MENU

Kopalnia wiedzy.

Sześć! rzeczy, które musisz wiedzieć o Influencer Marketingu

Koniec Influencer Marketingu ogłaszano już wielokrotnie. Niezależnie jednak od ilości powstałych teorii, pewne jest, że Influencer Marketing na dobre wszedł do kanonu działań marketingu online.

Marki decydują się na współpracę z influencerami przede wszystkim po to, aby zwiększyć świadomość wśród członków grona konsumenckiego i wykorzystać wpływ danej osoby. W jaki sposób prowadzić kampanie z wpływowymi osobami i czy te działania są opłacalne? Na te pytania próbujemy odpowiedzieć w poniższym tekście.

Zaufanie pokolenia Y

Młodzi odbiory nie traktują influencerów jako autonomicznej grupy, ale część wirtualnej kultury, z którą nierzadko się utożsamiają. Badania dowodzą, że aż 70% osób przed osiemnastym rokiem życia ufa autorom blogowych treści bardziej niż gwiazdom show-biznesu. Może wynikać to z faktu, że influencerzy posługują się platformami społecznościowymi w celu nawiązania interakcji ze swoimi odbiorcami i często zwracają się bezpośrednio do nich oraz odpowiadają na ich pytania. Dzięki temu odbiorcy mają poczucie, że influencer to ktoś z ich bliskiego otoczenia, osoba, którą dobrze znają. Kanały influencerskie bywają określane „wirtualną szkołą życia”, dzięki formie prostych poradników, pomagających rozwiązywać codzienne problemy. Według analiz, prowadzonych na podstawie youtubowych sondaży, aż 60% subskrybentów chętniej skorzystałoby ze wskazówek trendsetterów niż gwiazd filmowych. Dlaczego warto brać pod uwagę ten nowy styl komunikacji? Odpowiedź jest dość prosta – pokolenie Y to spora grupa konsumencka.

Efektywna alternatywa dla standardowych form promocji

Reklamy, umieszczane w drukowanej prasie, stają się obecnie coraz mniej popularną formą promocji. Wiele osób korzysta bowiem z mobilnych wersji czasopism, posługując się tabletami lub smartfonami. Drukowany marketing został zastąpiony kampaniami internetowymi, a wiele platform społecznościowych dostosowało swoją strukturę do potrzeb reklamodawców. Wirtualny sektor promocji stał się jednak dość konkurencyjny, dlatego wiele firm stara się pozyskać lojalnych klientów przy użyciu innych środków. Wiele przedsiębiorstw zdecydowało się na współpracę z influencerami, co doprowadziło do znacznego rozwoju tego obszaru marketingowego. Język korzyści, promowany w telewizyjnych kanałach emisji przeistoczył się w banalny i nudny dla odbiorców komunikat. Internetowe recenzje produktów zyskały dzięki temu o wiele większe zaufanie konsumentów. Influencer marketing stał się w krótkim czasie  ciekawą alternatywą dla klasycznych kampanii online.

Influencer marketing – na fali wzrostu

Badania dowodzą, że ten sektor działań promocyjnych w sieci nieustannie rozwija się. Na przestrzeni ostatnich lat influencer marketing przeszedł jednak ogromną rewolucję, dlatego analitycy przewidują, że jego wartość w 2020 roku będzie wynosiła około osiem miliardów funtów brytyjskich. Właściciele popularnych platform społecznościowych wprowadzają coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, dzięki czemu struktura social mediów dostosowywana jest do potrzeb reklamodawców, chcących pozyskać wyselekcjonowaną grupę odbiorców. Influencerzy zwiększają swój zasięg oddziaływania, a internetowe aplikacje i narzędzia pozwalają im dostosowywać treść i formę przekazu do zapotrzebowania odbiorców. Coraz więcej osób wykorzystuje również program AdBlock w celu zignorowania standardowych reklam display lub pop-up. Właściciele firm zmuszeni są zatem szukać nowych kanałów emisyjnych.

Atrakcyjny przekaz

Wielu z nas zanim zdecydują się na zakup jakiegoś produktu szuka informacji na jego temat w Internecie. Rozwój technologii elektronicznej przeistoczył podręczne smartfony w okno na świat dla wielu osób, a znalezione tam opinie dla wielu są ostatecznym argumentem do kliknięcia w koszyk zakupowy. Reklamowanie produktu przez Influencera, mówiącego o zaletach jakiejś rzeczy, które poznał w procesie jego używania, zwiększa zaufanie do produktu i buduje zaufanie do marki. I co za tym idzie – prowadzi do zwiększenia sprzedaży.

Zasięg influencerów

Twórcy wciąż rozwijają swoje kanały emisyjne – korzystając z nieposkromionego apetytu największych platform social media, które przecież treści nie produkują. Najpopularniejsi vlogerzy mają kilka milionów subskrybentów, a liczba odsłon ich filmów rośnie w bardzo szybkim tempie. Konta na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram czy TikTok mogą również osiągać milionowe zasięgi.

Promocja dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw

Kampanie online są doskonałym rozwiązaniem dla firm z każdego sektora gospodarczego. Jeśli firma dysponuje niewielkim budżetem, może wówczas zaproponować influencerowi barterową formę współpracy. Zdarza się również, że znane marki, opierają skuteczność strategii marketingowych jedynie na promocji w social mediach. Warto zatem dostosować kampanię do zapotrzebowania grupy docelowej oraz  działań konkurencji. Influencer marketing może być doskonałą inwestycją, gdyż internetowi twórcy potrafią dotrzeć do najbardziej wymagających klientów z pokolenia Y. Współpraca z vlogerami i internetowymi opiniotwórcami to efektywny sposób na zwiększenie popularności brandu. Influencerzy w prosty sposób potrafią opowiedzieć o rzeczach problematycznych, pozyskując dzięki temu zaufanie swoich odbiorców. Tworzony przez nich przekaz stał się alternatywą dla popularnych kiedyś sloganów reklamowych.

 

Copyright 2019 Tears of Joy. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z polityką prywatności.

Odbierz nagrodę

Uzupełnij poniższy formularz, a wyślemy Ci mały podarunek.

Formularz kontaktowy:

Stwórzmy wspólnie historię Twojej marki, która będzie miała znaczenie.

Formularz kontaktowy:

Stwórzmy wspólnie historię Twojej marki, która będzie miała znaczenie.