Przejdź do

Jak zaplanować kampanię marketingową na TikToku – oto 5 sposobów

opublikowano: 15 czerwiec 2024
Jak zaplanować kampanię marketingową na TikToku – oto 5 sposobów

Reklamy na TikToku mogą przynieść wiele korzyści firmom i markom, w zależności od wyznaczonych celów marketingowych. Liczne grupy odbiorców po włączeniu popularnej aplikacji potrafią przez wiele godzin śledzić content ulubionych twórców. To idealna szansa, aby Twoje reklamy zostały zauważone przez większą grupę docelową. Jaki cel kampanii wybrać i na jakie rodzaje reklam warto się zdecydować?

Kampania TikTok

Ogromną zaletą TikTok Ads jest precyzyjne targetowanie reklam. Dzięki temu możesz dotrzeć do osób, które są najbardziej zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Skuteczność kreacji promocyjnych jest znacznie wyższa, a dodatkowo masz możliwość dotarcia do wartościowych klientów. Co więcej, skutecznie kierowane reklamy mogą budować silniejsze relacje z użytkownikami, pokazując, że firma rozumie ich potrzeby i jest w stanie zaoferować produkty lub usługi, którymi są naprawdę zainteresowani.

Ile zapłacę za reklamę na TikToku?

TikTok Ads jest niedrogą, a przy tym skuteczną formą promocji. Jak pokazują badania, użytkowników wyróżnia bardzo duże zaangażowanie. Koszty reklamy wideo na TikToku nie są wysokie, a materiały mogą być wyświetlane pomiędzy innymi filmikami. Minimalny budżet kampanii nie powinien być mniejszy niż 200 zł, a maksymalny większy niż 40 000 000 zł. Konto reklamowe umożliwia dokonanie wyboru modelu rozliczeń, a stawki za daną akcję wahają się od 50 groszy do kilkunastu złotych.

Koszty kampanii na TikToku

Wybór metody płatności na TikToku pozwala skorzystać z takich form jak: karta kredytowa, PayPal czy przelew bankowy.

Dlaczego warto uruchomić TikTok Ads?

Założenie konta biznesowego na TikToku daje marce ogromne możliwości zaistnienia w świadomości odbiorców. Reklamodawca nie musi mieć zweryfikowanego konta, reklama na TikToku może być publikowana bez zakładania profilu, ale znacznie trudniej jest wtedy o zbudowanie stałej grupy odbiorców czy wzbudzanie zaufania do marki. Należy podkreślić, że algorytm TikToka daje nawet małym użytkownikom szansę osiągnięcia ogromnego sukcesu – wystarczy, że ich film na początku uzyska wysoki współczynnik zaangażowania. Oznacza to, że chociaż rozpoznawalni influencerzy odnoszą tu duże sukcesy, to na platformie TikTok jest także miejsce dla mikroinfluencerów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tym serwisem.

  • W ciągu zaledwie jednej minuty użytkownicy TikToka oglądają aż 167 milionów wideo w aplikacji
  • 90% użytkowników TikToka korzysta z platformy kilka razy dziennie
  • 50% użytkowników dokonało zakupu po obejrzeniu TikTok Live
  • TikTok generuje najwyższy współczynnik zaangażowania w mediach społecznościowych
  • 2 na 3 użytkowników twierdzi, że TikTok zachęcił ich do dokonania zakupu

Jak widać, po włączeniu aplikacji bardzo wiele osób przenosi się na wiele godzin do viralowego świata TikToka. Właśnie dlatego obecność tutaj to dla wielu marek punkt obowiązkowy.

Planowanie kampanii reklamowych na TikToku

Działania powinniśmy rozpocząć od skorzystania z TikTok Ads Managera, czyli platformy stworzonej przez TikToka do tworzenia reklam. Intuicyjny interfejs na koncie reklamowym pozwala na bardzo szybkie tworzenie grup i kreacji w kampanii.

Reklamy na TikToku mogą mieć różne formaty, do najbardziej popularnych należą: In-Feed Ads, TopView Ads, Branded Hashtag Challenge, Branded Effects czy Brand Takeover. Format reklamy na TikToku będzie zależał od tego, jakie mamy cele reklamowe. TikTok Ads Manager pozwala tworzyć reklamy zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami brandu. Dzięki temu reklama na TikToku ma ogromny potencjał marketingowy, a kampanie z pewnością wygenerują ruch na Twojej stronie.

1. Określ swój cel reklamowy

Kampanie reklamowe na TikToku najlepiej rozpocząć od doprecyzowania celu, który chcesz zrealizować. Może to być budowanie świadomości marki poprzez publikowanie treści, które przyciągają uwagę i zapadają w pamięć użytkowników, co pozwala budować większą widoczność brandu. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie świadomości marki, reklamy wideo powinny skupiać się na takich wskaźnikach jak: zasięg organiczny lub płatny, wyświetlenia albo tempo wzrostu obserwujących profil.

Celem reklam może być także zwiększenie aktywności potencjalnych klientów i ich zaangażowania poprzez promowanie treści, które zachęcają do komentowania, udostępniania, polubienia, zwiększania ruchu na stronie lub udziału w wyzwaniach i trendach.

Kampania reklamowa może mieć także na celu generowanie leadów, sprzedaży i konwersji na stronie internetowej. TikTok Ads pozwala także zachęcać do instalacji aplikacji. Kiedy wybierzesz cel Twoich reklam, możesz przejść do kolejnego etapu tworzenia kampanii.

Cele kampanii na TikToku

2. Zrozum grupę docelową

W TikTok Ads Managerze możemy bardzo skutecznie określić grupę odbiorców. Precyzyjne targetowanie znacznie zwiększa skuteczność kampanii. Formaty reklamowe można kierować do grupy docelowej, uwzględniając lokalizację, wiek, płeć czy język odbiorców.

Targetowanie reklam

Wysoka skuteczność reklam to także zasługa precyzyjnego doboru zainteresowań odbiorców. Możemy kierować grupę reklam do osób o konkretnych zainteresowaniach, ale także tych, którzy weszli w interakcje z treścią (np. video czy hashtagami) z zakresu danej tematyki.

ZainteresowaniaHashtagi

3. Długość trwania kampanii

Panel reklamowy TikToka umożliwia określenie czasu trwania kampanii. Możesz na przykład zdecydować się na utworzenie miesięcznej kampanii tuż przed wakacjami, aby promować produkty letnie. Bez problemu utworzysz też reklamę składającą się z 2–3 filmów, które wyświetlą się konkretnego dnia tygodnia o danej godzinie. W ten sposób możesz weryfikować, co pozwoli na zwiększenie aktywności użytkowników, pomoże w otwarciu aplikacji, zdobyciu nowych klientów czy poprawi rozpoznawalność marki.

W panelu TikToka możesz ustawić także, kiedy mają wyświetlać się dane grupy reklam. Działania reklamowe Twojej firmy bez problemu poprowadzisz w wybranym dniu tygodnia lub o konkretnej godzinie.

4. Specyfikacja reklam na TikToku

TikTok Ads Manager obsługuje zarówno format reklam na podstawie obrazów, jak i reklam wideo. Pamiętaj, że filmy powinny trwać od 5 do 60 s, a najlepiej utworzyć reklamę o długości 9–15 s.

Specyfikacje reklam na TikToku

Każda grupa reklam może zawierać różne kreacje, w których doprecyzujesz tekst czy przyciski CTA.

5. Wyświetlanie i optymalizacja reklam

Wyświetlanie reklam na TikToku odbywa się w różnych miejscach zarówno w aplikacji TikTok, jak i w sieciach partnerskich. Pamiętaj, że każda kampania powinna być odpowiednio optymalizowana. Pomoże Ci w tym TikTok Pixel, czyli fragment kodu JavaScript, który instalujesz na swojej stronie internetowej. Dzięki temu kodowi TikTok automatycznie rejestruje działania użytkowników w Twojej witrynie i może wspierać śledzenie konwersji czy działania, takie jak dodanie do koszyka lub złożenie zamówienia.

Pixel – konfiguracja

Istnieje wiele różnych procedur konfiguracji pixela. Zazwyczaj będziesz potrzebował do tego pomocy programisty, ale TikTok ma też listę partnerów, takich jak np. Shopify czy PrestaShop, gdzie wdrożenie kodu powinno być znacznie łatwiejsze.

Partnerzy TikToka

Chcąc maksymalizować skuteczność działań, warto wykorzystać także narzędzia do optymalizacji, takie jak automatyczne bidowanie i testy A/B. Pozwolą Ci one przetestować różne elementy kampanii, takie jak tytuły, opisy, grafiki, formaty wideo, czy buttony CTA. Testowanie A/B polega na stworzeniu co najmniej dwóch różnych wersji tego samego elementu reklamowego. Na przykład, możesz przygotować dwie różne wersje filmu reklamowego z innymi nagłówkami czy tekstem. Odbiorcy TikToka będą częściej wchodzić w interakcję z tą, która bardziej przypadła im do gustu. Kiedy zidentyfikujesz skuteczniejszą kreację, możesz wyłączyć tę, przynoszącą mniejszą liczbę kliknięć lub wyświetleń.

Podsumowanie – wyświetlenia wideo na TikToku

Reklama wyświetla się użytkownikom TikToka w wielu różnych formach. Twórcy aplikacji oferują szeroki wybór kreacji, które można dostosować do rozmaitych celów marketingowych. Stosowanie najlepszych praktyk, takich jak testy i optymalizacja, a także przygotowanie kreatywnej reklamy, pozwoli na skuteczne osiąganie swoich celów marketingowych.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab