Przejdź do

Instagram Threads – co to za aplikacja i jak działa?

opublikowano: 16 styczeń 2025
Instagram Threads – co to za aplikacja i jak działa?

Threads to aplikacja, która pozwala komunikować się w bardziej osobisty sposób niż inne platformy. Jest doskonałym połączeniem świata Instagrama, gdzie nacisk kładzie się głównie na warstwę wizualną, ze sferą contentową. Doskonale nadaje się do rozmów z bliskimi znajomymi i nawiązywania nowych relacji. Ze względu na swoją formę, często bywa nazywana główną konkurencją portalu X, należącego do Elona Muska. Czy Threads to rewolucja w mediach społecznościowych?

Instagram Threads – co to jest?

Threads to aplikacja, która zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych w lipcu 2023 r. Została zaprojektowana przez programistów Mety do udostępniania krótkich wpisów tekstowych oraz prowadzenia publicznych rozmów. Aplikacja Threads jest oddzielona od Instagrama, ale ściśle z nim powiązana. Po zalogowaniu się do Threads za pomocą swojego konta na Instagramie, użytkownik może pisać krótkie posty o długości do 500 znaków. Posty te mogą zawierać również linki, zdjęcia, a nawet krótkie filmy o długości do pięciu minut. Bardzo wielu użytkowników Instagrama chętnie zaczęła korzystać z nowego rozwiązania już kilka dni po premierze. Już na samym początku Threds sporo namieszał w mediach społecznościowych, przekraczając liczbę 100 mln użytkowników!

Jak działa Threads?

Threads jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie dotyczące utrzymywania bliskich relacji w mediach społecznościowych, łatwe dzielenie się historiami oraz nawiązywanie nowych znajomości. Użytkownicy Threads, podobnie jak w przypadku Twittera, mogą publikować krótkie wiadomości, zdjęcia, filmy i linki, a także używać hashtagów, aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Konto na Threads jest automatycznie połączone z kontem na Instagramie. Oznacza to, że możesz łatwo nawiązać kontakt ze swoją społecznością, która jest obecna także na Threads. Aplikacja pozwala udostępniać swoje posty z Threads na Instagramie i odwrotnie. Co więcej, Instagram bardzo promuje swoje nowe rozwiązanie, wplatając między wpisy instagramowe treści z formie wątków publikowane na Threads.

Treści z Threds publikowane między wpisami na Instagramie.

W aplikacji Threads można wyróżnić pięć sekcji:

  • Feed, w którym widzisz strumień postów.
  • Aktywność i powiadomienia o nowych komentarzach, repostach, cytatach, wzmiankach, polubieniach, treściach udostępnianych przez obserwujących i innych interakcjach.
  • Zarządzanie profilem – możliwość ustawienia zdjęcia profilowego, dodania bio i innych informacji.
  • Wyszukiwarka, która pozwala przeszukiwać opublikowane treści.
  • Przycisk umożliwiający dodanie wpisu.

Pięć sekcji w aplikacji

Przepisy Unii Europejskiej pozwalają polskim użytkownikom przeglądać treści publikowane na Threads, nawet jeśli nie posiadają konta na Instagramie. Warto jednak założyć konto, aby poznać wszystkie możliwości platformy.

Jak wygląda interfejs aplikacji Instagram Threads?

Podobnie do tradycyjnych platform społecznościowych, Threads skupia się wokół rozmów między użytkownikami. Dlatego też cały interfejs aplikacji jest podporządkowany właśnie tej funkcji. Aplikacja wyświetla nam od razu najpopularniejsze lub najnowsze wątki, o czym możemy samodzielnie zdecydować, wybierając dowolną zakładkę.

Publikacja wątków jest niezwykle intuicyjna. Wystarczy kliknąć znaczek „+”, a następnie zdecydować, co ma pojawić się we wpisie. Możemy publikować zdjęcia, GIF-y, hashtagi lub ankiety. Wpis możemy polubić, skomentować, udostępnić ponownie lub skopiować do niego link i osadzić na innej podstronie. Intuicyjny interfejs sprawia, że większość funkcji jest doskonale znana użytkownikom i chętnie z nich korzystają.

Jak założyć konto na Threads?

  1. Aby rozpocząć swoją przygodę z Threads, musisz najpierw pobrać aplikację ze sklepu Google Play Store (Android) lub z Apple Store (iOS).

  1. Zaloguj się za pomocą Instagrama. Jeśli jeszcze nie masz tam konta, musisz najpierw je utworzyć na stronie Instagram.com lub w aplikacji. Nie ma natomiast konieczności aktywnego użytkowania konta na Instagramie, aby korzystać z funkcjonalności Threads. Twoje konta na Threads i Instagramie są tymi samymi kontami – nie ma możliwości utworzenia osobnego konta Threads. Zmienia się natomiast wygląd profilu, który w nowej aplikacji możesz dowolnie dostosować do swoich potrzeb.
  2. Spersonalizuj swoje konto Instagram Threads, dodając zdjęcie profilowe, bio i link. Dzięki temu obserwujący łatwiej Cię znajdą na tej platformie. Możesz wygodnie synchronizować zdjęcie profilowe i bio z Instagrama. Masz także możliwość wyboru ustawień prywatności – założenia profilu prywatnego lub publicznego.
  3. Threads podpowie Ci, których użytkowników obserwujesz już na Instagramie, a którzy są aktywni na Threads. Warto również poświęcić trochę czasu na sprawdzenie, jak na tej platformie działa Twoja konkurencja i jakie treści publikuje.

Jak skutecznie korzystać z Instagram Threads?

W świecie mediów społecznościowych Threads oferuje nowe możliwości dotarcia do Twojej publiczności i budowania zaangażowania. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał tej platformy, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów:

Regularne publikowanie

Regularne publikowanie jest niezbędne w komunikacji online – pozwala rozwinąć się na każdej platformie. Nie ma sztywnej reguły dotyczącej liczby postów, które powinieneś udostępniać dziennie, aby uzyskać najlepsze wyniki. Warto zacząć od co najmniej jednego wątku każdego dnia i eksperymentować z częstszym publikowaniem, aby zobaczyć, co zapewnia najlepsze rezultaty.

Autentyczne rozmowy

Dziel się swoimi przemyśleniami. Platforma Threads opiera się przede wszystkim na rozmowach. Inicjowanie konwersacji to świetny sposób na rozpoczęcie angażowania się w aplikacji Threads. Zadawaj pytania, korzystaj z ankiet i zachęcaj obserwujących do wyrażania opinii, dzięki temu zbudujesz zaangażowaną społeczność i przyczynisz się do budowania silniejszych relacji.

Konsekwentne zaangażowanie

Odpowiadanie na komentarze do własnych wątków to absolutne minimum. Kluczowym elementem jest także komentowanie w przemyślany sposób treści innych twórców, zwłaszcza tych, którzy działają w określonych niszach. To sprawi, że użytkownicy Threads łatwiej Cię zapamiętają.

Korzystanie z hashtagów

Używaj odpowiednich tagów, aby kategoryzować swoje treści i sprawić, że użytkownicy Instagram Threads łatwiej je odkryją. Stosowanie tagów zwiększają prawdopodobieństwo, że Twoje treści pojawią się w sekcji „Dla Ciebie”, tym użytkownikom, którzy angażowali się w podobne tematy. Pamiętaj, że aplikacja pozwala użyć tylko jednego tagu na wątek, więc warto poszukać, które z nich są najpopularniejsze w Twojej branży lub społeczności.

Unikalne funkcje

Meta uwielbia, gdy użytkownicy korzystają z nowych funkcji. Eksperymentowanie z GIF-ami, ankietami, filmami, obrazkami i wszystkimi innymi typami treści dostępnymi na platformie to także świetny sposób na utrzymanie zaangażowania obserwujących i lepsze zrozumienie tego, co najbardziej interesuje Twoją grupę docelową. Aplikacja udostępnia możliwość udostępniania użytkownikom wątków poruszonych w Threads w Instagram Stories, czy na feedzie. Dzięki temu możemy dzielić się z obserwującymi i bliskimi znajomymi ciekawymi treściami.

Jak działa algorytm Threads?

Algorytm Threads oferuje użytkownikom różnorodne treści zarówno od osób, które już obserwują jak i od twórców, których nie śledzą. Celem algorytmu Threads jest stworzenie równowagi między rankingiem postów a odkrywaniem nowego contentu. Oznacza to, że chociaż będziesz widzieć treści na podstawie profili, które obserwujesz, i treści, z którymi wchodzisz w interakcje, platforma będzie również mieszać posty z kont, których nie znasz.

Aplikacja Threads w działaniach marketingowych

Nowa aplikacja Threads to doskonałe narzędzie do budowania głębszych relacji. Warto monitorować jej rozwój i dostosować swoje strategie marketingowe do aktualnych zmian. Treści statusów bezpośrednio nawiązujace do popularnych trendów, mają większą szansę na dotarcie do większej grupy odbiorców.

Duolingo w aplikacji Threads

Duolingo wie, jak wykorzystać Threads i w jaki sposób udostępniać treści, aby rozbawić użytkowników i zostać zapamiętanym. Aplikacja do nauki języków doskonale radzi sobie na nowej platformie, publikując wpisy w lekkiej i zabawnej formie.

Brand nawiązuje często do popularnych w sieci trendów – na przykład do video, w którym mała dziewczynka mówi mamie o tym, że brat określił ją przymiotnikiem pretty, co on szybko dementuje, precyzując, że użył określenia pretty annoying.

Duolingo nawiązuje do popularnych memów

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/KoJxP9G_4Ew?si=6MykiKDaxbS4qokH” title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share” referrerpolicy=”strict-origin-when-cross-origin” allowfullscreen></iframe>

Duolingo nawiązuje także interakcje z innymi, popularnymi markami, aby jeszcze bardziej zwiększyć swój zasięg.

Duolingo nawiązuje dialog z Microsoftem

Threads kontra X – najważniejsze różnice

Czym Threads różni się do aplikacji Elona Muska? Platforma spod znaku Instagrama obsługuje dłuższe posty tekstowe, pozwalając na dodanie do 500 znaków, podczas gdy X (Twitter) ogranicza je do 280 znaków. Ponadto umożliwia użytkownikom publikowanie filmów o długości do 5 minut, czyli znacznie dłuższych niż limit X, wynoszący 2 minuty i 20 sekund. W przeciwieństwie do X, Threads nie oferuje możliwości wysyłania bezpośrednich wiadomości.

Podsumowanie – jak działa Threads?

Threads to nie tylko możliwość utrzymania kontaktu z najbliższym gronem znajomych, ale także bardzo skuteczne narzędzie marketingowe, któremu powinny przyjrzeć się marki dbające o bezpośredni kontakt ze swoją grupą docelową. Nowa aplikacja stworzona jest dla tych, którzy chcą częściej nawiązywać interakcje i komentować czyjeś treści. Chociaż Threads pojawił się całkiem niedawno, to bardzo przypadł użytkownikom do gustu.

Potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych? Skontaktuj się z nami!

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab