Przejdź do

Czym jest TikTok i dlaczego warto na nim być?

opublikowano: 28 lipiec 2022
Czym jest TikTok i dlaczego warto na nim być?

TikTok to serwis społecznościowy, którego ideą jest publikowanie przez użytkowników krótkich, maksymalnie 3-minutowych filmów. Mogą je nagrywać własnym smartfonem za pomocą aplikacji lub publikować już nagrane filmy.

Pierwowzorem była znana wśród nastolatków aplikacja Musical.ly, w której publikowało się układy choreograficzne i lip-synci do znanych przebojów.

Jak zaistnieć na TikToku?

Do TikToka przylgnęło wiele stereotypów i mitów, zwłaszcza w jego początkowej fazie popularności. Do najbardziej rozpowszechnionych należą te, że siedzą tam tylko dzieci i nastolatki, a żeby na nim zaistnieć, wystarczy nagrywać zabawne filmiki z tańcem i śpiewem.

Ani jeden, ani drugi stereotyp nie ma nic wspólnego z prawdą. Dziś na TikToku znajdziemy osoby w praktycznie każdym wieku (również 50+), a filmy z układami choreograficznymi są tylko małą częścią wszystkich publikowanych treści; oprócz nich na TikToku znajdziemy sporo treści edukacyjnych, eksperckich czy recenzji produktów. Oczywiście nadal nie brakuje tu rozrywki – zarówno krótkich i prostych filmików, jak i stand-upów czy kanałów komediowych.

Jakie treści znajdziemy na TikToku?

  • Filmy edukacyjne
  • Tutoriale
  • Hobby
  • Recenzje
  • Lip-sync, czyli poruszanie ustami do tekstu piosenki
  • Układy choreograficzne
  • Duety (dwoje użytkowników ma do dyspozycji po połowie ekranu)
  • Filmy fabularne
  • Reaction wideo, czyli własną reakcję i komentarz innych filmów
  • Animacje
  • Transition video, czyli kreatywne wykorzystanie montażu

Na TikToku niezwykle ważnym zjawiskiem są także trendy i challenge. Polegają one na nagraniu przez każdego chętnego użytkownika swojej wersji jakiegoś zadania lub na kreatywnym zinterpretowaniu tematu określonego hasztagiem. Trendy i challenge tworzą zarówno sami tiktokerzy, jak i marki, influencerzy i twórcy platformy. Inspiracją często są znane reklamy, seriale czy filmy.

Aby orientować się w aktualnych trendach i wiedzieć, jak zrobić je zgodnie z charakterem treści na TikToku, należy być z nimi na bieżąco i nieustannie je śledzić.

Pomimo rozrywkowego i edukacyjnego charakteru treści na tej platformie, coraz bardziej się one profesjonalizują. Samo włączenie nagrywania w smartfonie może już nie wystarczyć, aby zaistnieć tam jako marka – trzeba jeszcze wiedzieć, jak nagrywać wideo w atrakcyjny wizualnie sposób, jak prowadzić storytelling (czyli narrację filmową) i jak za ich pomocą skutecznie trafić do odbiorcy.

Dla kogo jest TikTok?

Jeśli dla Twoich odbiorców ważna jest dobra zabawa, współczesne trendy i popkultura, wartościowe treści i bycie młodym niezależnie od wieku w metryce…

to TikTok jest dla Ciebie świetnym narzędziem, aby do nich dotrzeć.

Aktualnie TikToka używa ponad 1,2 miliarda użytkowników na całym świecie (to dane z początku 2022) – i mówimy tu o użytkownikach aktywnych, spędzających w aplikacji średnio nawet do godziny dziennie. W Polsce TikTok ma aż 8 milionów użytkowników.

Jak wygląda ich rozkład wiekowy?

Przedział wiekowy na TikToku

Jak więc widać, znajdziemy tu osoby w różnych przedziałach wiekowych, nie tylko nastolatków.

Influencer marketing na TikToku

Nie ma co ukrywać, że Influencer marketing jest jedną z najskuteczniejszych strategii na TikToku. Influencerzy są niezwykle popularni na tej platformie i cieszą się dużym zaufaniem użytkowników – aż 30% z nich deklaruje, że przynajmniej raz dokonało zakupu pod wpływem reklamy na TikToku, w tym reklamy z influencerem. Użytkownicy traktują ich opinie praktycznie na równi z opiniami wygłaszanymi przez znajomych czy członków rodziny.

Współpraca z influencerami to również bardzo skuteczny kanał dotarcia dla marek i ich oferty. Ważne jest jednak to, aby umiejętnie dobrać influencerów do swojego produktu i charakteru marki, aby całość wypadła naturalnie i autentycznie. Trzeba też wiedzieć, jak z nimi współpracować: jak powinna wyglądać umowa, jaki budżet przygotować i jak może wyglądać kampania z danym influencerem.

Dlaczego warto być na TikToku?

TikTok stał się jednym z najbardziej kluczowych mediów społecznościowych, wyprzedzając pod względem popularności Facebooka, Instagram czy Snapchata. Jego tempo wzrostu zdecydowanie robi wrażenie.

O sukcesie aplikacji zadecydowała nie tylko atrakcyjna forma i angażujący rodzaj treści, ale także kwestie przyjazne reklamodawcom – takie jak na przykład wydajny system reklamowy, duże możliwości dotarcia do grup docelowych, szansa na osiągnięcie imponujących zasięgów w krótkim czasie. I to między innymi z tych powodów warto być na TikToku jako marka.

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.

    ul. Białostocka 22

    03-741 Warszawa

     

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl