Przejdź do

Influencer Parenting – czym jest i dlaczego warto wykorzystać go w działaniach marketingowych Twojej marki?

opublikowano: 29 Marzec 2021, autor: Admin Admin
Influencer Parenting – czym jest i dlaczego warto wykorzystać go w działaniach marketingowych Twojej marki?

Blogom, vlogom, profilom na Instagramie czy innym social mediom o charakterze parentingowym każdego dnia przybywa followersów. Rodzice (i przyszli rodzice) poszukują tam informacji, inspiracji, pola do wymiany doświadczeń, a często i sprawdzonych rekomendacji. Jeżeli Twoją grupą docelową są młodzi rodzice, warto rozważyć współpracę z influencerem parentingowym.

Czym jest Influencer Parenting? I jak może się on przysłużyć Twojej marce?

Influencer parenting – co to jest?

Influencer parenting to jedna z odnóg dynamicznie rozwijającej się dziedziny marketingu, jaką jest Influencer Marketing. Pochodzące z języka angielskiego słowo „parenting” oznacza rodzicielstwo, wychowywanie dzieci. Influencerzy parentingowi działają więc w szerokim spektrum tematów związanych z macierzyństwem (i tacierzyństwem) – począwszy od planowania rodziny i ciąży, opieki nad niemowlęciem, po kwestie wychowywania i lifestyle.

Dawniej wiedza z zakresu rodzicielstwa była przekazywana z pokolenia na pokolenie. Obecnie wielu przyszłych rodziców nie chce słuchać tych porad. Chcą wyrwać się z utartych schematów i wychowywać dzieci w nowoczesny sposób. Wiedzy poszukują więc w internecie, najchętniej chłonąc ją od ludzi takich jak oni. W sieci rodzice wyszukują rozmaitych informacji – począwszy od wyboru wózka czy karuzeli nad łóżeczko, przez model żywienia dziecka, aż po wyzwania związane z wychowywaniem. Nie brakuje również udzielających się w social mediach specjalistów, np. pediatrów, pedagogów, nauczycieli, którzy z powodzeniem łączą treści specjalistyczne ze stricte parentingowymi.

Na cyfrowych łamach social mediów influencerzy parentingowi dzielą się swoim rodzinnym życiem, przemyśleniami, opowiadają, co u nich nowego. Czasem pokazują też produkt, jaki się u nich sprawdził, lub usługę, która ostatnio pozytywnie ich zaskoczyła. Polecenie przez cieszącego się zaufaniem influencera potrafi dać spektakularne efekty w wynikach sprzedażowych.

Współpraca z influencerami parentingowymi – dlaczego warto?

Dotrzeć do klienta i rozkochać go w danej usłudze lub produkcie wcale nie jest łatwo. Konkurencja jest ogromna, a klienci – zewsząd atakowani komunikatami reklamowymi – często są sceptyczni.

Reklamy zamiast zaufania budzą naszą czujność – sprawiają, że stale wypatrujemy chwytów marketingowych. Nie wierzymy w obietnice sprzedawców, ale ufamy rekomendacjom. Słuchamy poleceń przyjaciół, członków rodziny czy kogoś, kogo uważamy za autorytet i kto nas inspiruje. Tym kimś może być właśnie influencer parentingowy.

Influencerzy – w tym parentingowi – są w stanie nawiązać silne relacje z obserwatorami. Dzielą się swoją codziennością, radościami i smutkami, wchodzą w interakcje z odbiorcami – a to skutkuje tworzeniem pewnego rodzaju więzi. Może się okazać, że porada od parentingowej influencerki, z którą się identyfikujemy, jest dla nas ważniejsza niż złote wskazówki od wszystkowiedzącej cioci.

Co więcej – treści pochodzące od ,,zwykłych ludzi” postrzegane są jako bardziej autentyczne niż te od celebrytów.

Zaufanie wobec influencera przekłada się na marki i produkty, które pokazuje on np. na swoim profilu. W związku z tym współpraca z lubianym twórcą może okazać się mostem prowadzącym markę wprost do jej grupy docelowej. Społeczność, ceniąc autorytet influencera/-ki, może zainteresować się polecanym przez nią produktem i stwierdzić: „To jest świetne, muszę spróbować!”.

Na co zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z influencerem parentingowym?

Tyle się mówi o zasięgach. Niejednemu marketerowi spędzają one sen z powiek. Jednak przy wyborze influencera do współpracy to nie one są kluczową kwestią. Owszem, liczba followersów ma znaczenie, ale w tym rodzaju marketingu ważniejszy jest poziom zaangażowania społeczności, stworzonej przez influencera. Jest on zdecydowanie większy u mniejszych influencerów, tak więc współpraca z mikro- (1 tys.–10 tys. fanów) i nanoinfluencerami (mającymi mniej niż tysiąc followersów) potrafi przynieść doskonałe efekty.

Poszukując influencera do współpracy, należy zwrócić uwagę na to, że marketing skierowany do rodziców wcale nie jest uniwersalny. Influencerzy parentingowi poruszają się w bardzo szerokim zakresie tematów. Warto więc wziąć pod lupę niszę, w jakiej działa dany twórca, a także sprawdzić, kim są jego odbiorcy oraz czy zgromadzona przez niego społeczność to faktycznie nasza grupa docelowa.

Chcesz reklamować produkt spożywczy? Wybierz twórcę, który często opracowuje przepisy na dania dla dzieci i dzieli się nimi ze swoimi odbiorcami. Oferujesz produkt terapeutyczny lub poszukujesz ambasadora kampanii, mającej na celu uświadamianie o potrzebach dzieci z niepełnosprawnością? Poszukaj influencera, rodzica dziecka z niepełnosprawnością, mówiącego o tym na swoim profilu. Jeżeli działasz w branży meblowej, idealnie będzie nawiązać współpracę z influencerem parentingowym, który ostatnimi czasy kupił mieszkanie lub zapowiedział przeprowadzenie remontu.

Twoją grupą docelową są mamy chcące wrócić do formy? Możesz rozważyć współpracę z influencerką, która niedawno urodziła i postanowiła rozpocząć cykl wpisów/nagrań na ten temat.

Co jeszcze jest ważne? Jeżeli dany twórca ma na swoim koncie jakieś współprace, warto sprawdzić, jak one wyglądały. Autentyczność jest pojęciem kluczowym. Treści, prezentowane w ramach współpracy, powinnny być „wplecione” w standardowy przekaz publikowany przez influencera – nie może wyraźnie się od nich odcinać i stanowić swego rodzaju przerwy reklamowej. Odbiorcy od razu wyczują, że tu oto wkroczył marketing, i to z buciorami, co wcale nie zachęci ich do kupna.

Influencer Parenting i działania marketingowe Twojej marki – podsumowanie

Współpraca z influencerami parentingowymi to świetny sposób na dotarcie do ściśle określonej grupy odbiorców – od podróżników, przez osoby skupiające się na prowadzeniu domu, po entuzjastów bycia eko… i wielu, wielu innych. Rodzice szukają pomysłów, przepisów oraz porad. Żyjąc szybko, uginając się pod ciężarem wielu obowiązków i mając stałe poczucie niedoczasu, chętnie zainteresują się tym, co poleci im lubiany przez nich twórca. Jeżeli to właśnie oni stanowią grupę docelową marki, to Influencer Parenting jest tym, czym z pewnością powinieneś się zainteresować.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.
    ul. Białostocka 22/55
    03-450 Warszawa

    + 48 601 668 664

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    TEARS OF JOY

    0
      0
      Twój koszyk
      Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu