Przejdź do

Influencerzy w branży fitness – od czego zacząć i jak się wyróżnić?

opublikowano: 26 kwiecień 2021
Influencerzy w branży fitness – od czego zacząć i jak się wyróżnić?

Influencerzy promujący aktywny i zdrowy styl życia cieszą się wielką popularnością. Inspirują tłumy do poderwania się z kanapy i rozpoczęcia walki o lepszą kondycję i sylwetkę, a przy okazji nawiązują lukratywne współprace.

O tak, Influencer Marketing ma się tam wyśmienicie.

Co zrobić, aby wybić się jako fit influencer? W jaki sposób zyskać popularność, uznanie i mnogość kontraktów reklamowych? Podpowiadamy, od czego zacząć i czym się kierować, chcąc wyróżnić się w branży fitness.

Chcę być fitness influencerem – od czego zacząć?

Być może wśród fit influencerów znajdziesz osoby, które popularność w mediach społecznościowych zdobyły przez przypadek. Jednak prawdą jest, że większość z nich sumiennie pracowała na swoją pozycję.

Zanim więc pełną parą ruszysz do działania, przyda Ci się plan:

  • Zastanów się, na którym medium chcesz się skupić. Każda z platform potrzebuje innego rodzaju treści. Jeżeli planujesz być i działać wszędzie, to nie tylko zabraknie Ci doby – istnieje też ryzyko, że po prostu szybko się wypalisz.

Warto wybrać więc jedną platformę social media, na której się skoncentrujesz, a pozostałe będziesz traktować jedynie jako „uzupełnienie”. Przynajmniej na początku.

  • Określ, do kogo chcesz kierować swoje treści. Twoją grupą docelową są młode mamy, chcące wrócić do formy po porodzie, fascynaci sportów sylwetkowych, a może osoby zaczynające swoją przygodę z jogą lub pilatesem? Stworzenie persony marketingowej, czyli w tym przypadku obrazu odbiorcy, pomoże Ci tworzyć odpowiedni content.
  • Stwórz pomysł na siebie i rozwiń swój przekaz. Zadaj sobie pytania: co wyróżnia Cię na tle innych influencerów, co chcesz uczynić swoim znakiem rozpoznawczym, aż w końcu – co możesz zaoferować swoim odbiorcom?
  • Planuj treści z wyprzedzeniem. Harmonogram nie tylko ułatwi Ci regularne publikacje, ale da Ci również pewność, że treści są spójne, oryginalne i pasują do tego, co chcesz przekazać.

Jak się wyróżnić i znaleźć swoją niszę?

Gdy ktoś jest do wszystkiego… to żaden z niego ekspert. Warto więc wybrać swoją specjalizację i opracować coś, co będzie wyróżniać Cię spośród innych fit influencerów (w końcu konkurencja w branży jest już całkiem spora). Dokładny research będzie tu wprost wymagany. Kto wie, może uda Ci się znaleźć coś, czego w treściach z branży fitness wciąż jeszcze brakuje.

people-2590524_1280

Dla przykładu: siłą Ewy Chodakowskiej – oczywiście oprócz krótkich zestawów ćwiczeń, które można wykonać w domu – była przede wszystkim jej motywująca, wspierająca postawa wobec odbiorczyń. Dodawanie otuchy i bezpośredni styl komunikacji sprawiły, że pokochały ją miliony Polek, które po prostu poczuły się ważne.

Szalone pomysły, potężna dawka poczucia humoru oraz góralska gwara okazały się kluczem do sukcesu Daniela Józefa Kuczaja, który szturmem zdobył sobie sympatię publiczności i popularność.

Kaja Soboń, obecnie mająca ponad 380 tys. followersów na Instagramie, zaczynała od youtube’owego kanału „Dźwigaj dziewczyno”. Tam zachęcała (i wciąż zachęca) kobiety do zmagań ze sztangą, dostarczając przy tym merytorycznych i często zabawnych treści, związanych z treningami. Kobiety szukają u niej informacji dotyczących treningów siłowych, do tej pory w dużej mierze zdominowanych przez mężczyzn.

Publikuj treści regularnie

Jeżeli nie publikujesz regularnie, to… znikasz. W sytuacji trwającej pewien czas ciszy w eterze (a właściwie w socialu), obserwujący tracą zainteresowanie i robią unfollow.

Jak już wspominaliśmy – dzięki wcześniej przygotowanemu harmonogramowi regularne publikowanie treści będzie dużo łatwiejsze. Dobrze zadbać też o to, by były one interesujące, angażujące – zachęcające do udostępniania czy komentowania – i zróżnicowane (zdjęcia, filmy, infografiki).

Oto kilka typów treści, które w branży fitness cieszą się szczególnym powodzeniem:

  • Metamorfozy. Odbiorcy je uwielbiają. Jeżeli jesteś trenerem, przedstaw metamorfozy swoich klientów. Jeśli natomiast opowiadasz własną historię i drogę do zgrabnej sylwetki, co jakiś czas pokazuj widzom inspirujące i motywujące zestawienia przed i po.
  • Posty edukacyjne. Może filmik instruktażowy, jak poprawnie wykonywać dane ćwiczenie, albo video z krótkim planem treningowym, skoncentrowanym na konkretnej partii ciała? Powodzeniem cieszą się także posty z prostymi przepisami na niskokaloryczne dania.
  • Wspólne wyzwania. Motywują oraz angażują społeczność. Może to być np. 30 dni do umięśnionego brzucha czy miesiąc z jogą… Dobrze sprawdzą się tu opracowany plan treningowy oraz codzienne relacje z treningu.

Współpracuj z innymi influencerami

Internet łączy ludzi. Tę jego właściwość warto wykorzystać do budowania swojego zasięgu. Znajdź więc influencerów, którzy wyznają podobne wartości do Twoich. Bądź ich aktywnym obserwatorem, komentuj, udostępniaj posty – daj się zauważyć. Po jakimś czasie spróbuj nawiązać kontakt. Gdy taka osoba poleci Twój profil, np. w swoich Instastories, część jego followersów zacznie obserwować również Twoje poczynania.

A może by tak połączyć siły i opracować wspólny materiał? Co dwie głowy (lub więcej) to nie jedna. Współpraca kreatywnych influencerów może zaowocować czymś, co szczególnie zainteresuje i zaangażuje odbiorców.

Reaguj, pytaj, odpowiadaj

Zaplanowanie publikacji to jednak nie koniec wszystkich działań. Treści przede wszystkim powinny być ciekawe i angażujące. Zadawaj pytania swoim odbiorcom – o treningi, samopoczucie, plany treningowe na przyszły tydzień. Słuchaj, co mają do przekazania, odpowiadaj na komentarze oraz wiadomości prywatne. Pokaż, że Twoi obserwatorzy są dla Ciebie ważni.

Jak się wyróżnić w branży fitness – o czym jeszcze pamiętać?

To jednak nie wszystko. O czym jeszcze warto pamiętać?

  • Estetyka ma znaczenie – publikuj wyłącznie wysokiej jakości zdjęcia i filmiki.
  • Pamiętaj o hashtagach – zarówno adekwatnych do materiału, jak i zgodnych z Twoim przesłaniem.
  • Przed publikacją danego posta lub filmu zadaj sobie pytanie, czy dla Twoich odbiorców będzie on naprawdę wartościowy.
  • W przypadku płatnych współpracy treści sprzedażowe „wplataj” w umiejętny, nienachalny sposób. Nie czyń ze swojego profilu słupa reklamowego, bo odbiorcy stracą do Ciebie zaufanie.

girl-4981766_1920

Podsumowanie

Bycie fit influencerem w mediach społecznościowych to świetny sposób na budowanie swojej marki, pozyskanie klientów (gdy jesteś trenerem personalnym) i współprac reklamowych, a finalnie – na zwiększenie własnych dochodów.

Pamiętaj jednak, że intratne współprace to nie wszystko. Jeżeli zatracisz się w kwestiach finansowych, Twoi odbiorcy szybko to wyczują. Twórz, działaj, porywaj tłumy, ale nie zapominaj o tym, jaka była Twoja wizja i jaki był Twój cel. Trzymaj się go – nawet gdy wypłyniesz na naprawdę szerokie wody. Powodzenia!

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    Należymy do:

    logo-sar-iab