Przejdź do

Strategia Social Media

Social media oferują ogrom możliwości: budowanie wizerunku, sprzedaż, zdobywanie klientów. To wielki potencjał, który warto wykorzystać.

Jednocześnie media społecznościowe są dziś bardzo wysycone treściami. Nie mając wiedzy o tym, jak funkcjonują i jak skutecznie je prowadzić, pozostanie się niezauważonym i nie dotrze się do odbiorców.

Dlatego też do skutecznego prowadzenia marki w mediach społecznościowych będzie Ci potrzebna Strategia Social Media.

Czym ona dokładnie jest i dlaczego jest znacznie ważniejsza, niż myślisz?

Czym jest Strategia Social Media?

Prowadzenie profilu firmowego w social mediach z pozoru wydaje się prostym zadaniem.

Schody zaczynają się w momencie, gdy chcemy to robić tak, aby w zaplanowany i kontrolowany sposób budować dobry wizerunek marki, generować sprzedaż lub uzyskując inne korzyści. Wtedy sytuacja robi się znacznie bardziej skomplikowana i pojawiają się pytania:

  • Jakie cele wyznaczyć?
  • Jak je osiągnąć?
  • Jakie treści tworzyć, aby zainteresować klientów?
  • Jak szukać klientów?
  • I czy osiągnięcie tych celów jest w ogóle możliwe?

Na te i wiele innych pytań odpowiada właśnie Strategia Social Media, czyli dokument określający kompleksowy plan działania w social mediach.

Dzięki niej Twoje profile będą prowadzone w profesjonalny sposób – taki, który nie jest przypadkowy, przynosi konkretne efekty, realizuje ustalone cele i – co bardzo ważne – jest możliwy do zmierzenia.

Strategia Social Media jest niezbędna, jeśli chcesz, by działania Twojej marki na platformach społecznościowych były skuteczne, a jej wizerunek – pozytywny.

Dlaczego Strategia Social Media jest taka ważna?

Strategia Social Media jest szalenie ważna dla sukcesu Twojej marki, ponieważ przy nieumiejętnych działaniach nie tylko nic nie zyskasz na jej obecności w mediach społecznościowych, ale możesz wręcz stracić. Kryzysy komunikacyjne, niewykorzystany potencjał czy źle poprowadzone relacje z klientami mogą mocno nadszarpnąć pozytywny wizerunek, który wcześniej przez lata budowała. Dlatego też stworzenie Strategii powinno być pierwszym krokiem funkcjonowania w social mediach.

Niezależnie od tego, czy sam chcesz prowadzić działania, czy wolisz zlecić to nam – Strategia Social Media będzie niezbędna do osiągania zysków. Wskaże Ci ona taki kierunek działań, który przyniesie rezultaty najlepsze z możliwych.

Co zawiera proponowana przez nas Strategia Social Media?

Analiza obecnej sytuacji

Na samym początku musimy zorientować się, w jakiej sytuacji znajduje się Twoja marka, branża i jak wyglądała jej wcześniejsza obecność w social mediach. Zanim bowiem ustalimy, dokąd chcemy dojść, musimy wiedzieć, skąd startujemy. Sprawdzamy także Twoją konkurencję, jej liczbę i jakość, jakie podejmowała ona działania oraz które z nich przyniosły efekty. Badamy ich słabe i mocne strony, co później bierzemy pod uwagę, tworząc Strategię Social Media właśnie dla Ciebie.

Wyznaczenie celów

Jednym z najważniejszych punktów Strategii Social Media jest wyznaczenie celów, które chcemy osiągnąć. Mogą to być zarówno cele wizerunkowe, jak np. poprawa komunikacji czy wprowadzenie marki lub submarki na rynek, jak i biznesowe – sprzedaż, docieranie do nowych klientów czy aktywizacja aktualnych klientów. Tak naprawdę to właśnie cele są tym, co wyznacza kierunek dalszych działań; wszystkie pozostałe elementy Strategii są im podporządkowane.

Grupy docelowe

Przed podjęciem działań sprawdzamy, do kogo będą one kierowane. Znajomość klientów i grup docelowych jest równie ważna jak inne aspekty Strategii, bowiem to charakter klientów i ich upodobania determinują środki pomagające realizować cele kampanii. Język, metody dotarcia, argumenty, pory przeglądania social mediów, wiek, płeć, miejsce zamieszkania – wszystkie te elementy decydują o tym, w jaki sposób będziemy działać.

Koncept kreatywny

Zdajemy sobie sprawę, że sama analiza lub określenie grup docelowych bardzo pomaga, ale nie przynosi efektów. Wszystkie te dane trzeba kreatywnie przetworzyć i zaproponować ogólny pomysł na działania w social mediach. Nazywa się to konceptem kreatywnym – jest to pewna kluczowa myśl, pomysł, który oddaje istotę marki oraz osadza ją w odpowiednim kontekście, jednocześnie dając się przełożyć na konkretne działania i komunikację.

Propozycje działań

Znając obecną sytuację marki i branży, mając wyznaczone cele, koncept kreatywny i wiedząc, kto jest jej klientem, zaproponujemy Ci działania, dzięki którym będzie można zrealizować założenia strategii i osiągnąć Twój cel. Nasze doświadczenie, zdobyte na przestrzeni lat podczas prowadzenia wielu kampanii, pozwala na precyzyjny dobór metod i narzędzi marketingowych, które będą najbardziej skuteczne w Twojej sytuacji.

Taktyka działania i harmonogram realizacji

Kolejnym etapem jest rozłożenie tych działań w czasie i budżecie. Niektóre strategie można zrealizować w miesiąc, inne są zaplanowane na całe lata. Wiele zależy zarówno od samej marki i złożoności planowanych działań, jak i od stawianych celów – krótkoterminowych oraz długoterminowych. Trzeba też brać pod uwagę czas, który jest potrzebny na zrealizowanie danych celów; w przypadku dotarcia do małej grupy nowych odbiorców z jednym produktem może to być kilka tygodni, z kolei gdy celem marki jest wprowadzenie jej na rynek i zdobycie istotnego udziału w rynku – Strategia Social Media może być realizowana znacznie dłużej.

Co zyskasz, zlecając nam stworzenie Strategii Social Media?

Dokładny plan działań w social mediach, gotowy do realizacji

Działanie bez planu i bez celu z samej już definicji jest intuicyjne i przypadkowe. Nie da się na tym opierać poważnego biznesu. Tak samo i efekty działań Twojej marki bez strategii będą stały pod dużym znakiem zapytania, a sukcesy mogą być równie dobrze świadectwem umiejętności, co dziełem przypadku.

Strategia Social Media sprawia, że nie musisz już więcej sprawdzać, testować, szukać po omacku. Nie będziesz musiał błądzić i dociekać, dlaczego coś nie działa. Zlecając nam jej opracowanie, otrzymasz od nas dokument pełen dokładnych instrukcji, co i kiedy należy zrobić, oraz sugestie, jakimi sposobami to osiągnąć.

Oszczędność budżetu

Działania wizerunkowych i reklamowe wymagają pewnych nakładów finansowych. Ogromne znaczenie ma jednak nie tyle kwota, co sposób, w jaki będzie ona wydana. Nie można sobie pozwolić na marnotrawienie pieniędzy i wydawanie na coś, co nie będzie efektywne.

To właśnie między innymi temu służy Strategia Social Media: żeby nie wydawać budżetu na sprawdzanie, co działa, a co nie, tylko od razu robić to, co przyniesie rezultaty.

Wraz ze Strategią Social Media otrzymasz od nas wiedzę o tym co zrobić, aby Twój budżet był rozdysponowany z maksymalną wydajnością. Unikniesz wtedy tzw. przepalania budżetu, o co w social mediach bardzo łatwo, gdy nie ma się wiedzy, jak się po nich poruszać. Zamiast tego pokażemy Ci, na co wydawać pieniądze, aby uzyskiwać konkretne efekty z działań w social mediach. Damy Ci też wsparcie mediowe naszej agencji, bez którego tak skuteczne dotarcie do odbiorców może nie być możliwe ani takie łatwe. Dzięki temu wykorzystasz swój budżet jeszcze lepiej.

Konkurencyjność

Oprócz planu działania przyda Ci się także analiza Twojej marki, jej potencjału w social mediach i – co najważniejsze – wiedza, jak ten potencjał wykorzystać.

Strategia Social Media podpowie Ci, jak skorzystać z tej wiedzy w praktyczny sposób, i wskaże wyróżnik Twojej marki oraz jej oferty na tle innych firm dzałających w Twojej branży. Strategia Social Media zawiera bowiem nie tylko analizę Twojej marki pod kątem mocnych i słabych stron, ale także podobną analizę Twojej konkurencji. Da Ci to obraz tego, jak wygląda sytuacja marki na rynku.

Co ważne – z wiedzy płynącej z takiej analizy można zrobić użytek także poza mediami społecznościowymi.

Dlaczego my?

Mamy doświadczenie

Działamy w branży ładnych kilka lat, a nasi specjaliści już wcześniej zdobywali doświadczenie i wiedzę potrzebną do pracy w social mediach. Mamy więc za sobą dziesiątki zrealizowanych strategii, które przyniosły naszym klientom realne zyski – nierzadko nawet większe, niż się spodziewali. Wielu z nich, po otrzymaniu od nas strategii działań, zaufało nam i zleciło działania także na innych polach. Naszą pracę możemy potwierdzić referencjami Klientów.

Jesteśmy profesjonalistami

Uczymy się od innych specjalistów, czerpiemy z własnego doświadczenia. Wiemy już, czego unikać podczas układania strategii i znamy sposoby pozwalające poprawić jej skuteczność. Nie będziemy niczego testować na Twojej marce – chcemy wdrażać to, co już wielokrotnie sprawdziliśmy i co na 100% działa.

Korzystamy z profesjonalnych aplikacji, używanych przez agencje na całym świecie. Gwarantuje to precyzję działań i ich mierzalność, ponadto dzięki temu można łatwo weryfikować i raportować każdy nasz ruch.

Działamy zespołowo

Co dwie głowy, to nie jedna – a cała agencja to jeszcze więcej.

Rzetelna Strategia Social Media zazwyczaj jest dość obszerna i wymaga wiedzy oraz doświadczenia kilku osób. Stworzenie tak dokładnego i kreatywnego planu działania przez jedną osobę może być nie do osiągnięcia – a przynajmniej będzie karkołomnym zadaniem.

Zlecając to nam, skorzystasz z wiedzy wielu osób – specjalistów w swojej działce. To da Ci pewność, że taka strategia zostanie wielokrotnie sprawdzona, zweryfikowana i oceniona z wielu punktów widzenia, zanim Ci ją przekażemy.

Napisz do nas!

Skontaktuj się z nami, a stworzymy dla Ciebie skuteczną Strategię Social Media, pozwalającą wyprzedzić konkurencję i osiągnąć realne zyski – niezależnie od tego, czy będzie to sprzedaż, poprawa wizerunku czy po prostu nawiązanie relacji z nowymi klientami. Napisz do nas, a powiemy Ci, co możemy dla Ciebie zrobić.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl