Jednym z filarów skutecznego zarządzania social mediami marki jest planowanie publikacji. Zarówno algorytmy, jak i odbiorcy oczekują systematyczności i konsekwencji. Aby ułatwić sobie pracę w tym obszarze, warto sięgnąć po odpowiednie narzędzia. Jakie wybrać? Przedstawiamy porównanie siedmiu popularnych i często polecanych narzędzi do planowania postów w social mediach.
1. Sprout Social
Sprout Social to wszechstronna platforma do zarządzania mediami społecznościowymi, która oferuje funkcje planowania postów, monitorowania działań własnych i reakcji odbiorców, analizy danych oraz zarządzania zespołem.
Umożliwia ustawienie harmonogramu na niemal wszystkich popularnych platformach społecznościowych. Zapewnia funkcje do śledzenia zaangażowania użytkowników, analizy konkurencji oraz raportowania.
2. Hootsuite
Hootsuite to jedno z najpopularniejszych narzędzi do planowania postów w social mediach. Podobnie jak Sprout Social pozwala na zarządzanie wieloma sieciami mediów społecznościowych, w tym Facebook, Instagram, YouTube, Twitter. Można zintegrować go z WordPressem, Dropbox, Google Drive i Microsoft OneDrive.
3. Later
Narzędzie Later oferuje wiele funkcji związanych z planowaniem postów oraz analizowaniem skuteczności, jednak polecane jest raczej influencerom i mniejszym markom. Obsługuje różne kanały społecznościowe, ale nacisk położony jest głównie na Instagram.
4. Buffer
Buffer to prosty i intuicyjny sposób na zarządzanie mediami społecznościowymi. Pozwala na ustalenie harmonogramu postów na takich platformach jak Instagram, TikTok, Facebook, Twitter, YouTube i Pinterest. Wprawdzie nie jest najbardziej rozbudowanym narzędziem w tej kategorii, ale za to oferuje kilka unikalnych funkcji np. dopasowywanie treści do kanału społecznościowego.
5. Meta Business Suite
Meta Business Suite umożliwia zarządzanie treściami publikowanymi na Facebooku i Instagramie. Pozwala na planowanie i tworzenie postów, relacji, a także reklam zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym. Nie brakuje mu też funkcji analitycznych, dzięki którym można weryfikować skuteczność kampanii i sprawdzać reakcje odbiorców na treści.
6. Post Planner
Post Planner to stosunkowo niedrogie i łatwe narzędzie do zarządzania social mediami. Najlepiej integruje się z Facebookiem i Twitterem, ale obsługuje też Instagrama, LinkedIna, Pinteresta. Pozwala na planowanie, projektowanie i publikowanie treści, do tego wyznacza najlepszy przedział czasowy na „wrzucenie” posta. Oferuje również funkcje analityczne, w tym analizę wydajności w czasie rzeczywistym.
7. NapoleonCat
NapoleonCat pomoże Ci w planowaniu, ustawieniu harmonogramu i analizowaniu postów na platformach takich jak Facebook, Instagram, Twitter i wiele innych. To nie tylko narzędzie do publikowania treści, ale także platforma do monitorowania wyników, analizy konkurencji i interakcji z użytkownikami. Pozwala na zarządzanie wizytówką Google, umożliwia jakościową obsługę klienta, a także łatwe zarządzenie zespołem.
Podsumowanie
Wskazanie jednego, idealnego narzędzia do planowania postów w social mediach jest niemożliwe. To dlatego, że każda firma ma inne potrzeby, oczekiwania, preferencje, a także zasoby finansowe. Platformy takie jak Sprout Social czy Hootsuite oferują wiele funkcji związanych nie tylko z planowaniem postów, ale też analityką wydajności, jednak są stosunkowo drogie. Natomiast tańsze narzędzia mają pewne ograniczenia i mogą być niewystarczające dla firm, którym zależy na rozbudowanym systemie.
Warto więc przed wyborem określić dostępny budżet, a następnie dokładnie zapoznać się z możliwościami narzędzi. Dobrym rozwiązaniem będzie również skorzystanie z darmowych okresów próbnych. W końcu to w praktyce można najtrafniej zweryfikować, czy dana platforma spełnia wymagania firmy.
Dowiedz się jak możemy Ci pomóc w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych!