Przejdź do

Porównanie narzędzi do planowania postów w mediach społecznościowych

opublikowano: 04 październik 2023
Porównanie narzędzi do planowania postów w mediach społecznościowych

Jednym z filarów skutecznego zarządzania social mediami marki jest planowanie publikacji. Zarówno algorytmy, jak i odbiorcy oczekują systematyczności i konsekwencji. Aby ułatwić sobie pracę w tym obszarze, warto sięgnąć po odpowiednie narzędzia. Jakie wybrać? Przedstawiamy porównanie siedmiu popularnych i często polecanych narzędzi do planowania postów w social mediach.

1. Sprout Social 

Zrzut ekranu 2023-10-03 101718

Sprout Social to wszechstronna platforma do zarządzania mediami społecznościowymi, która oferuje funkcje planowania postów, monitorowania działań własnych i reakcji odbiorców, analizy danych oraz zarządzania zespołem.

Umożliwia ustawienie harmonogramu na niemal wszystkich popularnych platformach społecznościowych. Zapewnia funkcje do śledzenia zaangażowania użytkowników, analizy konkurencji oraz raportowania.

1

2. Hootsuite

Zrzut ekranu 2023-10-03 113631

Hootsuite to jedno z najpopularniejszych narzędzi do planowania postów w social mediach. Podobnie jak Sprout Social pozwala na zarządzanie wieloma sieciami mediów społecznościowych, w tym Facebook, Instagram, YouTube, Twitter. Można zintegrować go z WordPressem, Dropbox, Google Drive i Microsoft OneDrive. 

2

3. Later 

Zrzut ekranu 2023-10-03 113932

Narzędzie Later oferuje wiele funkcji związanych z planowaniem postów oraz analizowaniem skuteczności, jednak polecane jest raczej influencerom i mniejszym markom. Obsługuje różne kanały społecznościowe, ale nacisk położony jest głównie na Instagram. 

3

4. Buffer

Zrzut ekranu 2023-10-03 115239

Buffer to prosty i intuicyjny sposób na zarządzanie mediami społecznościowymi. Pozwala na ustalenie harmonogramu postów na takich platformach jak Instagram, TikTok, Facebook, Twitter, YouTube i Pinterest. Wprawdzie nie jest najbardziej rozbudowanym narzędziem w tej kategorii, ale za to oferuje kilka unikalnych funkcji np. dopasowywanie treści do kanału społecznościowego. 

4

5. Meta Business Suite

Zrzut ekranu 2023-10-03 124839

Meta Business Suite umożliwia zarządzanie treściami publikowanymi na Facebooku i Instagramie. Pozwala na planowanie i tworzenie postów, relacji, a także reklam zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym. Nie brakuje mu też funkcji analitycznych, dzięki którym można weryfikować skuteczność kampanii i sprawdzać reakcje odbiorców na treści. 

5

6. Post Planner  

Zrzut ekranu 2023-10-03 131042

Post Planner to stosunkowo niedrogie i łatwe narzędzie do zarządzania social mediami. Najlepiej integruje się z Facebookiem i Twitterem, ale obsługuje też Instagrama, LinkedIna, Pinteresta. Pozwala na planowanie, projektowanie i publikowanie treści, do tego wyznacza najlepszy przedział czasowy na „wrzucenie” posta. Oferuje również funkcje analityczne, w tym analizę wydajności w czasie rzeczywistym. 

6

7. NapoleonCat

Zrzut ekranu 2023-10-03 135522

NapoleonCat pomoże Ci w planowaniu, ustawieniu harmonogramu i analizowaniu postów na platformach takich jak Facebook, Instagram, Twitter i wiele innych. To nie tylko narzędzie do publikowania treści, ale także platforma do monitorowania wyników, analizy konkurencji i interakcji z użytkownikami. Pozwala na zarządzanie wizytówką Google, umożliwia jakościową obsługę klienta, a także łatwe zarządzenie zespołem. 

7

Podsumowanie

Wskazanie jednego, idealnego narzędzia do planowania postów w social mediach jest niemożliwe. To dlatego, że każda firma ma inne potrzeby, oczekiwania, preferencje, a także zasoby finansowe. Platformy takie jak Sprout Social czy Hootsuite oferują wiele funkcji związanych nie tylko z planowaniem postów, ale też analityką wydajności, jednak są stosunkowo drogie. Natomiast tańsze narzędzia mają pewne ograniczenia i mogą być niewystarczające dla firm, którym zależy na rozbudowanym systemie. 

Warto więc przed wyborem określić dostępny budżet, a następnie dokładnie zapoznać się z możliwościami narzędzi. Dobrym rozwiązaniem będzie również skorzystanie z darmowych okresów próbnych. W końcu to w praktyce można najtrafniej zweryfikować, czy dana platforma spełnia wymagania firmy.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl