko ta, która stawia na przekaz wizualny.

Zleć prowadzenie kampanii na Instagramie naszym specjalistom, a skonfigurujemy ją tak, abyś osiągnął maksimum korzyści z Twojego budżetu.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab