Media społecznościowe urosły do rangi obowiązkowego punktu w strategii marketingowej niemal każdej organizacji. Wraz z upływem czasu pojawia się coraz więcej platform, które przyciągają zarówno kolejnych użytkowników, jak i firmy poszukujące nowej przestrzeni reklamowej. Pośród poszerzającego się zakresu możliwości medium pierwszego wyboru wciąż pozostaje Facebook. Z tego artykułu dowiesz się, jak założyć firmowego Facebooka.
Na korzyść serwisu Marka Zuckerberga przemawia ugruntowana pozycja, zaawansowany i skuteczny system reklamowy, największa baza odbiorców, a także zróżnicowana struktura społeczności. W gronie użytkowników znajdziesz liczną reprezentację wszystkich grup wiekowych i zawodowych. Zapoznaj się z instrukcją przedstawiającą cały proces krok po kroku.
Jak utworzyć konto firmowe na Facebooku?
Facebook pozostawia sporą dowolność przy wyborze urządzenia, którym posłużysz się do założenia fanpage’a. Możesz skorzystać z komputera, tableta albo smartfona. Zasady postępowania będą jednak różnić się odrobinę w zależności od używanego sprzętu. Wybierz jedną z dostępnych metod i wykonaj następujące czynności.
Jak założyć firmowego Facebooka na komputerze?
Chcąc założyć nowe konto firmowe na Facebooku, musimy uzupełnić prosty formularz rejestracyjny.
- Otwórz stronę internetową: facebook.com/pages/create.
- Wpisz nazwę i wybierz kategorię. Te dwie pozycje są obowiązkowe. Masz także możliwość wprowadzenia biogramu, czyli najważniejszych informacji dotyczących fanpage’a. Na tym etapie nie jest to jednak konieczne.
- Kliknij przycisk z napisem „Utwórz stronę”.
- W dalszej części kreator umożliwi Ci dodanie danych kontaktowych, informacji o lokalizacji, adresu URL czy też zdjęcia profilowego. Nie musisz jednak robić tego w tym momencie. Możesz pominąć te kroki i wrócić do konfiguracji w dowolnej chwili.
- Na koniec zatwierdź cały proces, klikając „Gotowe”.
Jak założyć firmowe konto na FB z poziomu urządzenia mobilnego?
- Otwórz Facebook w przeglądarce internetowej.
- Zaloguj się do prywatnego konta.
- Naciśnij ikonę z trzema poziomymi kreskami (tzw. hamburger menu) znajdującą się w prawym górnym rogu.
- Otwórz link sekcji „Strony”.
- Kliknij opcję „Utwórz”.
- Wprowadź nazwę.
- Wprowadź 3 kategorie, które pomogą zdefiniować charakter planowanych działań. Później stuknij „Utwórz”, aby potwierdzić swój wybór.
- Opcjonalnie możesz uzupełnić dodatkowe informacje, zdjęcia itp.
Zamiast przeglądarki internetowej możesz też oczywiście posłużyć się aplikacją mobilną Facebooka. Wówczas proces tworzenia strony przebiega analogicznie. Takie rozwiązanie powinno być wygodniejsze na dłuższą metę ze względu na przystępniejszy w obsłudze interfejs, jaki oferuje Facebook.
Meta Business Suite – profesjonalne konto firmowe
Jeżeli zależy Ci na tym, aby założyć konto firmowe, warto skorzystać z Meta Business Suite lub Menedżera firmy, który udostępnia Facebook. Meta Business Suite to system zarządzania, pozwalający firmom utworzyć konto i prowadzić profile na Facebooku czy Instagramie z jednego miejsca, oddzielnie od kont osobistych. Jest to nie tylko wygodniejszy sposób uzyskiwania dostępu do stron Twojej firmy, ale także bezpieczniejszy.
Pamiętaj, że jeśli chcesz założyć konto na Facebooku bez Meta Business Suite, zawsze będziesz musiał logować się na swoim osobistym profilu, podobnie Twoi pracownicy. Korzystając natomiast z usług narzędzia biznesowego Meta, logujesz się bezpośrednio do tego narzędzia. To najlepszy sposób na zapobieganie przejęcia konta na Facebooku przez niepowołane osoby lub niezadowolonego pracownika. Meta Business Suite umożliwia bardzo proste odłączenie byłych pracowników od fanpage’a. Z tym narzędziem nie musisz obawiać się udostępniania profilu firmowego.
Dlaczego warto korzystać z Meta Business Suite?
Kiedy korzystamy z narzędzia, mamy możliwość:
- Publikowania postów na Facebooku i Instagramie
- Zarządzania skrzynką odbiorczą
- Tworzenia reklamy
- Monitorowania statystyk i trendów
- Szybkiego podglądu aktywności
- Dostępu do przydatnych funkcji firmowego konta na Facebooku
Z Meta Business Suite możesz korzystać zarówno na desktopie, jak i urządzeniu mobilnym (jeśli korzystasz z systemu Android lub iOS). Jest to niezwykle wygodne, zwłaszcza, gdy prowadzisz konto na Facebooku, przebywając poza biurem.
Formularz rejestracyjny w narzędziu biznesowym Meta
- Jeżeli masz już konto na Facebooku, wybierz opcję: „Masz już konto?”, jeżeli nie – wypełnij formularz rejestracyjny.
- Kliknij: „Zarejestruj się przez Facebooka”, a następnie wypełnij formularz rejestracyjny. Uzupełnij imię, nazwisko, numer telefonu albo adres e-mail, datę urodzenia oraz płeć. Data urodzenia ma na celu weryfikację wieku. Konto na Facebooku może zostać założone przez osoby powyżej 13. roku życia. System nie pozwala młodszym użytkownikom na własny profil na portalu.
- Po podaniu swoich danych na Facebooku, przejdź dalej. W wiadomości e-mail otrzymasz kod do rejestracji. Wprowadź kod otrzymany w wiadomości e-mail w poniższym oknie i potwierdź, klikając „Kontynuuj”.
- Wprowadzenie kodu potwierdzającego, który przyszedł na adres e-mail, pozwoli Ci przejść do następnego kroku. Podczas rejestracji potwierdź i zaakceptuj korzystanie z plików cookies przez Facebooka.
- Następnie możesz uzupełnić swoje konto na Facebooku – dodaj zdjęcie profilowe i pozostałe informacje.
- Jeżeli masz już konto na Facebooku, wybierz opcję: „Masz już konto?”,
- Następnie przejdź na stronę główną Facebooka, wybierając opcję „Zaloguj się przez Facebooka” albo „Zaloguj się przez Instagram”.
- Możesz także zalogować się za pomocą konta Meta, podając adres e-mail, którego używasz na co dzień w pracy, a który został dodany przez administratora do usług Meta Business.
Jeżeli nie pamiętasz hasła do konta na Facebooku, możesz poprosić o wysłanie przypomnienia na adres e-mail. Kliknięcie w link i wprowadzenie kodu potwierdzającego, pozwoli Ci odzyskać dostęp.
Dlaczego warto mieć firmowe konto na Facebooku?
Firmowe konto na Facebooku to aktualnie jeden z punktów obowiązkowych obecności marki w Internecie.
- Przekierowywanie użytkowników z fanpage’a do Twojej strony WWW lub innego, dowolnego adresu w sieci.
- Możliwość ustawiania precyzyjnie targetowanych reklam w Internecie (na Facebooku, Instagramie oraz w sieci Audience Network). Konto na Facebooku i konta reklamowe pozwalają także na uruchomienie retargetingu i wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły naszą stronę.
- Zarządzanie aplikacjami wbudowanymi przez Facebooka, np. wiadomość do klienta wysyłana za pomocą aplikacji Messenger, tworzenie wydarzeń, zakładanie grup albo Facebook Shops. Każda z tych aplikacji wspiera interakcje z użytkownikami. W ramach profili masz możliwość korzystania z aplikacji zewnętrznych, np. Sotrendera albo HootSuite.
- Posty lub filmy publikowane za pomocą Facebooka, wpływają na świadomość marki i umożliwiają dodanie informacji o produktach Twojej firmy.
- Funkcje analityczne umożliwiają nadzorowanie wyników prowadzonych działań. Pamiętaj, aby regularnie analizować swoje aktywności, dzięki temu profil zyska na jakości.
Jak oddzielić swoją stronę (fanpage) od prywatnego profilu?
Fanpage jest naturalnie połączony z profilem osobistym. Ten mechanizm generuje pewne niedogodności. Podczas korzystania z serwisu w celach prywatnych, możesz widzieć treści i powiadomienia związane z kontem firmowym. Bywa to nieco irytujące, zwłaszcza gdy zależy Ci na odseparowaniu pracy od życia osobistego.
Oddzielenie obu kont nie jest jednak takie proste, ponieważ fanpage nie może funkcjonować samodzielnie. Niektórzy użytkownicy decydują się na założenie drugiego konta prywatnego, aby za jego pomocą obsługiwać profil firmowy. Wówczas można odpiąć swój główny profil osobisty od fanpage’a. Trzeba jednak mieć na uwadze, że takie rozwiązanie niesie za sobą ryzyko. Jeśli nowe konto prywatne zostanie uznane za fałszywe przez Facebooka, strona może zostać usunięta.
Jeżeli chcesz trwale zrezygnować z dostępu do konta firmowego na fb, ale jednocześnie nie zamierzasz go usuwać, pamiętaj, że będziesz potrzebować zastępstwa. Gdy przekażesz uprawnienia nowemu administratorowi, zyskasz możliwość odłączenia się od fanpage’a.
Jak skonfigurować fanpage?
Świeżo utworzone konto firmowe Facebook musi zostać wypełnione informacjami, aby budzić zaufanie wśród użytkowników. Poza tym warto też skorzystać z kilku funkcjonalności pozwalających na zwiększenie Twojej skuteczności. Poznaj elementy, o które należy zadbać:
- Wgraj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.
- Ustaw dedykowany URL przy pomocy opcji „Utwórz nazwę użytkownika strony”. Wybrana fraza powinna być łatwa do zapamiętania i jednoznacznie wskazywać na Twoją markę. W rezultacie wystarczy, że użytkownik wpisze w przeglądarce internetowej „facebook.com/nazwa_twojej_marki”, aby przejść bezpośrednio na Twój fanpage.
- Dodaj dane kontaktowe. Najlepiej uwzględnij zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu.
- Podaj dane adresowe i zaznacz lokalizację firmy na mapie.
- Otwórz zakładkę informację i wykorzystaj dostępną tam przestrzeń, aby krótko, acz treściwie opisać charakter swojej działalności.
- Ustaw przycisk CTA. Znajdziesz go pod zdjęciem w tle na stronie głównej swojego konta firmowego. Wykorzystaj ten element, aby przekazać odbiorcom, jakiego rodzaju interakcji oczekujesz.
Podsumowanie – jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Założenie fanpage’a to dopiero pierwszy krok. Później przychodzi pora na systematyczne zamieszczanie treści i budowanie relacji ze społecznością. Jeżeli masz jakieś pytanie lub szukasz wskazówek dotyczących skutecznego prowadzenia komunikacji na Facebooku, zajrzyj do naszej Kopalni wiedzy. Znajdziesz tam praktyczne porady, które przybliżą Cię do osiągnięcia założonych celów.
Sprawdź również jak założyć konto na Facebooku!