Mówi się, że w rozwoju lepszym rozwiązaniem jest ewolucja zamiast rewolucji. Ta zasada świetnie sprawdza się w działaniu social mediów: co pewien czas widzimy jakieś drobne, ale widoczne zmiany. Oczywiście nie zawsze są one dobrze odbierane przez użytkowników i po niektórych z nich nie ma już śladu. Jak więc zmieniały się social media w mijającym właśnie roku, z czego wynikają te zmiany i które zostały przyjęte najlepiej?
Reklama display, czyli banery reklamowe w Internecie, są jak telezakupy – niby wszyscy ich nie lubią, ale od początku Internetu cały czas mają się dobrze.
„Influencer marketing” i „influencer” to jedne z najczęściej odmienianych fraz we współczesnym marketingu, ponieważ bardzo mocno w tej branży namieszali. Czy rzeczywiście influencerzy wnieśli komunikację marketingową (i marketing w ogóle) na zupełnie inny poziom? Na czym polega ten fenomen i co należy wiedzieć o influencerach?
Influencer marketing jeszcze kilka lat temu był postrzegany z dużym dystansem i kojarzony z domorosłymi szafiarkami, które za wysłanie kilku ubrań były gotowe zrobić całą kampanię wpisów. Jednak jak wiadomo, w marketingu kilka lat to cała epoka, czasem nawet i dwie. Influencer marketing również dorósł i z niesfornego dziecka stał się pełnoletnim, dojrzałym obszarem marketingu z ogromnymi budżetami i kampaniami. Jak zatem rozpocząć współpracę z influencerem, aby była ona efektywna i przyjemna?
Nie wszystkie rozwiązania okażą się efektywne w każdym sektorze gospodarczym. Warto zatem dokonać rzetelnej analizy, uwzględniając koszty kampanii oraz zapotrzebowanie grupy docelowej. Wiele przedsiębiorców uważa, że współpraca z influencerami przestała się opłacać. Na rynku jednak wciąż pojawiają się osoby, które wpływają na opinię społeczeństwa. Ile zatem kosztuje współpraca z „wirtualnym ekspertem”?
Marki decydują się na współpracę z influencerami przede wszystkim po to, aby zwiększyć świadomość wśród członków grona konsumenckiego i wykorzystać wpływ danej osoby. W jaki sposób prowadzić kampanie z wpływowymi osobami i czy te działania są opłacalne? Na te pytania próbujemy odpowiedzieć w poniższym tekście.