Często mają większą publiczność niż największe gwiazdy rocka. Miliony osób codziennie śledzi ich działania, a reklamodawcy prześcigają się w oferowaniu coraz wyższych wynagrodzeń za współpracę. Tak wygląda codzienność najpopularniejszych YouTuberów na świecie. Ich liczba subskrybentów osiąga zawrotne wyniki, a twórcy kanałów chętnie wykorzystują swoją rozpoznawalność. Przedstawiamy ranking YouTuberów na świecie, którzy biją rekordy popularności.
YouTube powstał w 2005 r. i od tego czasu jest jednym z najchętniej odwiedzanych serwisów w mediach społecznościowych. To właśnie na tej platformie internauci znajdą niemalże wszystko – treści rozrywkowe, edukacyjne, informacyjne. Od gier komputerowych, przez recenzje sprzętu ogrodowego, po naukę wykonania makijażu. Krótkie filmiki publikowane na YouTube to prawdziwa kopalnia wiedzy! Serwis jest obok wyszukiwarki Google często także kolejnym miejscem, w którym poszukujemy odpowiedzi na nasze pytania. 23 kwietnia 2005 roku współzałożyciel YouTube, Jawed Karim, założył pierwszy kanał i opublikował w serwisie YouTube film zatytułowany „Me at the Zoo”. Pierwsze wideo, które ukazało się na platformie, zawiera dokładnie to, na co wskazuje jego tytuł: Karim stoi przed słoniami w zoo w San Diego i o nich opowiada.
Film trwa tylko 19 sekund i został wyświetlony 310 mln razy, w tym zyskał ponad 15 mln pozytywnych reakcji! Tak właśnie rozpoczął się całkowicie nowy rozdział w świecie online.
Ranking najpopularniejszych YouTuberów na świecie
Na liście najpopularniejszych YouTuberów znajduje się najwięcej twórców z Indii i USA. To w tych krajach liczba subskrybentów jest liczona w setkach milionów użytkowników.
- T-Series – Indie – 261 milionów subskrybentów
- MrBeast – USA – 237 milionów subskrybentów
- CocoMelon – USA – 172 milionów subskrybentów
- SET India – India – 169 milionów subskrybentów
- Kids Diana Show – Ukraina/USA – 120 milionów subskrybentów
- Like Nastya – Rosja/USA – 113 milionów subskrybentów
- Vlad and Niki – Rosja – 113 milionów subskrybentów
- PewDiePie – Szwecja – 111 milionów subskrybentów
- Zee Music Company – Indie – 105 milionów subskrybentów
- WWE – USA – 100 milionów subskrybentów
1. T-Series
T-Series to największa wytwórnia muzyczna i studio filmowe w Indiach, które zostało założone w 1983 r. przez indyjskiego producenta filmowego Gulshana Kumara. Po jego śmierci wytwórnią zarządza młodszy brat Kumara – Krishan i syn Bhushan Kumar. Wytwórnia T-Series jest związana z branżą muzyczną od ponad czterdziestu lat i posiada ogromny katalog muzyki nagrywanej w wielu językach.
Na kanale YouTube ma wielokanałową sieć składającą się z 29 kanałów. Najczęściej subskrybowany kanał T-Series zawiera głównie indyjskie teledyski (muzyka Bollywood i Indie-pop), a także zwiastuny filmów Bollywood. Kanał na YouTube dba o swoją popularność, publikując kilka filmów dziennie. Aktualnie na swoim kanale T-Series opublikowało aż 20 455 filmów.
- Kanał: www.youtube.com/@tseries
- Liczba subskrybentów: 261 mln
- 20 455 filmów na kanale
- 249 080 488 203 wyświetlenia
- Data dołączenia: 13 mar 2006
2. MrBeast
Drugi kanał pod względem liczby subskrybentów to MrBeast. YouTuber publikuje na swoim kanale wyjątkowo wciągające i emocjonujące filmy. MrBeast, znany również jako Jimmy Donaldson, bije nie tylko rekordy popularności, ale także osiąga rekordowe dochody reklamowe, co plasuje go wśród najbogatszych YouTuberów. Viralowe filmy, akcje dobroczynne, ogromne pieniądze do wygrania i ciekawe wyzwania. Jednym z nich jest wideo „$456,000 Squid Game In Real Life!”, które uzyskało 541 milionów wyświetleń. Inspiracją do stworzenia wyzwania był serial Netflixa „Squid Game: The Challenge”. MrBeast dał szansę 456 graczom na wygranie 456 000 dolarów!
Kolejne popularne wyzwanie, które przyciągnęło subskrybentów na jego kanał, to wideo „I Spent 50 Hours Buried Alive”. Influencer spędził tydzień w trumnie zakopanej pod ziemią i tym samym ustanowił nowy rekord czasu przebywania pod ziemią jako „zakopany żywcem”. Tylko w ciągu 24 godzin to wideo na YouTube zebrało aż 50 milionów wyświetleń. Nic dziwnego, że MrBeast ma tak chętnie subskrybowany kanał.
Jimmy Donaldson to nie tylko osobowość medialna, ale także świetnie zarabiający biznesman. W 2021 roku zatrudnił Jima Murraya, byłego prezesa firmy produkującej batony proteinowe Rxbar, do pomocy w tworzeniu produktu Feastables. Murray został później współzałożycielem i dyrektorem generalnym firmy. W styczniu 2022 roku YouTuber ogłosił utworzenie firmy, która wypuściła na rynek własną markę batonów czekoladowych o nazwie „MrBeast Bars”.
W momencie premiery Feastables dostępne były 3 smaki batonów: „Original”, „Almond” i „Quinoa Crunch”. YouTuber promował produkty za pomocą loterii, w której przewidziano nagrody o wartości ponad 1 miliona dolarów, w tym 10 zwycięzców miało otrzymać szansę rywalizacji o fabrykę czekolady w przyszłym wideo. Według doniesień rynkowych, Feastables zdobyło setki nowych klientów i zarobiło 10 milionów dolarów w ciągu pierwszych kilku miesięcy działalności.
- Kanał: www.youtube.com/@MrBeast
- Liczba subskrybentów: 243 mln
- 780 filmów na kanale
- 44 501 668 173 wyświetlenia
- Data dołączenia: 20 lut 2012
3. Cocomelon Nursery Rhymes
W naszym zestawieniu trzecie miejsce wśród najczęściej subskrybowanych kanałów YouTube zajmuje uwielbiany przez dzieci kanał Cocomelon Nursery Rhymes. Cocomelon to amerykański kanał YouTube należący do brytyjskiej firmy Moonbug Entertainment.
Na kanale YouTube Cocomelon publikowane są tradycyjne rymowanki dla dzieci, oryginalne piosenki i transmisje na żywo, które zyskały ogromną popularność wśród najmłodszych widzów. Kanał wykorzystuje animacje 3D, jasne kolory, chwytliwą muzykę i prosty język. Dzięki temu kanał Cocomelon Nursery Rhymes zyskał najwięcej wyświetleń właśnie wśród młodych widzów.
Słynna piosenka „Bath Song” zgromadziła ponad 6 miliardów wyświetleń, co zagwarantowało Cocomelon jeszcze większą popularność na całym świecie. Liczba subskrypcji kanału wynosi aż 172 miliony.
- Kanał: www.youtube.com/@CoComelon
- Liczba subskrybentów: 172 mln
- 1102 filmy na kanale
- 178 789 293 039 wyświetleń
- Data dołączenia: 2 wrz 2006
4. SET India
Bardzo chętnie subskrybowany kanał to także SET India, którego liczba subskrypcji wynosi 169 milionów. Sony Entertainment Television to jeden z wiodących kanałów Hindi General Entertainment w Indiach. Od chwili swojej premiery w październiku 1995 r. SET stworzył wyjątkową przestrzeń w programach telewizyjnych, w której odbywają się premiery filmowe, programy fabularne i non-fiction. Dramaty, romanse czy programy rozrywkowe, takie jak „Crime Patrol” i „Super Dancer” to tylko niektóre z popularnych programów Sony. Kanał stał się niezwykle popularny zwłaszcza wśród miłośników kina Bollywood.
- Kanał: www.youtube.com/@SETIndia
- Liczba subskrybentów: 169 mln
- 131 661 filmów na kanale
- 159 999 755 159 wyświetleń
- Data dołączenia: 21 wrz 2006
5. Kids Diana Show
Wśród najpopularniejszych YouTuberów na świecie wysokie miejsce zajmuje Kids Diana Show. Twarzą kanału jest Eva Diana Kidisyuk – ukraińsko-amerykańska YouTuberka urodzona w marcu 2014 roku. Mimo młodego wieku, zyskała ogromną popularność w mediach społecznościowych na całym świecie. Na kanale publikuje piosenki dla dzieci, unboxingi, tworzy videoblogi, wideo edukacyjne i filmy z odgrywaniem ról. Jej starszy brat, Roma Kidisyuk, prowadzi kanał na YouTube zatytułowany Kids Roma Show. Influencerka ma też dwóch młodszych braci: Olivera i Adama. Kanały jej rodziny osiągnęły sukces i są dubbingowane na wiele języków, w tym: hindi, japoński, indonezyjski, rosyjski, hiszpański, niemiecki, portugalski i arabski. Kanał Diany był wielokrotnie nagradzany i nominowany do prestiżowych nagród, m.in. nagrody Streamy Awards 2020 w kategorii „Dzieci i rodzina” oraz nagrody Short Awards 2021 w kategorii „Rodzicielstwo”.
- Kanał: www.youtube.com/@KidsDianaShow
- Liczba subskrybentów: 120 mln
- 1170 filmów na kanale
- 100 999 398 867 wyświetleń
- Data dołączenia: 12 maj 2015
6. Like Nastya
Do najpopularniejszych YouTuberów w naszym zestawieniu należy także Like Nastya, której liczba subskrybentów przekroczyła 133 miliony użytkowników! Podobnie jak Eva z Kids Diana Show, Anastasia Sergeyevna Radzinskaya – w skrócie Nastya – urodziła się w 2014 roku. Jej kanał stał się niezwykle popularny dzięki inspirującym treściom, które nagrywa i publikuje. Krótkie filmiki pokazują, jak Nastya spędza czas z rodzicami, uczy się, śpiewa i odwiedza ciekawe miejsca. Na jej kanale publikowane są także filmy edukacyjne, np. takie, w których pomaga innym osobom, dzięki czemu może nauczyć swoich młodych widzów pożądanych społecznie zachowań.
Dziewczynka prowadzi także inne kanały w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie i TikToku.
- Kanał: www.youtube.com/@LikeNastyaofficial
- Liczba subskrybentów: 113 mln
- 871 filmów na kanale
- 98 386 194 527 wyświetleń filmów
- Data dołączenia: 6 gru 2016
7. Vlad and Niki
Influencerzy Vlad and Niki to twórcy kanałów, które wpisują się w ten sam trend, czyli krótkie filmiki uwielbiane przez najmłodszych widzów. Na kanale publikowane są pomysłowe wybryki braci Vlada i Nikiego. YouTuberzy nieustannie biorą udział w zabawach i szalonych przygodach. Od chwili premiery na YouTube w 2018 r. kanał „Vlad i Niki” przyciągnął ponad 113 milionów subskrybentów na całym świecie i zyskał ponad 220 miliardów wyświetleń, średnio ma pięć miliardów wyświetleń miesięcznie na 21 kanałach i jest przetłumaczony na 18 języków. Każdy odcinek zbudowany jest wokół kreatywnego scenariusza, na który składa się akcja na żywo, animacja i zabawna muzyka. „Vlad & Niki” to własność Content Media Group FZC, LLC, na której czele stoją Sergey i Victoria Vashketov – rodzice YouTuberów, którzy decydują o współpracy sponsoringowej i umieszczaniu reklam na kanale.
- www.youtube.com/@VladandNiki
- Liczba subskrybentów: 113 mln
- 672 filmy na kanale
- 86 891 801 276 wyświetleń
- Data dołączenia: 23 kwi 2018
8. PewDiePie
Felix Arvid Ulf Kjellberg, znany szerzej w internecie jako PewDiePie (lub po prostu Pewds, dawniej Pewdie), to szwedzki YouTuber, komik, vloger, miłośnik gier komputerowych i współzałożyciel marki odzieżowej Tsuki Market. Jego kanał zapewnia mu gigantyczne dochody reklamowe – specjaliści szacują, że dziennie zarabia około 150 000 dolarów, a marketerzy podkreślają, że wśród młodych widzów jest bardziej znany nawet od króla Szwecji.
- Kanał: www.youtube.com/@PewDiePie
- Liczba subskrybentów: 111 mln
- 4755 filmów na kanale
- 29 249 213 978 wyświetleń
- Data dołączenia: 29 kwi 2010
9. Zee Music Company
Ranking YouTuberów ponownie prowadzi nas do Indii. Dziewiąte miejsce zajmuje jeden z kolejnych muzycznych biznesów. Zee Music Company należy do największych producentów programów w języku hindi na świecie, z obszerną biblioteką zawierającą ponad 222 000 godzin treści telewizyjnych i łączną oglądalnością ponad 1 miliarda ludzi na całym świecie. Na swoim kanale mają prawa do ponad 3818 tytułów z udziałem kultowych gwiazd filmowych.
- Kanał: www.youtube.com/@zeemusiccompany
- Liczba subskrybentów: 105 mln
- 10 315 filmów na kanale
- 64 601 452 104 wyświetlenia
- Data dołączenia: 12 mar 2014
10. WWE
Nasz ranking YouTuberów na świecie zamyka kanał World Wrestling Entertainment. WWE to amerykańska firma medialno-rozrywkowa, która zajmuje się transmitowaniem widowisk i programów telewizyjnych związanych z wrestlingiem.
- Kanał: www.youtube.com/@WWE
- Liczba subskrybentów: 100 mln
- 74 438 filmów na kanale
- 82 268 374 518 wyświetleń
- Data dołączenia: 11 maj 2007
YouTuberzy w polskich mediach społecznościowych
Na polskim YouTube popularni twórcy wideo wyznaczają trendy i z dnia na dzień zyskują coraz więcej subskrybentów. Znają się na grach komputerowych, przygotowują pranki, wyzwania i zabawne filmiki. Dużą popularność mają także kanały, które publikują treści muzyczne, czyli Step Records i SBM Label. Poniżej przedstawiamy aktualny ranking YouTuberów na polskim YouTube.
- Blowek – 5,18 mln subskrybcji
- Karol „Friz” Wiśniewski – 5,15 mln subskrybcji
- reZigiusz – 4,86 mln subskrybcji
- Stuu – 4,21 mln subskrybcji
- Step Records – 3,89 mln subskrybcji
- SA Wardega – 3,56 mln subskrybcji
- Naruciak –3,54 mln subskrybcji
- AbstrachujeTV – 3,38 mln subskrybcji
- SBM Label – 3,38 mln subskrybcji
- Isamu – 2,78 mln subskrybcji
Podsumowanie
YouTube to jedna z największych platform mediów społecznościowych na świecie, z której miesięcznie korzysta niecałe 2,6 miliarda użytkowników! Treści publikowane na YouTube stają się coraz bardziej istotne, zwłaszcza dzięki młodszym odbiorcom.
Gwiazdy YouTube, takie jak MrBeast czy PewDiePie, cieszą się taką samą popularnością wśród członków pokolenia Z, jak bardziej tradycyjne gwiazdy: Beyoncé, Justin Bieber czy Lady Gaga. YouTube to źródło inspiracji dla wszystkich specjalistów od marketingu oraz ogromna kopalnia wiedzy na temat gustów i upodobań współczesnego konsumenta.