Przejdź do

Jakie powinny być wymiary grafik na Facebooku w 2021?

opublikowano: 19 sierpień 2021
Jakie powinny być wymiary grafik na Facebooku w 2021?

Treści wizualne odgrywają istotną rolę w świecie mediów społecznościowych. To one przyciągają uwagę i sprawiają, że Twoja marka może wyróżnić się od innych i zostać zapamiętana.

Aby kreacje jak najlepiej wywiązywały się ze swoich zadań, powinny być nie tylko interesujące, ale też odpowiednio wyświetlać się na różnych urządzeniach. Jakie rozmiary zdjęć czy grafik na Facebooku będą więc odpowiednie?

Dlaczego rozmiary zdjęć na Facebooku mają znaczenie?

Facebook to w dalszym ciągu potęga świata social media – w końcu 1,84 miliarda aktywnych użytkowników dziennie (dane: sierpień 2021) robi wrażenie. W walce o przyciągnięcie uwagi odbiorców i ich zaangażowanie liczy się więc każdy szczegół. Posty powinny być dopracowane we wszystkich aspektach – tak, by skutecznie przyciągać wzrok i sprawić, by zatrzymał się on na dłużej.

Jak zatem publikować angażujące, kreatywne grafiki na Facebooku?

Warto zacząć od upewnienia się – jeszcze przed przesłaniem obrazu – że wizualny content, jaki chcesz opublikować, nie tylko nie zawiera błędów, ale jest też w zalecanym rozmiarze.

Dzięki temu…

  • Unikniesz rozciągania obrazu i tzw. pikselozy. Twoje zdjęcia i grafiki zawsze będą prezentować się profesjonalnie;
  • Twoje grafiki będą w odpowiedniej jakości, co znacząco skróci czas wczytywania się posta czy strony – a im szybciej materiały będą się ładować, tym lepiej;
  • Grafiki zostaną dostosowane do urządzenia, na którym użytkownicy je wyświetlają, nie tracąc przy tym na swojej czytelności;
  • Odbiorcy zobaczą zdjęcie w całej okazałości. Jeśli nie dbasz o prawidłowy rozmiar grafiki (i rozmieszczenie elementów), część przekazu (albo na przykład logo!) może zostać ucięta. W przypadku przesyłania fotografii tym elementem może być chociażby… czyjaś głowa. A to nigdy nie wygląda dobrze.

Podsumowując, jeżeli wkładasz wysiłek w przygotowanie treści wizualnych na Facebooka, koniecznie zadbaj też o ich odpowiedni rozmiar. Aby osiągnąć najlepsze efekty, nie kieruj się dopuszczalnymi wielkościami – celuj w wymiary zalecane.

Jakie powinny być wymiary grafik na Facebooka?

Odpowiedź brzmi… to zależy!

Nie dość, że Facebook posiada inne wymagania dla różnych typów zdjęć (dla przykładu: zdjęcie w tle na Facebooku ma inne zalecane wymiary niż obraz do posta lub materiał do relacji), to jeszcze regularnie wprowadza zmiany.

Zdjęcia profilowe i zdjęcia w tle

Zdjęcie profilowe

Zdjęcie profilowe ma kluczowe znaczenie. Pełni funkcję zbliżoną do wizytówki – pozwala nam się wyróżnić i zapisać w pamięci odbiorców; widać je we wszystkich postach, komentarzach czy interakcjach. Umożliwia więc błyskawiczną identyfikację z Twoją marką – jeszcze zanim spojrzy się na nazwę użytkownika.

profilowe kopia

W przypadku firm na zdjęciu profilowym najczęściej umieszcza się grafikę z logo. Minimalny zalecany wymiar takiego obrazu to 400 × 400 px (proponujemy: 900 × 900 px).

Pamiętaj, że zostanie on dopasowany do okrągłej ramki. Należy zadbać więc o to, by jego istotne elementy nie były rozdysponowane w narożnikach – tak, by zawsze były widoczne.

Zdjęcie profilowe na komputerach wyświetlane jest w rozmiarze 170 × 170 px, na smartfonach – 128 × 128 px.

Dlaczego rekomenduje się przesyłanie większej grafiki, skoro będzie się ona wyświetlać jako niewielki obraz? Otóż gdy ktoś kliknie na zdjęcie, to się ono powiększy; jeśli więc byłoby w niskiej rozdzielczości, rozmazałoby się. A jak już wspominaliśmy – warto zadbać o to, żeby wszelkie materiały na Twoim profilu wyświetlały się zawsze w jak najlepszej jakości.

Zdjęcie w tle

Zdjęcie w tle Facebook (cover photo), dzięki swoim gabarytom, daje nieco większe pole do popisu niż logo. Można tam zawrzeć motto firmy, główne usługi, dane kontaktowe, a nawet informację o wygranej w prestiżowym konkursie.

Ważne, aby grafika była estetyczna, czytelna i oczywiście… w optymalnym rozmiarze.

zdjecie w tle poprawka

Zalecany przez Facebooka rozmiar zdjęcia w tle to 851 × 315 px, jednak można usłyszeć głosy, że 1200 × 628 px zapewni lepszy, bardziej przejrzysty efekt finalny. Minimalny dopuszczalny rozmiar to 400 × 150 pikseli, ale wtedy musimy liczyć się z tym, że samo zdjęcie może stracić na jakości, a napisy na wyrazistości.

Aby sprawnie się ładowało, nie powinno ważyć więcej niż 100 KB.

Na komputerach będzie się ono wyświetlać się w wielkości 820 × 312 px, a na ekranach smartfonów – 400 × 150 px.

Wskazówki:
  • aby uniknąć kompresji lub zniekształceń, prześlij plik w formacie JPG lub PNG;
  • jeżeli zdjęcie profilowe bądź zdjęcie w tle zawierają logo i/lub tekst, prześlij je jako plik PNG;
  • zastosuj się do zalecanego rozmiaru, aby uzyskać jak najkrótszy czas ładowania;
  • jeżeli przesłałeś zdjęcie w odpowiednim rozmiarze, nie przeciągaj go, aby zmienić jego położenie.

Posty i zdjęcia na osi czasu

W przypadku zdjęć do wpisów nie musimy ograniczać się do konkretnego kształtu. Zasadniczo panuje tu duża dowolność – zdjęcia mogą być w pionie, w poziomie lub w kształcie kwadratu (w tym przypadku można użyć tego samego formatu, co do postów na Instagramie, czyli 1080 × 1080). 

1;1

Za minimalny rozmiar przyjmuje się 600 × 315 px, lecz najlepsze efekty można uzyskać, stosując się do wymiarów 1200 × 630 px. Współczynnik proporcji powinien wynosić 1,91:1.

191;1

Uwaga! Jeżeli chcesz stworzyć wpis w formacie karuzeli (2–10 obrazów), zastosuj kwadratowe grafiki, najlepiej o wymiarach 1080 × 1080 px.

Wydarzenia

Grafika wydarzenia powinna nie tylko zainteresować użytkowników i zachęcić ich do wejścia na stronę eventu, ale też zawierać w sobie najważniejsze informacje (np. dzień, godzina czy miejsce wydarzenia).

Zalecany wymiar obrazu do wydarzenia to: 1200 × 628 px.

Uwaga! Po dodaniu zdjęcia nie ma już dalszej możliwości jego edycji. Dlatego – zanim je prześlesz – upewnij się, że wszystko jest tak, jak należy.

Grupy

Prowadzenie grupy na Facebooku jest fantastycznym sposobem na budowanie społeczności. Rekomendowane wymiary grafiki do zdjęcia w tle grupy to 1640 × 856 px, czyli proporcja 1,91:1.

zdj w tle grupa

Facebook Stories

Relacje, czyli Facebook Stories, szturmem zdobyły serca zarówno użytkowników, jak i profili firmowych. Algorytm bywa przewrotny, jeśli chodzi o zasięg organiczny – stąd nie zawsze nowy, dopiero co dodany post będzie dobrze widoczny.

Relacje znajdują się na samej górze newsfeeda użytkownika, co znacząco zwiększa szanse na to, że zainteresuje go to, co dla niego przygotowałeś, i kliknie, by obejrzeć relację.

Pamiętaj, że relacje wyświetlane są na całym ekranie telefonu, stąd ich zalecany rozmiar to 1080 × 1920 px.

Jeżeli relacja zawiera tekst, nie umieszczaj go na samym dole czy na samej górze. Postaraj się zostawić ok. 250 px „luzu” – dzięki temu żadna część Twojego przekazu nie zostanie ucięta lub przysłonięta przez przycisk.

Facebook Ads

Facebook daje szerokie pole możliwości reklamowych, a dokładne targetowanie umożliwia dotarcie ze swoją reklamą właśnie do tych odbiorców, na których Ci zależy.

W zależności od tego, w którym miejscu będzie się wyświetlać Twoja reklama na Facebooku, wskazane będą grafiki o różnych wymiarach:

  • aktualności – minimalny wymiar grafiki to 600 × 600 px, a zalecana rozdzielczość: 1080 x 1080 px;
  • prawa kolumna Facebooka – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px, minimalne wymiary: 254 x 133 px;
  • artykuły ekspresowe – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px;
  • Marketplace – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px, maksymalny rozmiar pliku: 30 MB;
  • Facebook Stories – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px;
  • wyniki wyszukiwania – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px, minimalna wielkość: 600 × 600 pikseli, współczynnik proporcji: od 1,91:1 do 1:1.

Rozmiary zdjęć na Facebooku – podsumowanie

rekomendacje Facebooka

warto wypróbować…

zdjęcie profilowe

400 x 400 px

900 x 900 px

zdjęcie w tle

851 x 315 px

1200 x 628 px

posty i zdjęcia (oś czasu)

 

1080 x 1080 px

1200 x 630 px

skala: 

1:1

1,91:1

wydarzenia

1200 x 628 px

grupy

1640 x 856 px

skala: 1,91:1

Facebook Stories

1080 x 1920 px

ok. 250 „luzu” na górze i na dole relacji

Facebook Ads

1080 x 1080 px

1200 x 1200 px

 

Tworząc grafiki na Facebooka, warto trzymać się wytycznych, rekomendacji i stawiać na wyższą rozdzielczość – tak, by zawsze wyświetlały się one dobrze, i to bez względu na urządzenie, z jakiego korzysta użytkownik.

Jak już wspominaliśmy, Facebook lubi wdrażać zmiany, dlatego raz na jakiś czas dobrze jest się upewnić, czy znane nam wymiary są wciąż aktualne. My z pewnością będziemy trzymać rękę na pulsie!

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.
    ul. Białostocka 22
    03-450 Warszawa

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    TEARS OF JOY

    0
      0
      Twój koszyk
      Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu