Przejdź do

Jak sprawdzić statystyki na TikToku?

opublikowano: 21 luty 2023
Jak sprawdzić statystyki na TikToku?

Monitorowanie statystyk na TikToku jest ważne dla osób, które chcą zwiększyć zasięgi i popularność swojego profilu, a także dla tych wykorzystujących aplikację do celów marketingowych. Dzięki śledzeniu danych można głębiej zrozumieć preferencje i potrzeby użytkowników oraz dostosować swoje treści. Przekonaj się, w jaki sposób podejrzeć pełne statystyki na TikToku.

TikTok – statystyki nie tylko dla profesjonalistów

Każda publikacja w mediach społecznościowych generuje określony zasięg, liczbę wyświetleń, poziom zaangażowania, a także inne wyniki zebrane w różnorodnych metrykach. Poszczególne platformy gromadzą te dane i udostępniają swoim użytkownikom w formie mniej lub bardziej rozbudowanych statystyk. 

Dzięki umiejętnej analizie uzyskiwanych rezultatów jesteś w stanie rozwijać się jeszcze szybciej. W końcu statystyki odpowiadają na pytanie, które publikacje przynoszą zamierzone efekty, a które przeszły bez echa. Na tej podstawie wyciągasz wnioski i sukcesywnie zwiększasz skuteczność.

Wyświetlenia filmów czy obserwacje na TikToku są widoczne od razu po odwiedzeniu dowolnego profilu. W celu uzyskania pełnego oglądu sytuacji przydałby się jednak dostęp do szerszego zakresu informacji.

W przeszłości dostęp do statystyk był zarezerwowany wyłącznie dla posiadaczy kont biznesowych. Twórcy wyszli jednak naprzeciw potrzebom użytkowników korzystających z kont osobistych. W związku z tym obecnie wszyscy mogą śledzić statystyki przedstawiające dane ze swojego profilu. Jeśli chcesz zajrzeć do narzędzi analitycznych, postępuj wedle poniższych wskazówek.

Jak włączyć statystyki na TikToku – instrukcja krok po kroku

  1. W aplikacji mobilnej naciśnij ikonę z trzema poziomymi liniami, która znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. stat tiktok 1
  2. Przejdź do sekcji „Narzędzia twórcy”.
  3. Wybierz pozycję „Analizy”. stat tiktok 2
  4. Włącz usługę analityczną, aby zacząć gromadzić dane w pełnym zakresie. stat tiktok 3
  5. Jeżeli korzystasz z TikToka na komputerze stacjonarnym, otwórz stronę internetową: www.tiktok.com/analytics

TikTok – statystyki w podstawowym wymiarze

Statystyki zostały podzielone na trzy segmenty. Pierwszy z nich nosi nazwę „Przegląd’. Znajdziesz tam podsumowanie wyników w ogólnym ujęciu. Zacznij od ustawienia przedziału czasowego, z którego zostaną zaczerpnięte dane. Do dyspozycji masz 7, 28, 60 dni albo zakres niestandardowy. Po wybraniu ram czasowych uzyskasz podsumowanie obejmujące:

  • wyświetlenia filmu, 
  • wyświetlenia profilu, 
  • polubienia, 
  • komentarze.

Statystyki zostały przedstawione w formie liczbowej oraz na wykresie.

TikTok – statystyki dla wnikliwych analityków

Druga zakładka koncentruje się na tworzonych treściach i umożliwia głębsze spojrzenie na uzyskane rezultaty. Jesteś w stanie podejrzeć tam wyniki wygenerowane przez każdy film opublikowany na Twoim profilu. W statystykach zostały uwzględnione następujące aspekty:

  • suma wyświetleń, 
  • liczba polubień, komentarzy, udostępnień, zapisań, 
  • łączny czas odtwarzania, 
  • średni czas oglądania, 
  • obejrzany cały film (ilu widzów zobaczyło publikację w całości),
  • nowi obserwujący,
  • poziom retencji przedstawiający, do którego momentu utrzymujesz zainteresowanie widza,
  • źródła ruchu,
  • dane demograficzne (lokalizacja, wiek i płeć Twoich odbiorców).
  • Pamiętaj jednak, że część powyższych metryk zacznie funkcjonować dopiero po włączeniu narzędzi analitycznych na Twoim koncie. Publikacje zamieszczone przed aktywowaniem pomiaru będą dysponować jedynie okrojonym zakresem statystyk.

Licznik obserwacji na TikToku

W trzeciej sekcji znajdziesz informacje, które pozwolą Ci na lepsze poznanie profilu osób śledzących Twój profil. Podstawową metryką jest licznik obserwujących na TikToku. Możesz dowiedzieć się, ile jest kobiet i mężczyzn wśród użytkowników monitorujących Twoje poczynania. Sprawdzisz też, skąd pochodzą te osoby i w jakim są wieku.

Dodatkowym atutem jest wykres przedstawiający czas wzmożonej aktywności Twoich obserwujących. Potraktuj to jako wskazówkę przy układaniu harmonogramu publikacji. 

TikTok – statystyki dla twórców transmitujących na żywo

W narzędziach analitycznych istnieje też możliwość aktywowania czwartej zakładki występującej pod nazwą „LIVE”. Warto z niej skorzystać, gdy używasz TikToka do prowadzenia transmisji na żywo. Znajdziesz tam statystyki, które mogą okazać się pomocne przy planowaniu kolejnych występów.

Statystyki w praktycznym zastosowaniu

TikTok wymaga od twórców wyczucia jak żadna inna platforma. Jeżeli nie będziesz w wystarczającym stopniu rozumieć społeczności, narazisz się na gwałtowny spadek swoich notowań. W związku z tym należy monitorować trendy, błyskawicznie reagować, a następnie mierzyć rezultaty. Dzięki regularnemu przeglądowi statystyk dostrzeżesz tendencje, które mogły Ci wcześniej umykać. Wprowadź tę praktykę do swojej codziennej rutyny, aby sukcesywnie doskonalić swój content. 

 

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl