Jednym z kluczowych sposobów dotarcia do nowych widzów na TikToku są hashtagi. Podobnie jak na innych platformach społecznościowych, hashtagi na TikToku pozwalają kategoryzować treści i odkrywać interesujące użytkownika kategorie. Co musisz wiedzieć o hashtagach na TikToku w 2025 roku?
Czym są hashtagi na TikToku?
Hashtagi są bardzo często stosowane w różnych social mediach, dzięki swoim licznym funkcjom. W najprostszy sposób możemy powiedzieć, że hashtag to symbol #, po którym wymieniamy kluczowe dla naszej marki lub branży słowa albo zwroty, np. #moda, #food. Hashtagi TikToka umożliwiają kategoryzowanie Twoich treści. To z kolei ułatwia użytkownikom docieranie do interesującej ich tematyki. Użytkownicy TikToka mogą kliknąć hashtag i wyświetlić inne treści z tym samym oznaczeniem.
Hashtagi TikToka działają podobnie do tego, jak funkcjonują na pozostałych platformach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook czy X (dawniej aplikacja Twittera). Umożliwiają one użytkownikom i twórcom budowanie społeczności wokół zainteresowań poprzez udostępnianie wpisów, dołączanie do rozmów i znajdowanie treści na określony temat.
Znaczenie hashtagów na TikToku
Używanie hashtagów to dobry pomysł na rozbudowanie swojego kanału na TikToku. Poniżej znajdziesz kilka powodów, dlaczego warto z nich korzystać.
Dotarcie do szerszej publiczności
Głównym powodem, dla którego warto korzystać z dodawania hashtagów na TikToku, jest możliwość dotarcia nie tylko do ściśle określonej grupy docelowej, ale także do szerszej grupy odbiorców. Hashtagi kategoryzują Twoje treści, zwiększając ich widoczność. Oznacza to, że ktoś szukający określonego tematu lub obserwujący hashtag, będzie miał okazję zobaczyć Twoje treści, nawet jeśli nie obserwuje konta marki. Stosowanie hashtagów to doskonały sposób na budowanie zasięgów organicznych i zwiększanie liczby obserwujących.
Analiza konkurencji
Hashtagi TikToka to świetny sposób dla marek, aby zweryfikować działania konkurencji. Za ich pośrednictwem sprawdzisz, na jakie frazy konkurenci wyświetlają się w wynikach wyszukiwania aplikacji, a także, które słowa kluczowe są przez nich najczęściej stosowane. Zwróć uwagę, których hashtagów twórcy i konkurenci w Twojej niszy używają w swoich najpopularniejszych filmach. Stwórz listę odpowiednich hashtagów i dodaj je do swoich opisów. Na podstawie tej analizy możesz wybrać najskuteczniejsze hashtagi, które wdrożysz do swojej strategii.
Budowanie społeczności
Odpowiednie hashtagi na TikToku mogą pomóc w promocji Twojej firmy i w budowaniu społeczności wokół określonych tematów lub produktów. Hashtagi zwiększają widoczność wśród zainteresowanych daną tematyką użytkowników. Pozwalają przedsiębiorstwom skuteczniej angażować się w społeczności i budować świadomość marki.
Bieżące i nowe trendy
Doskonale sprawdzą się także jako metoda analizowania popularnych tematów. Trendy szybko się zmieniają, a wraz z nimi popularne hashtagi na TikToku. Dopasowując się do bieżących trendów, masz szansę na to, aby opublikowane przez Ciebie filmy zyskały wiralowy, organiczny zasięg, dzięki czemu możesz dotrzeć do nowych grup odbiorców.
Ile hashtagów na TikToku?
TikTok pozwala na to, by używać dowolnej liczby hashtagów w ramach limitu znaków. Jednak zaleca się używanie od trzech do pięciu hashtagów na post. Dobierając hashtagi, kieruj się różnymi kombinacjami – korzystaj nie tylko z popularnych hashtagów, ale także tych bardziej niszowych. Stosowanie zbyt dużej liczby słów, może przypominać spamową treść, co doprowadzi do tego, że algorytm TikToka uzna Twoją treść za mniej istotną.
Jakich hashtagów używać?
Zastanawiasz, jakie dać hashtagi przy Twoim video? Zwiększenie zasięgu i dotarcie do innych użytkowników na TikToku wymaga konsekwentnej publikacji wartościowych treści, wykorzystania popularnych hashtagów i aktywnego uczestniczenia w społeczności. Pamiętaj jednak, że co prawda, zaletą często używanych hashtagów jest możliwość dotarcia do wielu użytkowników, ale są one stosowane także przez inne osoby, co sprawia, że Twoje treści mogą zostać przytłoczone i zagubione w natłoku postów. Jeśli będziesz używać wyłącznie popularnych hashtagów TikTok, Twoje filmy mogą nie być dobrze widoczne dla użytkowników.
Aby zoptymalizować swoją strategię, w polu opisu video używaj różnych niszowych hashtagów, dzięki temu zrównoważysz widoczność swoich treści. Chcąc uzyskać jak największą ekspozycję, stosuj hashtagi z mniejszą liczbą wyświetleń obok tych popularnych i trendujących. Topowe hashtagi mieszaj z tymi niszowymi.
Możesz także stworzyć swój unikalny hashtag, który wyróżni Twoje filmy w aplikacji TikTok.
Lokalne hashtagi na TikToku
Ten rodzaj hasztagów sprawdzi się zwłaszcza, kiedy prowadzisz lokalny biznes. Opisując filmy hashtagiem z nazwą miejścowości lub dzielnicy, w której znajduje się Twoja firma, masz większą szansę, że znajdą Cię potencjalni klienci.
Czego unikać, publikując filmy w aplikacji TikTok?
Filmy nie powinny być opisywane za pomocą hasztagów nawiązujących do mowy nienawiści, obraźliwych słów czy z fraz podtekstem seksualnym. Takie treści TikTok może potraktować jako spam i mocno ograniczyć zasięgi filmów lub trwale zablokować Twoje konto. Mimo że hashtagów możesz użyć do wyrażania siebie czy wartości marki, pamiętaj o tym, aby działać zgodnie z regulaminem platformy.
TikTok: używanie generatorów hashtagów
Stosowanie generatorów hashtagów jest dozwolone na TikToku. Pozwolą one dostarczyć pomysłów na to, jakie słowa ze znakiem # dodać do Twoich treści. Jednym z popularnych narzędzi generującym hasztagi, za pomocą których możesz dotrzeć do nowych użytkowników, jest: https://tiktokhashtags.com
Narzędzie wyświetla liczbę filmów używających określone słowa czy najpopularniejsze hasztagi związane z Twoimi wyszukiwaniami. Podpowiada także powiązane hashtagi z wpisanym przez Ciebie słowem kluczowym. Doskonale więc sprawdzi się jako narzędzie kreatywne, pozwalające dotrzeć do odpowiednich hashtagów, które pasują do wybranej tematyki.
Przykładowo po wpisaniu słowa „studniowka”, otrzymasz pełne zestawienie powiązanych słów, które pozwolą dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Narzędzie przedstawi Ci user generated content w bardzo przystępnej formie.
Proponowane hasztagi na TikTok wyświetlają się w linii, którą możesz łatwo skopiować i wkleić do publikowanego filmu. W formie tabeli otrzymasz także odpowiedź, jaki hashtag ma najlepsze rezultaty oraz jakie zasięgi osiąga.
Jak dotrzeć do popularnych hashtagów w aplikacji TikTok?
Hashtagi na TikTok możesz zweryfikować także za pomocą bezpłatnego narzędzia, które udostępnia platforma. Oficjalna strona aplikacji umożliwia samodzielne sprawdzenie, jakie są najpopularniejsze hasztagi w danym kraju, kategorii czy przedziale czasowym. Najlepsze hashtagi na TikToku znajdziesz tutaj. To dobry sposób na dotarcie do szerszej publiczności – możesz wybrać zakres ostatnich 7, 30 albo 120 dni.
Popularne hashtagi możesz przeglądać także, wybierając z listy daną kategorię.
Popularne hashtagi TikTok 2025
Sprawdzając listę popularnych hasztagów, jakie pojawiają się w aplikacji TikTok, możesz w komentarzach kontaktować się z innymi twórcami. Dzięki temu zachęcisz ich do obejrzenia Twoich filmów i być może wygenerujesz dodatkowych zasięg. Najpopularniejsze hashtagi z 2025 roku znajdziesz w narzędziu TikTok Creative Center. Poniżej znajdziesz listę najpopularniejszych hasztagów z Polski w styczniu 2025 r.
Na TikTok są pewne stałe trendy, w ramach których dany hashtag jest stosowany w określonych celach. Na przykład dużą popularnością cieszy się #viral. Twórcy stosują go najczęściej, aby wskazać, że filmik stał się wirusowy lub zyskał wiele wyświetleń, polubień i komentarzy. Często stosowane są także etykiety takie jak: #trend, #duet czy #tiktok (to oficjalny hashtag platformy).
Podsumowanie – hashtagi na TikTok
Warto używać hastagów podczas tworzenia filmów, ponieważ działają one jak etykiety, które sprawiają, że algorytm TikToka może zrozumieć, o czym jest dane video. Hashtagi sprawiają, że użytkownicy, którzy interesują się konkretnym tematem, mogą łatwiej znaleźć Twoje materiały. To doskonały sposób na zwiększenie zasięgu organicznego tworzonych przez Ciebie treści.