Przejdź do

Jak założyć nowe konto na Facebooku?

opublikowano: 05 wrzesień 2024
Jak założyć nowe konto na Facebooku?

Media społecznościowe z pewnością można zaliczyć do najważniejszych trendów wyznaczających styl i rytm ludzkiego życia na początku XXI wieku. Czy zdarzyło Ci się spotkać z opinią, że jeśli ktoś nie korzysta z Facebooka i nie posiada tam konta, to tak, jakby nie istniał? To zdecydowanie nieprawdziwe przekonanie, a tablica i zdjęcie profilowe nawet w jednym procencie nie zastępują Twojego ciała i duszy. W dodatku prawdą jest, że spora liczba użytkowników spędza na Facebooku zbyt wiele czasu, wyświetlając go na laptopie bądź urządzeniu mobilnym. Z drugiej strony Facebook i Messenger bywają przydatne, na przykład, gdy chodzi o utrzymywanie relacji ze znajomymi, niekoniecznie tymi najbliższymi, z którymi widujemy się na co dzień lub regularnie rozmawiamy przez telefon. Facebook pozwala trzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o nadchodzące wydarzenia. 

W przeszłości zdarzyło Ci się z powodu przemęczenia lub znudzenia usunąć posiadane konto i chcesz wrócić do Facebooka? A może myślisz o rejestracji na tym portalu po raz pierwszy? W obu przypadkach nasz dzisiejszy poradnik powinien okazać się pomocny. Sprawdź, jak założyć konto na Facebooku. Gwarantujemy, że to naprawdę proste!

Dlaczego warto utworzyć konto na Facebooku – plusy i minusy

Podobne poradniki zazwyczaj rozpoczynają się standardowym poleceniem „przejdź na stronę główną i kliknij przycisk Utwórz nowe konto”. My w Tears of Joy wychodzimy z założenia, że warto głębiej przemyśleć swoją decyzję, a skoro aktualnie nie posiadasz konta na Facebooku, odczuwasz pewne rozterki dotyczące mediów społecznościowych.

Zanim przejdziemy do meritum, z artykułu dowiesz się, jakie są zalety i wady posiadania profilu na Facebooku, które w mniejszym lub większym stopniu wiążą się ze wszystkimi social media.

Zalety korzystania z Facebooka:

·         Komunikacja – wiele osób zdecydowało się utworzyć nowe konto na Facebooku, ponieważ uważają go za sprawne narzędzie komunikacji w internecie. Za ten aspekt odpowiada oczywiście powiązany z Facebookiem Messenger. Gdy już zdecydujesz się założyć konto, nie musisz aktywnie korzystać ze swojej tablicy, bo do komunikacji ze znajomymi wystarczy wspomniany Messenger będący de facto oddzielną aplikacją.

·         Nawiązywanie kontaktów – Facebook nie jest portalem biznesowym, choć część użytkowników wykorzystuje go do budowania i podtrzymywania relacji zawodowych. Przy jego pomocy możesz jednak przede wszystkim szukać cennych kontaktów w życiu prywatnym. Kompanii do podróży, wspólnej jazdy na rowerze, gry w siatkówkę poszukiwani? A może chcesz bliżej poznać sąsiadów ze wspólnoty mieszkaniowej lub przeglądać forum mieszkańców gminy? Facebook znakomicie wywiązuje się z tych zadań!

·         Śledzenie wydarzeń – jeśli aktywnie korzystasz z Facebooka, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie przegapisz koncertu Twojego ulubionego zespołu w Polsce, wizyty zabawnego kabaretu w Twoim mieście, podobnie jak jesiennego ogniska organizowanego przez kompanów ze studiów, z którymi nie widujesz się na co dzień.

·         Źródło informacji – Facebook jest całkiem niezłym źródłem wiadomości i informacji, biorąc pod uwagę, że tradycyjne media nie nadążają za internetem. Jeśli profil na Facebooku służy Ci do śledzenia newsów, musisz jedynie nauczyć się je weryfikować, by nie ulegać tym fałszywym. Ponadto profil na Facebooku pozwoli Ci dzielić się własnymi informacjami z otoczeniem.

Wady posiadania konta na Facebooku:

·         Ochrona danych – przynajmniej teoretycznie, zakładając konto na Facebooku, musisz podać dość cenne dane (choć niekoniecznie dane adresowe): datę urodzenia i – oczywiście – imię i nazwisko. Właściciel Facebooka ma dostęp do Twoich danych kontaktowych i chociaż są dobrze chronione, musisz mieć tego świadomość.

·         Dezinformacja – Facebook jako źródło informacji to broń obosieczna. Łatwo znaleźć na nim fałszywe wiadomości. Dlatego starannie weryfikuj każdą wiadomość, sprawdzaj, skąd pochodzą posty i śledź na Facebooku źródła wiedzy, które cenisz również poza światem mediów społecznościowych.

·         Duża liczba reklam – gdy zdecydujesz się założyć konto na Facebooku, są nieuniknione. Z drugiej strony dla posiadających prywatny profil osób związanych z marketingiem taki stan rzeczy stanowi zaletę. Warto podglądać konkurencję i szukać inspiracji!

·         Osłabienie więzi – konto na Facebooku ułatwia komunikację z innymi, jednak polubienia postów i wiadomość na Messengerze nigdy nie zastąpią kontaktów face to face z bliskimi. Pamiętaj o tym, gdy już zdecydujesz się założyć konto na Facebooku.

Starannie przemyśl swoją decyzję i pamiętaj, że do rejestracji możesz wrócić w dowolnej chwili. W dalszej części tekstu skupimy się już na poradniku – jak założyć konto na Facebooku. Do dzieła!

Jak założyć konto na Facebooku krok po kroku

W naszym poradniku „Jak założyć konto na Facebooku” dokonamy rejestracji przy pomocy komputera. Na innych urządzeniach w pierwszej kolejności musisz zainstalować aplikację, ale później proces przebiega niemal identycznie i w razie potrzeby po poniższej lekturze na pewno podołasz temu zadaniu.

1.    Rozpoczynamy rejestrację na Facebooku – przejdź do strony głównej

Odwiedź stronę główną Facebooka. Jeśli nie posiadasz firmowych i prywatnych profili, kliknij przycisk „Utwórz nowe konto”, który znajduje się pod formularzem logowania. W chwili, gdy piszemy niniejszy artykuł, ma on barwę zieloną.

2.    Wypełnij formularz rejestracyjny

Aby utworzyć konto na Facebooku, wypełnij formularz rejestracyjny, który właśnie ukazał Ci się na ekranie. Okienko zawiera rubryki na Twoje imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu, które w przyszłości mogą Ci się przydać do odzyskania dostępu do konta, gdy na przykład nie pamiętasz hasła. Wybierz jedną z opcji.

Poniżej znajduje się data urodzenia. Jej rzetelne uzupełnienie według administracji portalu sprawi, że wyświetlane posty będą lepiej dopasowane do Twojej grupy wiekowej. Poza tym data urodzenia, jeśli sobie tego życzysz, pomoże Twoim znajomym składać Ci w terminie życzenia urodzinowe, a Tobie zorganizować z tej okazji zbiórkę charytatywną. W opcjonalnych ustawieniach niestandardowych możesz wskazać swoją płeć. Jeśli wszystko się zgadza, kliknij przycisk „Zarejestruj się”.

3.    Wprowadź kod otrzymany w wiadomości e-mail

Przechodzimy do następnego kroku, w którym czeka Cię wprowadzenie kodu potwierdzającego. Zostanie on wysłany na podany przez Ciebie wcześniej adres e-mail lub numer telefonu komórkowego i będzie składał się z pięciu cyfr. Aby dokończyć rejestrację, potwierdź poprawność adresu, klikając w link znajdujący się w wiadomości.

4.    Potwierdź rejestrację i zacznij korzystać z konta

Wprowadzenie kodu potwierdzającego to przedostatnia czynność. Teraz kliknij przycisk „Kontynuuj”. Twoje konto na Facebooku jest już gotowe i możesz korzystać ze wszystkich dobrodziejstw portalu – wybrać zdjęcie profilowe, zapraszać do znajomych innych użytkowników, odwiedzać grupy i zapisywać się na wydarzenia.

Jak założyć konto na Facebooku – konto firmowe

Nie da się ukryć, że Facebook, podobnie jak pozostałe social media, stał się dzisiaj bardzo istotnym narzędziem reklamy w internecie. Prowadząc firmę, opiekując się marką lub budując własną markę jako influencera, wręcz należy zadbać o posiadanie firmowego konta.

Korzystanie z niego obok prywatnego profilu nie jest trudne, ponieważ w przeglądarce w każdej chwili możesz przełączyć się na profil firmowy po kliknięciu na miniaturę zdjęcia profilowego w prawym górnym rogu.

Jak założyć konto firmowe na Facebooku? Rejestracja przebiega bardzo podobnie, a cały proces opisaliśmy już na blogu Tears of Joy. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Jak założyć konto na Facebooku – podsumowanie

Jako świeżo upieczony użytkownik Facebooka prawdopodobnie odczuwasz lekki zawrót głowy. Teraz masz możliwość korzystania z wielu ciekawych narzędzi, jakie zapewnia Facebook. Do Ciebie należy decyzja, czy będziesz bardziej obserwatorem, czy osobą aktywną w mediach społecznościowych i internecie. A może przed Tobą kariera influencera? Odwiedzaj stronę Taste of Joy i naszą bazę wiedzy, a świat mediów społecznościowych nie będzie miał przed Tobą tajemnic!

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab