Rok 2020… cóż to był za rok! Delikatnie mówiąc, jedyny w swoim rodzaju. Pandemiczna rzeczywistość, lockdown, obostrzenia sprawiły, że spędzamy online więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. To social media pozwalają nam utrzymać kontakt, nawet gdy w rzeczywistości trzeba zachować dystans, a także bawią nas i jednoczą zza telefonów i monitorów.
W komunikatorach chętnie sięgano po funkcje głosowe i video, a wielu ludziom rok upłynął właśnie pod znakiem wideokonferencji. Spójrzmy, jakie najważniejsze zmiany zaszły w social mediach w 2020 roku.
Mówi się, że jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Tę mądrość najwyraźniej wziął sobie do serca Facebook i przez długi czas nie pozwalał umieszczać dużych ilości tekstu na kreacjach reklamowych. Niezależnie od tego, czy było to zasadne czy nie, i czy obowiązują jakiekolwiek ograniczenia, warto rozważyć, jak duża ilość tekstu może wpływać na skuteczność reklam w social mediach.
Tworzenie harmonogramu postów (lub jak kto woli – content planu) to podstawa prowadzenia komunikacji w social mediach. Skąd jednak brać inspiracje do ich treści? Źródeł może być oczywiście wiele, a jednym z nich jest skorzystanie z… kalendarza – i to nie tylko tego zwykłego, ale też z kalendarza świąt nietypowych.
Gdybyśmy mieli napisać w jednym zdaniu, czym jest content marketing, to napisalibyśmy, że jest to przyciąganie do siebie klientów przez tworzenie i promocję ważnych dla nich treści. Ta definicja z jednej strony wyczerpuje istotę tego zjawiska, z drugiej – tworzy wiele pytań. Na najważniejsze z nich odpowiadamy poniżej.
Komunikacja w social mediach wydaje się czymś prostym – ot, wystarczy być uprzejmym wobec klienta. Czy tak jest w rzeczywistości? Oczywiście, że nie! Skuteczna komunikacja marki w mediach społecznościowych wymaga niemałej wiedzy i umiejętności. Zanim zaczniesz tę wiedzę zgłębiać, warto wiedzieć, czego nie robić i jakich błędów nie popełniać. I tego właśnie dowiesz się z poniższego wpisu.
Strategia obecności w social media jest niezbędna, aby pozytywnie wyróżnić się w tłumie istniejących tam marek i osób. Solidnie opracowana i wdrażana strategia pomaga także zdobyć przychylność algorytmu, co poskutkuje łatwiejszym zdobywaniem zasięgów. Jej efektem jest też po prostu profesjonalnie prowadzony profil, co samo w sobie jest wartością. Jak więc stworzyć taką strategię? Przede wszystkim ustal…