Przejdź do

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

opublikowano: 27 wrzesień 2019
Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Nie wszystkie rozwiązania okażą się efektywne w każdym sektorze gospodarczym. Warto zatem dokonać rzetelnej analizy, uwzględniając koszty kampanii oraz zapotrzebowanie grupy docelowej. Wiele przedsiębiorców uważa, że współpraca z influencerami przestała się opłacać. Na rynku jednak wciąż pojawiają się osoby, które wpływają na opinię społeczeństwa. Ile zatem kosztuje współpraca z „wirtualnym ekspertem”?

Agencja Influencer Marketing vs. Influencer – cennik

Influencerzy często współpracują z profesjonalnymi agencjami influencerskimi. Wówczas na stronie internetowej firmy można znaleźć informację na temat zakresu usług, świadczonych  przez twórców wirtualnego contentu. Nie da się jednak jasno odpowiedzieć na pytanie, ile taka współpraca może kosztować. Wybór odpowiedniego kanału emisji oraz formy przekazu zależy tak naprawdę od rodzaju sektora gospodarczego, w którym specjalizuje się dane przedsiębiorstwo oraz działań konkurencyjnych brandów.

W dziedzinie influencer marketingu nie ma bowiem uniwersalnych rozwiązań. Wybrana strategia stanowi wypadkową propozycji reklamodawcy, jak i przedstawiciela danej firmy. Najłatwiej współpracować z influencerami, którzy prowadzą autorskie blogi. Ich internetowe wpisy są rodzajem portfolio. Jednak tylko jeden procent influencerów, zarejestrowanych na platformie WhitePress ma osobne zakładki, gdzie  określona jest wysokość stawki za daną kampanię.

W przypadku vlogerów sytuacja wygląda jeszcze mniej kolorowo. Aby uniknąć męczącego generowania tożsamych treści, które nierzadko trafiają do folderu „spam” elektronicznej poczty influencera, warto skorzystać ze strony, zrzeszającej grono internetowych twórców, jak np. Tears of Joy. W takich przypadkach za rzetelną wycenę kampanii odpowiada grono specjalistów, dzięki czemu zleceniodawca nie jest narażony na ryzyko zignorowania jego oferty. W marketingu liczy się bowiem nie tylko efektywne, ale i szybkie działanie.

Specyfika influencer marketingu

Internetowy opiniotwórca może nie zgodzić się na podjęcie działań promocyjnych z daną marką, jeśli jej wizerunek nie jest zgodny z polityką blogera, a rozpowszechnianie oferowanych przez dane przedsiębiorstwo usług może niekorzystnie wpłynąć na autentyczność kanału. Influecerzy z większym oddaniem angażują się w kampanie, które są zgodne z ich przekonaniami. W takich przypadkach działania promocyjne są o wiele bardziej kreatywne, a ich cena znacznie korzystniejsza dla zleceniodawcy. Co więcej, firmy, działające w sektorze usług technologicznych oraz motoryzacyjnych muszą przeznaczyć na swoje kampanie więcej środków niż przedstawiciele innych przedsiębiorstw. Influncerzy zdają sobie bowiem sprawę, że podjęcie współpracy z jedną spółką, wyklucza realizację działań promocyjnych z konkurencyjnymi firmami. W tego typu ofertach, zleceniodawcy zastrzegają również, iż liczą na długoterminową współpracę.

Czy zawsze zyski przeliczane są na złotówki?

Agencja Influencer Marketing czasem oferuje transakcje barterowe. Rozwój internetu przyczynił się do wzrostu świadomości wirtualnych opiniotwórców, przez coraz mniej vlogerów zgadza się na współpracę z wielkimi przedsiębiorstwami w zamian za drobne, darmowe gadżety bądź upominki. Jeśli jednak wartość produktu odpowiada wysokości wynagrodzenia nie jest to żadne branżowe faux pas. Zdarza się również, że rodzaj kampanii pokrywa się z charakterem kanału, prowadzonego przez influencera. Agencja Influencer Marketingu powinna zatem regularnie monitorować platformy społecznościowe, aby odpowiadać na zapotrzebowanie internetowych twórców. Jeśli podróżnik, odwiedzający restauracje w wielu krajach Europy, narzeka na swój sprzęt, przez który nie może nagrać profesjonalnych relacji, warto wówczas podsunąć mu dobrej jakości aparat lub telefon z system Android albo IOS. Influencerzy nierzadko również sami chcą nawiązać współpracę z daną marką. Są bowiem takie brandy, które zna każdy, a możliwość promocji ich produktów to rewelacyjna forma reklamy dla samego autora treści blogowych.

Barterowa forma transakcji jest również o wiele bardziej atrakcyjna, jeśli wirtualni opiniotwórcy mogą samodzielnie wybrać coś z oferty danej firmy. Zaoszczędzają oni w ten sposób pieniądze, które i tak musieliby wydać na zakup danego produktu. Barterowa współpraca jest szczególnie korzystna dla niewielkich przedsiębiorstw. To doskonała szansa na pozyskanie lojalnych klientów przy niewielkim nakładzie kapitału. Wartość alternatywnej formy wynagrodzenia powinna jednak pokrywać się ze stawką pieniężną. Atrakcyjnym sposobem rozliczenia kampanii dla obu stron są modele afiliacyjne. Nie każda firma może jednak pozwolić sobie na tego typu rozwiązania finansowe. Rozliczenia CPA lub CPS wykorzystują zazwyczaj banki, biura podróżnice lub firmy, oferujące rezerwacje lotów. Jeśli właściciel przedsiębiorstwa zaproponuje influencerowi atrakcyjną stawkę, wówczas będzie on mógł zarobić na swojej kampanii sporą sumę pieniędzy.

Ile zatem kosztuje współpraca z twórcami internetowego contentu? Nie ma na to uniwersalnej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, z kim chcemy współpracować, kto jest odbiorcą  generowanych komunikatów oraz w jakim sektorze specjalizuje się nasza firma. Influencer marketing wciąż jednak rozwija się, zwiększając zasięg oddziaływania, a popularne slogany reklamowe nie zawsze są dobrze odbierane przez konsumentów. Warto zatem zrewolucjonizować nieco prowadzone działania promocyjne i poszukać nowych, alternatywnych kanałów emisyjnych. Co ciekawe, influencerzy potrafią dotrzeć do najbardziej wymagających odbiorców – milenialsów – którzy za parę lat mogą stać się potencjalnymi klientami brandów z różnorodnych sektorów. Warto zatem już dziś pomyśleć o przyszłości swojej firmy.

 

 

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab