Przejdź do

Reklama na TikToku – przewodnik od A-Z

opublikowano: 29 czerwiec 2023
Reklama na TikToku – przewodnik od A-Z

TikTok błyskawicznie zdobył serca młodszych odbiorców, a dzięki swojej rosnącej popularności, trafił także w gusta nieco starszej audiencji, co zagwarantowało tej platformie znaczący skok liczby użytkowników w ostatnich latach. Niezwykłe zainteresowanie krótką formą video szczególnie wśród osób młodych sprawia, że TikTok stał się doskonałym kanałem komunikacji z tą grupą docelową. Korzystają z tego marki i firmy, czy to prowadząc własne profile, czy stosując oferowane przez chińską platformę opcje reklamowe.

To świetny moment, by zainteresować się możliwościami, które daje reklama na TikToku – szczególnie jeśli pragniesz dotrzeć do młodszych odbiorców, chociaż nie tylko!

Czy reklamy TikTok są odpowiednie dla Twojej firmy?

To najważniejsze pytanie, na które warto odpowiedzieć sobie już na początku. Ze względu na charakterystykę użytkowników aplikacji, reklamowanie się na TikToku może przynieść korzyści Twojemu biznesowi, jeśli kierujesz swoje usługi do grupy docelowej w wieku 18-43, gdyż to ludzie z tego przedziału wiekowego korzystają z TikToka najchętniej. Zaskakujące jest to, że medium kojarzące się raczej z nastoletnim odbiorcą, zdobyło także serca nieco starszych osób.

Reklama na TikToku dociera zatem do szerokiego grona, dając Ci dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów. Co więcej, popularność platformy prawdopodobnie będzie tylko rosła – a fakt, że najmłodsze pokolenia korzystają z niej najczęściej, zapewni stały dopływ nowych użytkowników na przestrzeni lat.

Dowiedz się jak możemy Ci pomóc reklamować się na TikToku!

Dlaczego warto reklamować się na TikToku?

Czy w 2023 roku nie jest już na to za późno? Absolutnie nie. Wiele marek, prawdopodobnie także tych konkurencyjnych dla Twojej, wciąż nie docenia możliwości TikToka. Dlaczego więc warto zdecydować się na kampanię reklamową już teraz?

  • Przewaga nad konkurencją.
    Co, jeśli użytkownicy TikToka w dużej mierze pokrywają się z grupą docelową Twojego biznesu? Prezentowanie reklamy osobom, które mogą skorzystać z Twoich usług to podstawa udanej kampanii. Warto zauważyć jednak, że TikTok Ads to wciąż obcy dla wielu firm temat – skupiają się one na reklamach w innych mediach społecznościowych. Reklamy na TikToku pomogą Ci trafić do grupy docelowej wcześniej niż Twoja konkurencja.
  • Atrakcyjny format reklamy.
    Krótkie filmiki, których przygotowanie i montaż ułatwia sama aplikacja, to bardzo lekki i zarazem angażujący content. Nieoceniona pomoc podczas tworzenia reklam sprawia, że z TikTok Ads z powodzeniem może korzystać każdy.
  • Szerokie opcje analizy kampanii reklamowych.
    Skuteczność reklam na TikToku nie będzie dla Ciebie tajemnicą dzięki Pikselowi (o którym jeszcze tu wspomnimy) – narzędziu do analizy, które działa podobnie jak w przypadku Facebooka, oferując pomiary konwersji, wyświetleń i schematów zachowań użytkowników, co pomaga w optymalizacji kampanii reklamowych.
  • Zaawansowane opcje kierowania reklam.
    TikTok umożliwia skierowanie Twoich reklam do użytkowników w określonym wieku, płci czy zainteresowań, co sprawia, że reklama wyświetla się Twojej grupie docelowej i ma szanse zainteresować użytkowników oferowanym produktem czy usługą.

Jak zacząć korzystać z TikTok Ads?

  1. Pobranie aplikacji i stworzenie konta biznesowego

Pierwszym krokiem w rozpoczęciu swojej przygody z tą formą reklamy wideo jest instalacja TikToka. Bez trudu znajdziesz go w Google Play i Apple Store, następnie wystarczy wcisnąć przycisk w celu pobrania aplikacji.

Gdy instalacja aplikacji przebiegnie pomyślnie, należy założyć konto biznesowe. Jest ono niezbędne, by wykorzystać tkwiący w reklamach na platformie TikTok potencjał. Jeśli Twoja firma posiada już konto osobiste, możesz bez trudu zmienić jego charakter na konto biznesowe w ustawieniach – za sprawą sekcji „zarządzaj kontem”.

  1. Utworzenie konta TikTok Ads Manager

To prosty proces, który pozwoli Ci na dostęp do szerokiej funkcjonalności serwisu. Istotnym wyborem w procesie tworzenia konta reklamowego jest wybór pomiędzy trybem uproszczonym a niestandardowym. Ten pierwszy zdejmuje z Ciebie część odpowiedzialności, niektóre zadania zlecając algorytmom. Masz mniej kontroli nad kampanią reklamową, ale także mniej obowiązków. Przy wyborze trybu niestandardowego, możesz kontrolować każdy aspekt swoich reklam na TikToku. Tę opcję można w każdej chwili zmienić zgodnie z Twoimi potrzebami. TikTok Ads Manager ułatwia optymalizację kampanii oraz tworzenie reklam tak, by trafiły do szerokiego grona odbiorców.

  1. Stworzenie i wdrożenie Piksela TikToka

Piksel TikTok Ads to użyteczny system umożliwiający śledzenie konwersji oraz zachowań użytkowników, pozwalający w wydajny sposób mierzyć skuteczność kampanii reklamowych. Nie jest on konieczny do tworzenia reklam, ale daje Ci wgląd w działania użytkowników. Stworzysz go w menadżerze reklam na TikToku, przechodząc przez ścieżkę Assets – Event – Set Up Web Events.

TikTok Pixel, który działa podobnie jak ten dostępny na platformie Facebook, wdrożysz kopiując krótki fragment kodu i umieszczając go na swojej stronie internetowej bądź wykorzystać jednego z partnerów TikToka, np. Google Tag Manager, co zautomatyzuje cały proces.

By zaimplementować Piksel wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Tiktok Ads Manager i najedziesz na zakładkę Assets, wybierając później opcję Event. Następnie w sekcji Website Pixel należy kliknąć w przycisk Manage.

Po przejściu do następnego ekranu, pojawi się napis Create Pixel. Po nadaniu mu nazwy będziesz mógł wybrać sposób połączenia piksela z Twoją stroną internetową. Decydując się na tryb manualny, na następnym ekranie otrzymasz kod, który należy wkleić w sekcję header Twojej witryny. Po wykonaniu tego kroku, TikTok poprosi Cię jeszcze o wybór rodzaju zdarzeń – e-commerce lub niestandardowe oraz formy śledzenia zdarzeń – opierając się na adresach URL lub kliknięciach w dane elementy strony.

Reklama TikTok – cele reklamowe

Po procesie instalacji aplikacji oraz utworzeniu niezbędnych kont, czas określić cel kampanii. Do wyboru są następujące opcje.

  • Zasięg – ten cel reklamowy pozwala skupić się na dotarciu do jak największej liczby użytkowników, zwiększając świadomość marki.
  • Ruch – ta opcja daje możliwość kierowania użytkowników do wybranej strony internetowej, przenosząc ich z poziomu aplikacji wprost pod wybrany przez Ciebie link.
  • Promocja aplikacji – to kampanie reklamowe, które mają zachęcić użytkowników do instalacji aplikacji.
  • Wyświetlenia wideo – celem jest maksymalizacja liczby wyświetleń filmu.
  • Generowanie leadów – kierują użytkowników do formularza kontaktowego.
  • Wzrost interakcji – tego rodzaju kampanie reklamowe mają zwiększyć liczbę gości na Twoim profilu oraz liczbę obserwujących.
  • Konwersja – zachęca do zakupu lub rejestracji na stronie internetowej.

Określ budżet kampanii reklamowej

Po wyborze celu musisz określić, ile pieniędzy chcesz wydać na reklamę na TikToku. Minimalna kwota to 200 zł, a TikTok umożliwia kontrolę spożytkowania Twojego budżetu, dając Ci 3 opcje.

Ustawienie „bez limitu” pozwala algorytmom wykorzystywać pieniądze bez ograniczeń. Opcja „budżet dzienny” to kwota, po której przekroczeniu danego dnia, reklama się wyłączy, wznawiając swoje działanie dopiero nazajutrz. Podobnie działa ustawienie „budżet całkowity” – po wydaniu ustalonej przez Ciebie kwoty Twoje reklamy po prostu przestaną się wyświetlać.

Grupy reklam na TikToku

Dla przejrzystości Twojej kampanii, TikTok wymaga stworzenia od 1 do 999 grup reklam, które następnie należy przypisać do miejsc docelowych. Wyświetlanie reklam może obejmować feed TikToka oraz takie aplikacje TikTok jak BuzzVideo, TopBuzz czy NewsRepublic, są one jednak mało popularne w naszym kraju. Dostępna jest także opcja automatyzacji miejsc docelowych, którą polecamy początkującym użytkownikom. Automatyczny dobór miejsc docelowych pozwoli algorytmowi TikToka na sprawdzenie skuteczności Twoich reklam, co może przynieść lepsze rezultaty dla niedoświadczonych reklamodawców.

Co więcej, na dalszych etapach kreacji możesz wykorzystać zbiór nadesłanych wcześniej materiałów, takich jak zdjęcia, filmy czy slogany, dzięki którym zautomatyzujesz także proces tworzenia reklam. Algorytm automatycznie stworzy różne kombinacje treści video, tekstu oraz CTA i samodzielnie przetestuje je, by osiągnąć jak najlepsze wyniki. To niezwykle ułatwi korzystanie z TikTok Ads niewprawionym użytkownikom, którzy mogliby mieć problem z samodzielnym przygotowaniem przekazu reklamowego.

Określenie grupy docelowej

Dzięki możliwościom TikToka możesz kierować reklamy wprost do swojej grupy docelowej. Pomoże Ci w tym szereg kryteriów, dzięki którym Twoje treści wyświetlą się użytkownikom o określonej płci, zainteresowaniach, wieku, miejscu zamieszkania, języku czy zachowaniach. TikTok poda Ci także wielkość grupy odbiorców, dzięki czemu poznasz potencjał swojej kampanii.

Budżet i harmonogram

Następnym krokiem jest ustawienie budżetu oraz harmonogramu dla każdej z utworzonych wcześniej grup reklam dla danej kampanii. Reklama na TikToku może wyświetlać się nie tylko w danych przedziałach czasowych, ale także o konkretnych porach dnia, co pomoże Ci trafić do Twojej grupy docelowej.

Dalej czeka Cię wybór strategii ustalania stawek. Opcja limitowania stawek ustala maksymalną kwotę za kliknięcie, obejrzenie lub tysiąc wyświetleń (odpowiednio CPC, CPV i CPM). Limit kosztów uśredni dzienne wydatki na reklamy na danym poziomie. Najniższy koszt zoptymalizuje reklamy do generowania najlepszego wyniku przy jak najmniejszym wykorzystaniu budżetu.

Jak zrobić reklamę na TikToku?

Warto pamiętać, że przy In-Feed Ads masz raptem kilka sekund, by zainteresować użytkowników aplikacji. TikTok premiuje odmienne treści niż inne platformy społecznościowe, co czyni go ewenementem social mediów. Krótkie filmiki muszą bardzo szybko zaskarbić sobie ciekawość odbiorcy, by zdobyć odpowiednią popularność. Niewątpliwie więc na TikTok Ads warto tworzyć reklamy pomysłowe, które już od pierwszych klatek video przyciągną uwagę.

Możesz dodać własne materiały video, bądź zdjęcia oraz skorzystać z możliwości oferowanych przez Ads Manager – wybór należy do Ciebie. TikTok oferuje wybór okładki reklamy – najciekawszego ujęcia Twojego wideo, bądź Twojej własnej grafiki. Dodatkowo należy wpisać tekst reklamy (do 1200 znaków) oraz umieścić link i adekwatne CTA.

TikTok oferuje także takie formy reklamy jak:

  • Branded Hashtag Challenge – wyzwania związane z daną marką, które zachęca użytkowników do tworzenia własnych treści pod danym hasztagiem,
  • Brand Takeover – wyświetlanie reklam związanych z Twoją marką w sekcji „Dla Ciebie”,
  • Top View – niezwykle widoczna reklama, wyświetlająca się zaraz po włączeniu aplikacji,
  • Branded Effects – reklama wykorzystująca naklejki czy efekty stworzone przez daną markę.

Reklamy TikTok – podsumowanie

TikTok to doskonałe miejsce na reklamowanie swojej marki – nie tylko umożliwia dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, ale także gwarantuje, póki co, niską konkurencję w danej gałęzi rynku. Szerokie opcje personalizacji kampanii reklamowych pozwalają firmom pozyskiwać użytkowników skłonnych do interakcji oraz skorzystania z danych produktów i usług. Warto pamiętać także o daleko posuniętej automatyzacji, która sprawia, że reklamowanie się na TikTok Ads wcale nie jest trudne.

Charakterystyczny format reklamy na TikToku daje inne możliwości niż reklama w pozostałych mediach społecznościowych, a takie odkrywcze i zachęcające użytkowników opcje jak np. Branded Hashtag Challenge gwarantują liczne interakcje oraz zaangażowanie potencjalnych klientów. Warto nadmienić także, że koszty reklamy na TikToku w porównaniu z innymi platformami są atrakcyjne, co sprawia, że warto rozważyć chińską platformę w ramach swojej reklamowej strategii.

Jeśli chciałbyś/chciałabyś zacząć prowadzić konto reklamowe swojej marki na TikToku, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać, z przyjemnością Ci pomożemy! Sprawdź, dlaczego warto.

Powodzenia!

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab