Jeśli chcesz efektywnie prowadzić profile firmowe, to prędzej czy później zetkniesz się z narzędziami do zarządzania komunikacją. Ich wybór może być trudny – jest ich niemało i różnią się od siebie cenami, funkcjami i stopniem zaawansowania. W tym artykule zaproponujemy Ci 5, od których warto zacząć.
Planowanie postów – Hootsuite
Hootsuite to prawdopodobnie najstarsze tego typu narzędzie (i przez wiele lat jedyne). Dzięki Hootsuite możesz zarządzać wieloma kontami i profilami w różnych social mediach w jednym miejscu. Hootsuite najbardziej znany jest z planowania postów – możesz stworzyć post, zaplanować datę i godzinę jego publikacji w kilku różnych profilach równocześnie. Możesz także na bieżąco odpowiadać na komentarze i skorzystać z rozbudowanego kalendarza. Hootsuite istnieje także w postaci aplikacji na smartfony i wtyczki do Google Chrome, która pozwala np. na natychmiastowe udostępnienie treści w Twoich social mediach lub dodanie jej do zaplanowanych postów. Aplikacja pozwala na przeglądanie starych postów i ich statystyk oraz ich wyszukiwanie.
Monitoring marki – Brand24
Jedno z najbardziej znanych, rozbudowanych narzędzi do analizy i monitoringu marki w social mediach i w internecie. Aplikacja informuje Cię przykładowo o wzmiankach na temat Twojej firmy w różnych częściach internetu – również w social mediach.
Bardzo ważną funkcją Brand24 jest możliwość ustawienia słów kluczowych związanych z Twoją firmą lub branżą – aplikacja będzie wyszukiwać posty i publikacje związane z zadanymi frazami, dzięki czemu będziesz mógł np. szybko dołączyć do dyskusji na czyimś profilu. Dzięki tej funkcji zobaczysz też „co się mówi” w internecie na ważny dla Ciebie temat.
W Brand24 możesz także porównywać statystyki (wzmianki, zasięgi w social mediach, posty) różnych marek, np. Twojej konkurencji.
Analityka social mediów – Sotrender
Sortrender jest często uznawany za konkurencję Brand24. W rzeczywistości są to zupełnie różne aplikacje, mimo że niektóre ich funkcje się pokrywają. Sortrender o wiele bardziej skupia się na analizie social mediów – na bieżąco śledzi profile, generuje raporty oraz daje wskazówki i rekomendacje odnośnie do dalszych działań. W Sortrenderze także możesz śledzić Twoją konkurencję.
Ogromną zaletą tej aplikacji jest dostęp do wskaźników, których nie udostępniają same social media. Dzięki temu narzędziu dowiesz się, które Twoje treści, działania i komunikaty są najskuteczniejsze i przynoszą najlepsze efekty.
Analityka social mediów – Socialbakers
Socialbakers to kolejne narzędzie umożliwiające bardzo zaawansowaną analizę social mediów. Ma jednak funkcje, których nie mają Brand24 czy Sortrender, na przykład automatyczną analizę grup docelowych i budowanie person. Jest to duże ułatwienie w prowadzeniu komunikacji. Jako jedna z niewielu aplikacji, oprócz standardowych kanałów social media, takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest, obsługuje także VKontakte. Zatem jeśli Twoja firma prowadzi działania w rosyjskojęzycznych social mediach, to używanie Socialbakers może te działania znacznie ułatwić i poszerzyć o ten kanał.
Szybkie projektowanie grafik – Canva
Spójna i efektowna grafika również jest elementem skutecznej komunikacji. Wspominamy Canvę w tym artykule dlatego, że w przeciwieństwie do rozbudowanych programów graficznych, pozwala ona na łatwe i szybkie tworzenie grafik, które będą się świetnie nadawały do social mediów. Nie trzeba mieć do tego wysokich umiejętności. Mało tego Canva ma nawet szablony stworzone specjalnie z myślą o social mediach. Możesz tworzyć też własne, w których później podmienisz już tylko napisy.
Dlaczego warto używać narzędzi do zarządzania komunikacją w social mediach?
Przedstawione narzędzia dostarczają wszelkich danych, które pozwolą na efektywne wielu profili w social mediach. Nie będziesz musiał domyślać się, co lubią Twoi odbiorcy, ani tracić cennego czasu na zorganizowanie sobie pracy. Z kolei generowane w nich raporty wykażą, czy komunikacja na Twoich profilach zmierza w dobrym kierunku.