Przejdź do

5 ciekawych narzędzi do tworzenia treści, które ułatwią Ci blogowanie

opublikowano: 12 czerwiec 2023
5 ciekawych narzędzi do tworzenia treści, które ułatwią Ci blogowanie

Zaczynasz przygodę ze swoim prywatnym blogiem lub zamierzasz w ten sposób promować markę, za którą odpowiadasz? Poznaj listę ciekawych narzędzi, które pomogą Ci w tworzeniu atrakcyjnych treści i przyciąganiu do nich odbiorców!

W erze mediów społecznościowych i treści wideo blogowanie wciąż ma się dobrze. Dowód? Na blogi regularnie zagląda 30% polskich internautów. To nie wszystko! Jednocześnie blogowanie odgrywa niezwykle istotną rolę w strategiach content marketingowych. Wystarczy wspomnieć, że aż 56% konsumentów podejmuje decyzje zakupowe po przeczytaniu wpisu blogowego.

1.   Google Keyword Planner

Ciekawe i angażujące treści blogowe powinny obronić się swoją jakością, jednak zdobywanie regularnych czytelników stanowi żmudny proces. Tworząc bloga, warto choć trochę zainteresować się optymalizacją treści, między innymi w postaci umieszczenia we wpisach słów kluczowych charakteryzujących się wysokim potencjałem.

W tym zadaniu z pewnością pomoże Ci Google Keyword Planner. Nie musisz planować kampanii, aby uzyskać dostęp do tego narzędzia. Google Keyword Planner posiada wiele funkcji skierowanych do specjalistów SEO oraz Google AdWords, ale część spośród nich bardzo przydaje się blogerom.

Z pomocą plannera słów kluczowych:

  • zweryfikujesz średnią miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy;
  • poznasz jej konkurencyjność;
  • sprawdzisz minimalną i maksymalną stawkę za reklamę, przydatne jeżeli zdecydujesz się na płatne promowanie bloga;
  • wyszukasz frazy pokrewne, jakie warto umieścić w treści Twojego wpisu;
  • dostrzeżesz ewentualną sezonowość w wyszukiwaniu danych fraz.

Korzystanie z popularnych wśród Twojej grupy docelowej fraz kluczowych będzie szczególnie istotne, jeśli prowadzisz bloga produktu bądź marki, którego nadrzędną funkcją jest content marketing.

2.   Google Analytics

Google Analytics to kolejne podstawowe narzędzie w arsenale każdego specjalisty SEO, jak również doświadczonego blogera. Chcesz lepiej poznać swoich odbiorców? Sięgnij po Google Analytics – prawdziwą skarbnicę cennych informacji na temat użytkowników odwiedzających Twoją stronę.

Dzięki Google Analytics dowiesz się:

  • Jacy odbiorcy odwiedzają Twojego bloga. Poza najbardziej oczywistymi cechami, takimi jak miejsce i kraj zamieszkania lub język dokopiesz się również do bardzo ważnych cech demograficznych, między innymi wieku i płci, wykorzystywanych przez gości Twojej strony urządzeń, częstotliwości odwiedzin i zaangażowania.
  • W jaki sposób generowany jest ruch na Twoim blogu, a więc z jakich wyszukiwarek pochodzi, jakie hasła zostały użyte do znalezienia Twojej strony, które linki zewnętrzne i wewnętrzne doprowadziły odbiorców do danej treści.
  • Które treści publikowane na Twoim blogu cieszą się największym powodzeniem, bo mają najwięcej odsłon, najdłuższy czas pozostania na stronie lub – wręcz przeciwnie – odwiedziny trwają na nich najkrócej.

Znajomość odbiorców z podziałem na cechy demograficzne i nie tylko pozwoli Ci dostosować komunikację do ich oczekiwań. Analizując najbardziej popularne tematy, dowiesz się, które spośród nich warto poruszyć lub rozwinąć w kolejnych wpisach.

3.   Canva

Oprawa wizualna każdej strony internetowej mocno wpływa na jej odbiór przez czytelników. Atrakcyjna forma graficzna bardzo często decyduje o pierwszym wrażeniu, na podstawie którego odbiorca postanawia pozostać na stronie lub ją opuścić. Właśnie dlatego wartościowe wpisy blogowe i niemal wszystkie treści content marketingowe są okraszone grafikami.

Jeśli sądzisz, że do ich stworzenia musisz zaangażować profesjonalistę lub zgłębić tajniki Photoshopa lub podobnego oprogramowania, jesteś w błędzie. Poznaj Canvę – narzędzie, dzięki któremu Twój blog i każdy wpis zyskają naprawdę ciekawą oprawę wizualną. Co ważne, korzystanie z gotowych szablonów sprawia, że wiedza graficzna, podobnie jak wyczucie stylu nie odgrywają znaczącej roli w projektowaniu interesujących kreacji wizualnych!

Jakie elementy na bloga samodzielnie zaprojektujesz dzięki Canvie?

  • infografiki zgodne z identyfikacją wizualną Twojej marki lub samego bloga,
  • banery przykuwające uwagę odbiorców na Twojej stronie,
  • grafiki do mediów społecznościowych -wpisów promujących Twoje najnowsze publikacje,
  • dosłownie wszystko, co wzbogaci tekst.

W pracy z Canvą ogranicza Cię wyłącznie wyobraźnia, a jako twórcy ciekawego bloga na pewno nie brakuje Ci kreatywności!

4.   Darmowe banki zdjęć

Największą wartość na Twojej stronie naturalnie mają zdjęcia, które wykonujesz samodzielnie. Dziś nie jest to trudne przy pomocy przyzwoitego smartfona, jednak nie wszystko, co pragniesz umieścić we wpisie da się od ręki sfotografować.

W takim przypadku z pomocą przychodzą banki zdjęć dostępne online, z których spora część oferuje przynajmniej częściowo darmowe zasoby. Wśród bogatych bibliotek stosunkowo łatwo znaleźć fotografię, która najlepiej odda ducha Twoich przemyśleń lub obrazowo objaśni opisywane zjawiska.

Darmowe banki zdjęć, do których warto zajrzeć prowadząc bloga:

  • Pixabay – obszerny zbiór zawierający również materiały wideo.
  • Kaboompics – ten bank wyróżnia się ciekawą wyszukiwarką, w której masz do dyspozycji między innymi sortowanie fotografii pod względem barw lub orientacji.
  • Freestocks – popularny bank zdjęć z fotografiami przeznaczonymi również do użytku komercyjnego.
  • Unsplash – dobrze znany bank zdjęć, wyróżniający się przede wszystkim fotografiami krajobrazów.
  • Gratisography – biblioteka tego banku nie należy co prawda do najbardziej obfitych, ale za to znajdziesz tam wiele nieszablonowych i zabawnych kreacji.

Podobnych portali funkcjonuje w sieci przynajmniej kilkadziesiąt, więc jeśli tylko masz czas, w końcu znajdziesz idealną fotografię. Zanim z niej skorzystasz, zwróć jednak uwagę na licencję:

  • CC0 – zdjęcie może być wykorzystywane do dowolnych celów bez konieczności podawania jego autora.
  • CC-NY – zdjęcie nie może być wykorzystywane w celach komercyjnych. Grafikę można edytować i modyfikować, ale jej użycie wymaga podania autora.
  • CC-BY – grafika może być wykorzystywana również w celach komercyjnych, ale z koniecznością podania jej autora.

5.   Hootsuite

Coraz trudniej wyobrazić sobie pisanie bloga bez interakcji z odbiorcami. Najlepszą do tego platformę tworzą social media. Problem w tym, że prowadzenie komunikacji w kilku kanałach jednocześnie bywa naprawdę czasochłonne. Jeśli blog nie jest Twoim jedynym zajęciem i pragniesz uprościć ten proces, prawdopodobnie Hootsuite przypadnie Ci do gustu.

Facebook, Instagram, Twitter i Linkedin w jednym miejscu? Dzięki temu narzędziu to możliwe!

Przy pomocy Hootsuite:

  • zaplanujesz publikację postów w poszczególnych mediach społecznościowych,
  • odpowiesz na komentarze pod Twoimi postami,
  • będziesz zarządzać reklamami w Twoich social mediach,
  • poznasz kluczowe statystyki.

To wszystko wydarzy się bez konieczności logowania do poszczególnych mediów społecznościowych.

Lista godnych polecenia narzędzi, wspierających tworzenie treści i pracę nad blogiem jest o wiele dłuższa, a wybór konkretnych rozwiązań zależy od celu, w którym publikujesz wpisy. Na pewnym etapie być może przydadzą Ci się programy służące do:

  • tworzenia newsletterów dla czytelników,
  • automatycznego postowania wpisów blogowych w social media,
  • zaawansowanej optymalizacji treści pod SEO,
  • researchu informacji,
  • wykorzystywania marketingu afiliacyjnego.

Tymczasem zaproponowana „piątka” pomoże Ci w rozwinięciu skrzydeł i oszczędzeniu czasu, gdy sukces w postaci tysięcy regularnych czytelników pojawi się w najmniej spodziewanym momencie!

 

 

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl