Social media są dla marki w Internecie tym, czym koło dla samochodu – niby da się jeździć bez jednego, ale daleko się nie zajedzie. Podobnie jak na słabo napompowanym – a takim słabo napompowanym kołem mogą być nieefektywnie prowadzone działania social media. Jak zatem poprawić ich efektywność i zrobić audyt social media?
W lipcu 2019 roku Instagram wprowadził w życie wielki eksperyment: ukrycie liczby polubień. Tak duża zmiana jest oczywiście wprowadzana stopniowo – w wybranych krajach i na wybranych kontach. Od kilku dni jest testowana również na niektórych kontach w Polsce. Czy mamy się czego bać w związku z tak daleko idącą zmianą i jak może ona wpłynąć na działalność influencerów?
Influencer marketing jeszcze kilka lat temu był postrzegany z dużym dystansem i kojarzony z domorosłymi szafiarkami, które za wysłanie kilku ubrań były gotowe zrobić całą kampanię wpisów. Jednak jak wiadomo, w marketingu kilka lat to cała epoka, czasem nawet i dwie. Influencer marketing również dorósł i z niesfornego dziecka stał się pełnoletnim, dojrzałym obszarem marketingu z ogromnymi budżetami i kampaniami. Jak zatem rozpocząć współpracę z influencerem, aby była ona efektywna i przyjemna?
Nie wszystkie rozwiązania okażą się efektywne w każdym sektorze gospodarczym. Warto zatem dokonać rzetelnej analizy, uwzględniając koszty kampanii oraz zapotrzebowanie grupy docelowej. Wiele przedsiębiorców uważa, że współpraca z influencerami przestała się opłacać. Na rynku jednak wciąż pojawiają się osoby, które wpływają na opinię społeczeństwa. Ile zatem kosztuje współpraca z „wirtualnym ekspertem”?
Marki decydują się na współpracę z influencerami przede wszystkim po to, aby zwiększyć świadomość wśród członków grona konsumenckiego i wykorzystać wpływ danej osoby. W jaki sposób prowadzić kampanie z wpływowymi osobami i czy te działania są opłacalne? Na te pytania próbujemy odpowiedzieć w poniższym tekście.
Marketing, w którym główną rolę odgrywają influencerzy, pozwala uzyskać coraz lepsze efekty w kampaniach reklamowych. Dotarcie do odbiorców poprzez liderów opinii pozwala nie tylko zwiększać świadomość marki, ale także wzbudzać zaufanie i ostatecznie przekonać do zakupu.