Od 2018 roku na polskim YouTubie można zauważyć pewnego rodzaju trend. Influencerzy łączą się w większe zespoły (od 3 do 10 osób), tworząc wspólnie treści skierowane głównie do młodego pokolenia. Na potrzeby projektów wynajmowane są luksusowe wille, w których twórcy mogą bez przeszkód realizować różnego rodzaju treści w najlepszej jakości, z asystą montażystów, operatorów, a nawet fryzjerów i makijażystów.
Na początku pandemii nikt nie wiedział, w którą stronę pójdzie influencer marketing i jak w tym wszystkim odnajdą się sami influencerzy. Jedno jest jednak pewne – rok 2020 sporo pozmieniał i zanosi się na to, że będą to dość trwałe zmiany. Czy na lepsze?
Na początku 2021 coraz częściej i głośniej mówi się o nowej sieci społecznościowej – Clubhouse. Na jakiej idei się opiera, jak działa, jak się do niej dostać i przede wszystkim: dlaczego budzi tak duże zainteresowanie?
Analiza i audyt social mediów to skomplikowane zadanie. Wymagają one nie tylko sporej wiedzy, ale też doświadczenia i dobrych narzędzi. Jednym z najważniejszych narzędzi do analityki social mediów na rynku jest Sotrender. Jak my z niego korzystamy i jaką wiedzę za jego pomocą uzyskujemy?
Rok 2020… cóż to był za rok! Delikatnie mówiąc, jedyny w swoim rodzaju. Pandemiczna rzeczywistość, lockdown, obostrzenia sprawiły, że spędzamy online więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. To social media pozwalają nam utrzymać kontakt, nawet gdy w rzeczywistości trzeba zachować dystans, a także bawią nas i jednoczą zza telefonów i monitorów.
W komunikatorach chętnie sięgano po funkcje głosowe i video, a wielu ludziom rok upłynął właśnie pod znakiem wideokonferencji. Spójrzmy, jakie najważniejsze zmiany zaszły w social mediach w 2020 roku.
Mówi się, że jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Tę mądrość najwyraźniej wziął sobie do serca Facebook i przez długi czas nie pozwalał umieszczać dużych ilości tekstu na kreacjach reklamowych. Niezależnie od tego, czy było to zasadne czy nie, i czy obowiązują jakiekolwiek ograniczenia, warto rozważyć, jak duża ilość tekstu może wpływać na skuteczność reklam w social mediach.