Przejdź do

Użytkownicy Generation Z – jak komunikować się z nowym pokoleniem?

opublikowano: 22 luty 2024
Użytkownicy Generation Z – jak komunikować się z nowym pokoleniem?

Skuteczna komunikacja z potencjalnymi klientami jest jednym z kluczowych elementów strategii marketingowej firm, które chcą zdobyć pozycję lidera i stale zwiększać sprzedaż swoich produktów. Jeśli grupą docelową Twojej marki jest pokolenie Z, które dorastało w erze cyfrowej, powinieneś wiedzieć, jak odpowiednio dopasować komunikację do tej wymagającej społeczności. Czym charakteryzuje się Generation Z? Jak prowadzić skuteczną komunikację z pokoleniem Z? Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania!

Czym jest pokolenie Z?

Zastanawiasz się, kto właściwie należy do pokolenia Z? Otóż są to osoby urodzone między 1995, a 2012 rokiem. Wychowywały się w erze cyfrowej, a telefony komórkowe, komputery i inne urządzenia stanowią nieodłączny element ich codzienności. Korzystają z mediów społecznościowych i świetnie znają najnowsze internetowe trendy. Bezbłędnie poruszają się w tej sferze – można powiedzieć, że to ich naturalne środowisko. Nie da się ukryć, że jest to pokolenie, które rozwija się w niezwykle szybko zmieniającym się środowisku technologicznym, co wpływa na ich sposób myślenia, a także zachowania i preferencje.

Charakterystyka Generation Z

Czym charakteryzuje się pokolenie Z? Tej grupie można przypisać wiele cech, które odróżniają ją od innych pokoleń. Po pierwsze osoby należące do Gen Z, świetnie odnajdą się w nowoczesnych technologiach, a internet i media społecznościowe nie mają dla nich tajemnic. W komunikacji najważniejszy jest dla nich brak ograniczeń, zarówno czasowych, jak i przestrzennych. Po drugie to pokolenie zainteresowane sprawami społecznymi i politycznymi. Nie boją się mówić o swoich poglądach, są świadomi i zależy im na dbaniu o planetę. Aktywnie wyrażają swoje opinie i angażują się w działania mające na celu ulepszanie świata. Po trzecie to grupa, która żyje dynamicznie, nie boi się zmian i jest niezwykle otwarta. Generation Z to pokolenie, które chce wykorzystać w pełni swój potencjał, jest przekonane o swojej wyjątkowości i roli w zmianie świata, ryzykuje i korzysta z różnych możliwości napotkanych na swojej drodze.

To jednak nie wszystko. Warto także zauważyć, że pokolenie Z wyznacza nowe trendy i wpływa na kulturę masową. To aktywni kreatorzy treści w mediach społecznościowych. W wielu przypadkach decydują o tym, co staje się popularne w sieci. Właśnie z tego względu zrozumienie preferencji, gustu i sposobu myślenia Gen Z jest kluczowe, aby dostosować sposób komunikacji marki, który będzie atrakcyjny dla nowego pokolenia.

Jak komunikować się z Gen Z?

Prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych, odpowiednie komunikowanie się z odbiorcami i budowanie lojalnej społeczności wokół marki to najważniejsze czynniki wpływające na sukces firmy. Chcesz dowiedzieć się, jak komunikować się z pokoleniem Gen Z? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka cennych wskazówek!

Bądź obecny w mediach społecznościowych

Wiesz już, że media społecznościowe są niezwykle ważną częścią życia pokolenia Z. To osoby, które wiele godzin dziennie spędzają na różnych platformach, dlatego w dzisiejszych czasach obecność marki w social mediach jest właściwie koniecznością. Jednak sama obecność nie sprawi, że Twoja firma zyska zaufanie osób z pokolenia Z. Jeśli chcesz do nich dotrzeć, Twoja marka powinna wpisywać się w ich estetykę i wartości.

Twórz różnorodne treści

Niełatwo jest zyskać zainteresowanie pokolenia Z, ponieważ na co dzień odbierają oni wiele różnych bodźców i treści. Twoja marka musi się wyróżniać, jeśli chcesz, aby była zauważona przez omawianą grupę. Generation Z niezwykle ceni różnorodność i kreatywność. Musisz dostarczać wizualnie atrakcyjne treści, które jednocześnie są interesujące i przyciągają uwagę. Korzystaj z różnorodnych formatów – do dyspozycji masz obrazy, infografiki, ale także treści przekazywane w formie krótkich filmików, które obecnie biją rekordy popularności. Twórz treści, które zaciekawią, zainspirują i przede wszystkim zaangażują odbiorców.

Zadbaj o autentyczność przekazu

O czym jeszcze warto pamiętać w komunikacji z Gen Z? To pokolenie, które potrafi wyczuć fałszywy przekaz i szybko dostrzega manipulację. Priorytetem dla Twojej marki powinien być szczery przekaz i przejrzystość. Zdecydowanie unikaj oderwanych od rzeczywistości scenariuszy reklam czy treści, które nie są zgodne z charakterem Twojej marki. Jedynie tworząc spójny przekaz i wizerunek, zdobędziesz zaufanie i lojalność Gen Z. Warto wspomnieć także o udziale użytkowników w tworzeniu treści poprzez wykorzystanie User-Generated Content, co dodatkowo zwiększa zaangażowanie i autentyczność.

Szybko reaguj na aktualne trendy

Kolejny punkt to tworzenie treści zgodnych z aktualnymi trendami. Jednak w tym kontekście bardzo ważna jest także szybka reakcja. Musisz wiedzieć, że pokolenie Z jest zawsze na bieżąco z najnowszymi trendami i wydarzeniami. Ważne jest, aby być elastycznym i szybko reagować na zmieniające się trendy i nagłe wydarzenia. To tak zwany real-time marketing, który jest niezwykle ceniony przez to młode pokolenie.

Wprowadź dwustronną komunikację

Zapewnienie dwustronnej komunikacji jest jednym z najważniejszych czynników, który może wpłynąć na Twoją pozycję na rynku i zyskanie zaufania pokolenia Z. Pamiętaj o tym, że Generation Z chce mieć możliwość wyrażania swoich opinii i uczestniczenia w dyskusjach. Zadaniem Twojej marki jest stworzenie otwartego i przyjaznego środowiska, które umożliwi użytkownikom dzielenie się swoimi opiniami, pomysłami i przekonaniami. Dwustronna komunikacja możliwa jest w mediach społecznościowych – aktywne prowadzenie rozmów w komentarzach, pytanie o opinie odbiorców, organizowanie konkursów i wydarzeń online, ale także udzielanie odpowiedzi na wiadomości otrzymywane od klientów. To świetne sposoby na budowanie zaangażowania i przede wszystkim zaufania wobec marki. Słuchaj głosu młodego pokolenia i angażuj się w rozmowy w czasie rzeczywistym.

Podkreśl wartości wyznawane przez Twoją markę

Ostatni element odnosi się do wartości wyznawanych przez markę, które powinny wpisywać się w wizję świata Generation Z. W tym kontekście warto mieć na uwadze fakt, że pokolenie Z jest zaangażowane społecznie, wspiera różnorodne inicjatywy, przywiązuje dużą wagę do równości, akceptuje różnorodność, wspiera ekologię – po prostu chce mieć wpływ na otaczającą rzeczywistość i pragnie zmieniać świat. Komunikując się z Gen Z, marka powinna podkreślać wyznawane wartości i pokazywać, że robi coś dobrego dla świata. To z pewnością sprawi, że osoby należące do pokolenia Z będą mogły się z nią utożsamiać.

Przykłady komunikacji dostosowanej do oczekiwań Gen Z

Teoria jest bardzo ważna, ale dopiero konkretne przykłady lepiej pokażą, o co właściwie chodzi. Do marek, które świetnie wykorzystują potencjał nowych kanałów komunikacji i wiedzą, jak komunikować się z pokoleniem Z można zaliczyć na przykład: Rossmann, X-Kom, RedBull Polska, czy OnlyBio, które mają miliony wyświetleń na Tik-Toku i Instagramie – świetnie znają najnowsze trendy.

post RedBull Polska

RedBull Polska – post na Instagramie

post Red Bull Polska

RedBull Polska – post na Instagramie

To jednak nie wszystko prawie 300 tysięcy obserwujących na Instagramie zebrała marka Local Heroes, której wizerunek i styl komunikacji idealnie wpisuje się w oczekiwania pokolenia Z. Kolejnym świetnym przykładem jest marka DeeZee, której treści tworzone są na podstawie aktualnych trendów. Ta marka ma aż 725 tysięcy obserwujących na wspomnianej wcześniej platformie.

post Dezee

Deezee – post na Instgramie

Jeśli zastanawiasz się, jak odpowiednio komunikować się z Generation Z, musisz wiedzieć, że nie ma jednego uniwersalnego przepisu, który zagwarantuje Twojej marce sukces. Najważniejsze jest dokładne poznanie nowego pokolenia, jego potrzeb i oczekiwań. Kluczem jest również elastyczne podejście, otwartość na zmiany i gotowość do tego, aby ciągle się uczyć. Korzystaj z nowoczesnych narzędzi, takich jak media społecznościowe i inne popularne platformy, twórz atrakcyjne treści, dbaj o autentyczność przekazu i podkreślaj wartości Twojej marki, które będą atrakcyjne dla Gen Z. Wszystkie te kwestie mogą sprawić, że odbiorcy będą mogli utożsamić się z Twoją marką, a Ty zbudujesz zaangażowaną i lojalną społeczność.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab