Większość organizacji non-profit ma ograniczone zasoby finansowe, dlatego marketing schodzi na dalszy plan. Jednak w social media nawet przy niewielkim lub zerowym budżecie da się budować zaangażowaną społeczność, rozpowszechniać informacje o swojej sprawie, rekrutować wolontariuszy czy też zdobywać darczyńców i sponsorów. Trzeba tylko maksymalnie wykorzystać potencjał platform społecznościowych. Jak to zrobić? Przeczytaj artykuł!
Social media to potężna broń, która z roku na rok zyskuje coraz większe znaczenie w digital marketingu. Stanowi ona jednak miecz obosieczny – może pomóc postawić markę na piedestale lub też całkowicie ją pogrążyć. W sieci, gdzie nic nie znika, a kontrowersyjne treści rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, jedno małe potknięcie może stać się tematem wiralowym i zapoczątkować wielki kryzys wizerunkowy. Jak tego uniknąć? I jak sobie radzić, gdy mleko się rozleje? Wyjaśniamy na podstawie konkretnych przypadków!
Automatyzacja działań w social media może zarówno pomóc, jak i zaszkodzić marce. Dlatego trzeba korzystać z niej z rozwagą, zwłaszcza że istotą platform społecznościowych są spontaniczne, naturalne interakcje. Kiedy warto postawić na automatyzację, a kiedy lepiej trzymać się od niej z daleka?
Twitter (X), jak wiele innych platform społecznościowych, początkowo służyć miał głównie w celach rozrywkowych. Obecnie, z ponad 500 milionami aktywnych użytkowników, nie jest już tylko miejscem do dzielenia się przemyśleniami i publikowania memów, a pełnym potencjału narzędziem marketingowym. Jak wykorzystać Twittera do efektywnej komunikacji z konsumentami?
Live streaming zajmuje prawie jedną czwartą światowego czasu oglądania (Blogging Wizard, 2023). Odbiorcy treści coraz częściej i chętniej konsumują wideo transmitowane na żywo, bo dzięki temu marka staje się dla nich bardziej autentyczna, a oni sami mogą angażować się w czasie rzeczywistym i szybko uzyskać odpowiedź na nurtujące pytanie.
Chcesz wdrożyć live streaming w swojej strategii marketingowej? Sprawdź, jak zacząć i na co zwrócić uwagę, aby zrobić to dobrze!
Mówią, że nie należy porównywać się do innych… Ale w marketingu ta zasada nie obowiązuje. Analiza konkurencji w social media to jeden z pierwszych kroków, jakie powinna wykonać marka, zanim zacznie planować własną strategię promocyjną. Na czym dokładnie polega i jak ją przeprowadzić? Przedstawiamy skuteczne techniki oraz przydatne narzędzia!