W dzisiejszym świecie milionów marek i komunikatów reklamowych bardzo trudno wyróżnić się i zapaść w pamięć użytkowników. Jaki przyjąć kierunek działań? Jak stworzyć strategię komunikacji, która przyniesie Twojej firmie rozpoznawalność? Z artykułu dowiesz się, co powinna zawierać dobra strategia komunikacji marki oraz jak skutecznie wdrożyć ją w praktyce, aby osiągnąć zamierzone cele i zbudować silną więź z klientami.
Już od kilku lat specjaliści od marketingu jak mantrę powtarzają hasło: „content is king”. To sformułowanie po raz pierwszy pojawiło się w 1996 r. w eseju Billa Gatesa, który podkreślał rosnącą rolę treści w Internecie, a także ich wpływ na sukces marki w sieci. Czy content marketing jest dziś nadal kluczem do serc, a przede wszystkim portfeli klientów?
Starannie opracowana strategia marketingowa jest fundamentem działalności biznesowej i nie tylko. Przedsiębiorstwa i inne organizacje działające bez strategii marketingowej przypominają okręty bez nawigacji. Dryfowanie w losowych kierunkach rzadko prowadzi do celu, a tym bardziej nie pozwala na jego osiągnięcie najbardziej optymalnym kursem. Przygotowanie strategii marketingowej poprzedza uzyskanie wyznaczonych celów, takich jak zwiększenie sprzedaży, budowa świadomości marki wśród przedstawicieli grupy docelowej czy wprowadzanie nowego produktu na rynek.
Influencer marketing może wydawać się stosunkowo świeżym narzędziem w branży reklamowej, które na dobre rozwinęło się w ciągu ostatniej dekady. Nic bardziej mylnego – angażowanie znanej postaci, by wypromować dany produkt lub markę wśród konkretnej grupy odbiorców było znaną techniką od dawna, a zmienił się przede wszystkim kanał promocji. Niegdyś twarze i sylwetki celebrytów zachęcały nas do zakupów z ekranu telewizora lub billboardów. Dziś branżę tę w dużej mierze zdominował social media marketing, zaś popularnych aktorów, muzyków czy sportowców zastępują influencerzy – często cieszący się największym zaufaniem wśród przedstawicieli odpowiedniej grupy docelowej – młodych użytkowników internetu.
Media społecznościowe z pewnością można zaliczyć do najważniejszych trendów wyznaczających styl i rytm ludzkiego życia na początku XXI wieku. Czy zdarzyło Ci się spotkać z opinią, że jeśli ktoś nie korzysta z Facebooka i nie posiada tam konta, to tak, jakby nie istniał? To zdecydowanie nieprawdziwe przekonanie, a tablica i zdjęcie profilowe nawet w jednym procencie nie zastępują Twojego ciała i duszy. W dodatku prawdą jest, że spora liczba użytkowników spędza na Facebooku zbyt wiele czasu, wyświetlając go na laptopie bądź urządzeniu mobilnym. Z drugiej strony Facebook i Messenger bywają przydatne, na przykład, gdy chodzi o utrzymywanie relacji ze znajomymi, niekoniecznie tymi najbliższymi, z którymi widujemy się na co dzień lub regularnie rozmawiamy przez telefon. Facebook pozwala trzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o nadchodzące wydarzenia.
Media społecznościowe urosły do rangi obowiązkowego punktu w strategii marketingowej niemal każdej organizacji. Wraz z upływem czasu pojawia się coraz więcej platform, które przyciągają zarówno kolejnych użytkowników, jak i firmy poszukujące nowej przestrzeni reklamowej. Pośród poszerzającego się zakresu możliwości medium pierwszego wyboru wciąż pozostaje Facebook. Z tego artykułu dowiesz się, jak założyć firmowego Facebooka.
Na korzyść serwisu Marka Zuckerberga przemawia ugruntowana pozycja, zaawansowany i skuteczny system reklamowy, największa baza odbiorców, a także zróżnicowana struktura społeczności. W gronie użytkowników znajdziesz liczną reprezentację wszystkich grup wiekowych i zawodowych. Zapoznaj się z instrukcją przedstawiającą cały proces krok po kroku.