Przejdź do

Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

opublikowano: 20 marzec 2023
Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Media społecznościowe urosły do rangi obowiązkowego punktu w strategii marketingowej niemal każdej organizacji. Wraz z upływem czasu pojawia się coraz więcej platform, które przyciągają zarówno kolejnych użytkowników, jak i firmy poszukujące nowej przestrzeni reklamowej. Pośród poszerzającego się zakresu możliwości medium pierwszego wyboru wciąż pozostaje Facebook. Pozostaje zatem pytanie o to, jak założyć firmowego Facebooka? 

Na korzyść serwisu Marka Zuckerberga przemawia ugruntowana pozycja, zaawansowany i skuteczny system reklamowy, największa baza odbiorców, a także zróżnicowana struktura społeczności. W gronie użytkowników znajdziesz liczną reprezentację wszystkich grup wiekowych i zawodowych. Zapoznaj się z instrukcją przedstawiającą cały proces krok po kroku.

Jak utworzyć konto firmowe na Facebooku?

Twórcy pozostawiają sporą dowolność przy wyborze urządzenia, którym posłużysz się do założenia fanpage’a. Możesz skorzystać z komputera, tableta albo smartfona. Zasady postępowania będą jednak różnić się odrobinę w zależności od używanego sprzętu. Wybierz jedną z dostępnych metod i wykonaj następujące czynności.

Jak założyć firmowego Facebooka na komputerze?

  1. Otwórz stronę internetową: facebook.com/pages/create.
  2. Wpisz nazwę i wybierz kategorię. Te dwie pozycje są obowiązkowe. Możesz też wprowadzić biogram, czyli najważniejsze informacje dotyczące strony. Na tym etapie nie jest to jednak konieczne.jak założyć firmowe konto na fb
  3. Kliknij przycisk z napisem „Utwórz stronę”.
  4. W dalszej części kreator umożliwi Ci dodanie danych kontaktowych, informacji o lokalizacji czy też zdjęcia profilowego. Nie musisz jednak robić tego w tym momencie. Możesz pominąć te kroki i wrócić do konfiguracji w dowolnym momencie.Jak założyć fanpage na fb
  5. Na koniec zatwierdź cały proces, klikając „Gotowe”.

Jak utworzyć konto firmowe na Facebooku z poziomu urządzenia mobilnego?

  1. Otwórz Facebooka w przeglądarce internetowej.
  2. Zaloguj się na prywatne konto.
  3. Naciśnij ikonę z trzema poziomymi kreskami (tzw. hamburger menu) znajdującą się w prawym górnym rogu.
  4. Otwórz sekcję „Strony”.jak założyć konto na fb przez aplikację
  5. Kliknij opcję „Utwórz”.konto firmowe na facebooku
  6. Wprowadź nazwę.
  7. Wprowadź 3 kategorie, które pomogą zdefiniować charakter planowanych działań. Później stuknij „Utwórz”, aby potwierdzić swój wybór.
  8. Opcjonalnie możesz dodać dodatkowe informacje, zdjęcia itp.

Zamiast przeglądarki internetowej możesz też oczywiście posłużyć się aplikacją mobilną Facebooka. Wówczas proces tworzenia strony przebiega analogicznie. Takie rozwiązanie powinno być wygodniejsze na dłuższą metę ze względu na przystępniejszy w obsłudze interfejs.

Jak oddzielić swoją stronę (fanpage) od prywatnego profilu?

Fanpage jest naturalnie połączony z profilem osobistym. Ten mechanizm generuje pewne niedogodności. Podczas korzystania z serwisu w celach prywatnych, możesz widzieć treści i powiadomienia związane z kontem firmowym. Bywa to nieco irytujące, zwłaszcza gdy zależy Ci na odseparowaniu pracy od życia osobistego.

Oddzielenie obu kont nie jest jednak takie proste, ponieważ fanpage nie może funkcjonować samodzielnie. Niektórzy użytkownicy decydują się na założenie drugiego konta prywatnego,  aby używać go do obsługi strony firmowej. Wówczas można odpiąć swój główny profil osobisty od fanpage’a. Trzeba jednak mieć na uwadze, że takie rozwiązanie niesie za sobą ryzyko. Jeśli nowe konto prywatne zostanie uznane za fałszywe przez Facebooka, strona może zostać usunięta.

Jeżeli chcesz trwale zrezygnować z dostępu do konta firmowego na fb, ale jednocześnie nie zamierzasz go usuwać, będziesz potrzebować zastępstwa. Gdy przekażesz uprawnienia nowemu administratorowi, zyskasz możliwość odłączenia się od strony.

Jak skonfigurować fanpage?

Świeżo utworzone konto firmowe musi zostać wypełnione informacjami, aby budzić zaufanie wśród użytkowników. Poza tym warto też skorzystać z kilku funkcjonalności pozwalających na zwiększenie Twojej skuteczności. Poznaj elementy, o które należy zadbać:

  • Wgraj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.
  • Ustaw dedykowany URL przy pomocy opcji „Utwórz nazwę użytkownika strony”. Wybrana fraza powinna być łatwa do zapamiętania i jednoznacznie wskazywać na Twoją markę. W rezultacie wystarczy, że użytkownik wpisze w przeglądarce internetowej „facebook.com/nazwa_twojej_marki”, aby przejść bezpośrednio na Twój fanpage.
  • Dodaj dane kontaktowe. Najlepiej uwzględnij zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu.
  • Podaj dane adresowe i zaznacz lokalizację firmy na mapie.
  • Otwórz zakładkę informację i wykorzystaj dostępną tam przestrzeń, aby krótko, acz treściwie opisać charakter swojej działalności.
  • Ustaw przycisk CTA. Znajdziesz go pod zdjęciem w tle na stronie głównej swojego konta firmowego. Wykorzystaj ten element, aby przekazać odbiorcom, jakiego rodzaju interakcji oczekujesz.

profil firmy

Założenie fanpage’a to dopiero pierwszy krok. Później przychodzi pora na systematyczne zamieszczanie treści i budowanie relacji ze społecznością. Jeżeli szukasz wskazówek dotyczących skutecznego prowadzenia komunikacji na Facebooku, zajrzyj do naszej Kopalni wiedzy. Znajdziesz tam praktyczne porady, które przybliżą Cię do osiągnięcia założonych celów. 

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl