Facebook live to świetna okazja do tego, aby przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć zasięgi w social mediach. Szkolenie branżowe, relacja z podróży, promocja nowych produktów – wszystko to staje się bardziej atrakcyjne za sprawą transmisji na żywo. Jak zrobić live na Facebooku z prawdziwego zdarzenia? Jakie funkcje możesz wykorzystać, aby wzbogacić content na swoim fanpage’u? Przedstawiamy kilka cennych wskazówek.
Jak rozpocząć Facebook live?
Jeśli chcesz rozpocząć transmisję na żywo, nie musisz czytać skomplikowanych poradników i korzystać z zaawansowanych instrukcji. Samo utworzenie transmisji to tylko jedno kliknięcie. Wystarczy, że z poziomu swojego fanpage’a wybierzesz opcję „Transmisja wideo na żywo”. Znajdziesz ją w sekcji służącej do publikowania postów.
Po kliknięciu musisz jeszcze tylko wprowadzić opis transmisji. Opatrz go lokalizacją i oznacz użytkowników swojego fanpage’a, aby odbiorcy wiedzieli, że rozpoczęła się Twoja transmisja. Poprowadzisz ją z poziomu smartfona, laptopa lub tabletu.
Przeczytaj również: Live streaming w marketingu
Facebookowy live z prawdziwego zdarzenia
Do prowadzenia live’a możesz użyć kamery (lub dobrego aparatu) i mikrofonu – zwłaszcza gdy szczególnie zależy Ci na wysokiej jakości przekazywanych treści. Możesz skorzystać też z odpowiedniego programu do streamingu.
Warto rozważyć na przykład OBS studio, które umożliwi Ci utworzenie transmisji wysokiej jakości. Z pewnością sprawdzi się świetnie w przypadku różnego rodzaju szkoleń, wymagających udostępniania użytkownikom Twojego ekranu.
Jeśli chcesz poprowadzić webinar wspólnie z inną osobą, na przykład ze swoim partnerem biznesowym, możesz to zrobić dzięki Be Live. Za jego pośrednictwem zorganizujesz profesjonalną transmisję na żywo z aktywnym udziałem innych osób.
Podsumowanie
Jak rozpocząć live na Facebooku? W zasadzie wystarczy tylko jedno kliknięcie i możesz prowadzić transmisję na żywo z poziomu swojego smartfona.
Jeśli chcesz organizować szkolenia, spotkania z ekspertami i zadbać o odpowiednią jakość swojej transmisji, to zaopatrz się w profesjonalną kamerę i skorzystaj z programu do streamingu. Dzięki temu Twój content stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny.