Przejdź do

Jak utworzyć post karuzelowy na Facebooku?

opublikowano: 24 maj 2022
Jak utworzyć post karuzelowy na Facebooku?

Z pewnością nie raz spotkałeś się z wielowymiarową reklamą – taką, która w jednym poście koncentruje zdjęcia i odnośniki do kilku różnych produktów lub usług. Jest to tak zwany post karuzelowy (w skrócie: karuzela Facebook), który często wykorzystują sklepy internetowe, aby zwiększyć zasięg swoich działań promocyjnych. Zastanawiasz się, jak utworzyć go na Facebooku? Śpieszymy z pomocą.

Kampania reklamowa z karuzelą

Jeśli prowadzisz firmowy fanpage na Facebooku, to post karuzelowy utworzysz z poziomu narzędzia Meta Business Suite. Wcześniej pamiętaj jednak o tym, by przygotować sobie zdjęcia lub grafiki oraz teksty reklam i linki, które chcesz w nim zamieścić. Zastanów się również nad tym, jaki budżet możesz przeznaczyć na promocję treści.

Określ cel kampanii, budżet i grupę docelową

  1. W Meta Business Suite znajduje się Menedżer Reklam – tutaj rozpoczynasz cały proces. Wybierz opcję „Utwórz” i wskaż odpowiedni cel kampanii – na przykład zwiększenie zasięgu. Następnie zoptymalizuj budżet, określ dzienną stawkę i wybierz okres wyświetlania reklam.
  2. Teraz wskaż grupę użytkowników, do których chcesz dotrzeć. Następnie przejdź do sekcji „Umiejscowienia” – tam wybierz miejsca wyświetlania reklam (Facebook, Instagram, Messenger…).
  3. Po wykonaniu tych czynności powinno pojawić się okno „Tożsamość”, w którym należy określić, na jakim fanpage’u ma znaleźć się Twój post–karuzela. Jeśli chcesz, aby treść wyświetlała się również na Instagramie, wskaż właściwe konto IG.

Skonfiguruj swój post karuzelowy

Gdy wykonałeś już wszystkie powyższe czynności, nadszedł czas na konfigurację posta. Na początku określ strukturę reklamy, klikając opcję „Karuzela”. Teraz wystarczy dodać zdjęcia lub grafiki oraz opatrzyć je nagłówkami. Dodaj również linki, które doprowadzą odbiorców na strony prezentowanych produktów lub usług.

Bądź uważny przy ustalaniu sekwencji poszczególnych kart Twojego posta karuzelowego. Chcąc, by zdjęcia wyświetlały się w określonym porządku, nie wybieraj funkcji automatycznego ustalania kolejności.

Zbliżasz się już do końca… Wystarczy,, że wprowadzisz jeszcze chwytliwy tekst reklamowy i określisz Call to Action. Zatwierdź cały proces, wybierając opcję „Opublikuj”, i gotowe!

Atrakcyjny post karuzelowy na Facebooku w kilka minut

Jeśli nie chcesz korzystać z płatnej formy reklamy lub zależy Ci na czasie, możesz utworzyć post–karuzelę na Facebooku, wykorzystując Creator Studio. Zaloguj się do tego narzędzia poprzez Facebooka, wybierz opcję „Opublikuj” i wprowadź adres swojego fanpage’a.

Następnie postępuj podobnie jak wyżej – zamieść grafiki, stwórz nagłówki i ustaw sekwencję wyświetlania wedle własnych upodobań. Zatwierdź swój post i obserwuj reakcje użytkowników na nowo opublikowaną treść.

Podsumowanie

Jak stworzyć post karuzelowy na Facebooku? Istnieją dwie drogi. Pierwsza, bardziej złożona, rozpoczyna się w Menedżerze reklam i umożliwia stworzenie płatnej kampanii z atrakcyjną wizualnie karuzelą.

Drugi sposób jest mniej czasochłonny i nie wymaga prowadzenia płatnych działań promocyjnych. Wystarczy stworzyć post za pośrednictwem Creator Studio.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl