MENU

Kopalnia wiedzy.

Content marketing w social mediach – jak przyciągnąć nim klientów?

Gdybyśmy mieli napisać w jednym zdaniu, czym jest content marketing, to napisalibyśmy, że jest to przyciąganie do siebie klientów przez tworzenie i promocję ważnych dla nich treści. Ta definicja z jednej strony wyczerpuje istotę tego zjawiska, z drugiej – tworzy wiele pytań. Na najważniejsze z nich odpowiadamy poniżej.

Content marketing w social mediach – jak przyciągnąć nim klientów?

Dlaczego content marketing jest taki skuteczny?

Popularność i skuteczność content marketingu bierze się między innymi stąd, że w szybki sposób dostarcza odbiorcy informacji, których potrzebuje, i tym samym rozwiązuje jego problem. Jeśli content marketing jest dobrze prowadzony, to rozwiązując problem, dostarcza odbiorcy także rozrywki – w myśl zasady „bawić i uczyć”.

Tak prowadzone działania content marketingowe dodatkowo budują autorytet marki, która w oczach odbiorcy staje się ekspertem w swojej dziedzinie. Odbiorca wie, że może jej zaufać i w ten sposób staje się jej klientem.

Content marketing jest także świetnym sposobem na przyciągnięcie do siebie osób zainteresowanych daną tematyką, nawet jeśli początkowo nie staną się klientami. W internecie szukamy wiedzy na różne tematy, które nas interesują – i obserwujemy strony oraz profile, które tę wiedzę przekazują. W ten sposób odbiorcy angażują się w życie naszego profilu i zwiększają zasięgi naszych social mediów.

 

Content marketing w social mediach

Content marketing często kojarzy się z prowadzeniem blogów i pisaniem artykułów, e-booków czy poradników. W social mediach jest to trochę ograniczone, choć długie teksty (tak długie, jak pozwala dana platforma) są bardzo popularne i chętnie przyjmowane przez wiele grup docelowych. Z kolei np. na LinkedInie można publikować artykuły w formie i długości podobnej do wpisów na blogu – ale ich przeczytanie wymaga dodatkowych kliknięć i wyjścia z głównej „osi czasu” tej platformy.

Dlatego też w social mediach warto korzystać z innych form, takich jak infografiki, zdjęcia, podcasty, live’y, prezentacje czy webinary. Oczywiście wiele zależy od samej platformy i Twojej grupy docelowej. Jeśli podczas tworzenia person i grup docelowych nie będziesz w stanie się dowiedzieć, jaką formę preferują, próbuj różnych rozwiązań i analizuj reakcje.

W social mediach warto publikować treści, które będą wykorzystywały potencjał danej platformy.

Dla przykładu – treści, których ważnym elementem są zdjęcia lub grafiki, najprawdopodobniej świetnie sprawdzą się na Instagramie czy Pintereście. Jeśli Twoją grupę docelową interesują treści biznesowe i dyskusje pod nimi, zastanów się nad założeniem profilu Twojej marki na LinkedInie. Facebook uchodzi za medium pośrednie, umożliwiające publikację różnych rodzajów treści i zrzeszające różne grupy odbiorców. Sam Facebook promuje jednak dwie formy przekazywania treści – poprzez wideo oraz prowadzenie grup. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby z profilu lub postu w social mediach kierować odbiorcę na zewnątrz, tzn. na firmowy blog. Robi tak wiele marek i influencerów – jednak nie zawsze jest to mile widziane przez algorytm danej platformy.

Jak widzisz, social media oferują naprawdę wiele możliwości przyciągnięcia do siebie odbiorcy za pomocą content marketingu. Trzeba jednak wiedzieć, w jakiej formie podawać je na danej platformie, i mieć świadomość, czego oczekuje i co lubi Twoja grupa docelowa.

 

Dopasowanie do grupy docelowej

Jednym z filarów sukcesu w content marketingu (a tak po prawdzie, to dotyczy to marketingu jako całości) jest dopasowanie treści i tonu komunikacji do grupy docelowej. Zanim więc zaczniesz prowadzić content marketing w social mediach, ustal, kto dokładnie jest Twoim odbiorcą, i opisz Twoją grupę docelową. Bardzo możliwe, że już na tym etapie dowiesz się, jakie problemy najbardziej ich trapią – a content marketing polega między innymi właśnie na rozwiązywaniu problemów. Zdobędziesz w ten sposób pierwsze pomysły na tematy Twoich treści.

Znając grupę docelową, będziesz już wiedział, na których platformach social media spędzają czas. To właśnie na nich zakładaj konta.

 

Skąd brać pomysły na treści w social mediach?

Zanim zaczniesz publikować treści i je promować, musisz wiedzieć, które z nich wzbudzą zainteresowanie Twoich odbiorców. Jak się tego dowiedzieć?

Jest na to kilka sposobów:

– śledź Twoich odbiorców w internecie (zwłaszcza na forach i grupach) i dowiedz się, na jakie tematy dyskutują,

– skorzystaj z narzędzi do sprawdzania fraz kluczowych, takich jak AnswerThePublic,

– wpisz w Google frazy kluczowe związane z Twoją branżą i zobacz, o czym pisze konkurencja (a następnie napisz to lepiej),

– wpisz frazy kluczowe w Google i sprawdź podpowiedzi wyszukiwarki,

– zapytaj Twoich odbiorców – w końcu social media to miejsce do dyskusji i kontaktu z odbiorcami.

Korzystając z tych sposobów, otrzymasz praktycznie gotowe tematy do poruszenia w Twoich social mediach.

 

Podsumowanie

Aby przyciągać do siebie klientów, trzeba im zaoferować coś, co faktycznie ich zainteresuje i zatrzyma na dłużej. Pamiętaj, że content marketing nie tylko przyciąga odbiorców, ale także buduje z nimi długotrwałe relacje. Ma to duże znaczenie w budowaniu wizerunku marki i zmienianiu odbiorców w klientów. Dzięki powyższym poradom możesz już dziś wdrażać u siebie tę strategię.

Odbierz nagrodę

Uzupełnij poniższy formularz, a wyślemy Ci mały podarunek.

Twoje dane są bezpieczne.

Formularz kontaktowy:

Stwórzmy wspólnie historię Twojej marki, która będzie miała znaczenie.

Twoje dane są bezpieczne.

Formularz kontaktowy:

Stwórzmy wspólnie historię Twojej marki, która będzie miała znaczenie.

Twoje dane są bezpieczne.