Przejdź do

Influencer Marketing

Influencer Marketing opiera się na znanych od wieków mechanizmach, które dziś również są bardzo skuteczne. Jednak sam fakt ich znajomości nic nie daje – trzeba jeszcze wiedzieć, jak je umiejętnie zastosować i wygenerować za ich pomocą zyski. W Tears of Joy każdego dnia prowadzimy działania influencer marketingowe i doskonale wiemy, jak wykorzystać ten rodzaj reklamy na Twoją korzyść.

Czym jest Influencer Marketing?

Twórcy i osobowości internetowe gromadzą wokół siebie społeczność osób wyznających pokrewne im wartości, prowadzących podobny styl życia lub mających takie same zainteresowania. Mają oni jednak realny wpływ na wybory (w tym decyzje zakupowe) swoich odbiorców.

Dziś takimi osobami, czyli influencerami, mogą być także osoby publiczne, które publikują autorskie treści w internecie.

Na zaufanie pracują często przez długi czas, umieszczając posty w social mediach, kręcąc filmy, pisząc artykuły, wywiady, relacje czy e-booki. Specjalizują się przy tym w różnych dziedzinach: od motoryzacji, mody, parentingu, przez dietetykę, naukę, sport, a nawet lifestyle.

Sam Influencer Marketing to z kolei nic innego, jak kampanie reklamowe z udziałem influencerów.

Dzięki mechanizmowi społecznego dowodu słuszności i regule autorytetu słowa influencerów w określonych grupach docelowych są nierzadko znacznie skuteczniejsze niż duże, wysokobudżetowe kampanie reklamowe.

Odbiorcy – zmęczeni typowymi, „bezosobowymi” formami reklamy, takimi jak banery czy pop-upy – wolą zaufać rekomendacjom influencerów, działającym podobnie jak polecenia znajomych, rodziny czy innych ekspertów.

Dlaczego Influencer Marketing jest tak skuteczny?

Influencer Marketing opiera się na znanych od lat regule autorytetu, regule rekomendacji czy na marce osobistej. Te mechanizmy wciąż są skuteczne – przybierają tylko nowe formy. Rekomendacja zaufanej osoby od zawsze znacząco wpływała na to, co kupujemy. Twórcy internetowi przyciągają tysiące odbiorców – warto więc użyć ich wpływu w celu zwiększenia zasięgu kampanii oraz zbudowania zaufania do marki.

Potrzeba szukania opinii na temat danego produktu lub usługi wśród znajomych jest szczególnie silna w pokoleniach millenialsów i Z, którzy są aktualnie największymi grupami konsumentów. Oznacza to, że nie korzystając z potęgi influencerów, można wiele stracić – a współpracując z nimi, zyskać wielu klientów i zwiększyć znajomość marki.

Jak podchodzimy do Influencer Marketingu w Tears of Joy?

Wokół influencerów i Influencer Marketingu przez lata narosło sporo szkodliwych mitów. W Tears of Joy wiemy jednak, że jest to praca jak każda inna. Jeśli robi się ją źle, przynosi szkodę; wykonywana dobrze, przez profesjonalistów, gwarantuje zyski wszystkim trzem stronom (marce, influencerowi i przede wszystkim: odbiorcom).

Jako że cenimy szczerość i profesjonalizm, to współpracujemy wyłącznie z najlepszymi influencerami – rzetelnymi, kompetentnymi i skutecznymi.

Nie jesteśmy od tworzenia list z nazwami influencerów w Excelu. Dla nas Influencer Marketing to coś więcej. Przygotowujemy kompletne kampanie i efektywną mechanikę. Kanały dotarcia – takie jak YouTube, TikTok, Instagram – dobieramy do Twojego produktu. Nasza agencja we współpracy z influencerem dba o wizerunek Twojej marki, zapewniając jej wiarygodność poprzez spójne i kreatywne treści.

W Tears of Joy potrafimy oszacować realny zasięg – sprawdzamy, analizujemy, wyciągamy wnioski. Posiadamy zestaw dedykowanych narzędzi do wyszukiwania influencerów, dzięki czemu odróżniamy prawdziwych twórców od fejkowych, sztucznie pompowanych kont. Taki Influencer Marketing daje realne korzyści.

Kiedy warto zastosować Influencer Marketing?

Jeśli Twoją grupą docelową są millenialsi lub pokolenie Z, to Influencer Marketing może być strzałem w dziesiątkę. W końcu to właśnie wśród nich (urodzonych między 1980 a 1995 rokiem) aż 92% osób przed zakupem produktu pyta o niego znajomych czy szuka opinii w internecie (badanie agencji Bright Local z 2020 roku). Rekomendacje ulubionych influencerów mają dla nich większe znaczenie niż standardowe reklamy.

Czy to znaczy, że Influencer Marketing nie nada się dla innych odbiorców? Wprost przeciwnie – influencerzy docierają do bardzo rozmaitych audytoriów i zdecydowanie wykraczają poza powyższe dwie grupy. Mówi się już nawet o tzw. silver marketingu i influencerach w wieku 50+.

Tak naprawdę wszystko zależy od Twojego produktu, marki i jej grupy docelowej. Jeśli nie jesteś pewien, czy Influencer Marketing będzie dobrym pomysłem w promocji Twojej marki – skontaktuj się z nami.

Jak dobrać influencerów do kampanii?

Jako Agencja Social Media Influencer Marketingu regularnie łączymy marki z twórcami podczas rozmaitych współprac. Stąd wiemy, że sukces kampanii influencer marketingowej w dużej mierze zależy właśnie od właściwego doboru osób – pasujących do charakteru marki, promowanych produktów, jak również rodzaju kampanii.

Dlatego bierzemy pod uwagę estetykę, w której tworzy dany influencer, jakość jego materiałów, wizerunek, jaki wokół siebie buduje, oraz charakter poprzednich współprac. Sprawdzamy także wiele innych czynników i niuansów – wszystko po to, by jak najlepiej dopasować twórcę do Twojej marki.

Jednym z kryteriów jest wielkość jego audytorium i zasięg. Wyróżniamy więc nanoinfluencerów, mikroinfluencerów, makroinfluencerów i megainfluencerów.

Nanoinfluencerzy

Ich zasięg jest najmniejszy ze wszystkich (wynosi 100 – 1000), ale z reguły ich społeczność jest najbardziej jednorodna i zgodna. Nanoinfluencerzy często reklamują produktu i marki niszowe.

Mikroiunfluencerzy

Mają nieco większe zasięgi (1000 – 10 000). Często są to osoby wyspecjalizowane w wąskich dziedzinach i mające realny wpływ na decyzje zakupowe swoich odbiorców.

Makronfluencerzy

Ich zasięgi wynoszą 10 000 – 100 000. W tym przedziale mieści się prawdopodobnie najwięcej influencerów prowadzących regularne działania.

Megainfluencerzy

To osoby, które mogą poszczycić się największymi zasięgami (100 000 i więcej). W tej grupie można często spotkać osoby, które wcześniej były znane w swoim zawodzie (np. aktorzy, muzycy, politycy) i przeniosły część swojej działalności do internetu. Niektórzy z nich są traktowani na podobnych zasadach jak tradycyjnie rozumiani celebryci.

Czy sukces kampanii zależy od wielkości influencera?

Należy jednak podkreślić, że sukces kampanii nie jest zależny od wielkości zasięgów influencerów. „Więcej” wcale nie musi oznaczać „lepiej”. Dla przykładu: mikroinfluencerzy – pomimo małego audytorium – cieszą się zazwyczaj większym zaufaniem i zaangażowaniem odbiorców niż makroinfluencerzy. Ci z kolei, z racji swoich dużych zasięgów, świetnie sprawdzają się w kampaniach budujących świadomość marki.

Jak prowadzimy Influencer Marketing?

Na samym początku badamy Twoje potrzeby, cele i poznajemy charakter Twojej marki. Jest to dla nas podstawa i punkt wyjścia do zaplanowania dalszych działań. Konsultujemy z Tobą każdy krok, dając Ci możliwość wyboru różnych opcji i wpływania na kształt działań lub kampanii.

Znając już Twoją markę, ofertę i potrzeby, wybieramy najlepszy dla niej kanał komunikacji, dzięki któremu najskuteczniej dotrzemy do Twojej grupy docelowej. Dobieramy influencera, którego działalność będzie spójna zarówno z marką, grupą docelową, jak i wybranym stylem komunikacji. Współpracujemy z naprawdę sporą liczbą twórców – także tych, których nie widać na pierwszych stronach serwisów internetowych.

Wszystkie działania i kampanie tworzymy w taki sposób, aby spełniały cele Twojej marki i wykorzystywały mocne strony influencerów. Dzięki temu Influencer Marketing jest naturalny i przekonujący.

Gotową kampanię realizujemy krok po kroku, konsekwentnie, ale jednocześnie trzymając rękę na pulsie.

Na koniec dostarczamy Ci jasny, czytelny raport, w którym prezentujemy Ci nasze działania i skuteczność kampanii.

Na jakich platformach prowadzimy działania?

  • na Facebooku;
  • na Instagramie;
  • na TikToku;
  • na Snapchacie;
  • na YouTube;
  • na LinkedInie;
  • na Twitterze;
  • na innych social mediach…
  • …ale także poza nimi – i również poza internetem!

Jakie cele może realizować Influencer Marketing?

Brand awareness

Budowanie świadomości marki to jeden z kilku rodzajów kampanii, które można poprowadzić w ramach Influencer Marketingu. Jeśli dobierzesz twórcę mającego grupę docelową zbliżoną do Twojej, stworzymy dla Ciebie kampanię pomagającą dotrzeć z Twoją marką do jego fanów. Dla Twojej marki będzie to oznaczało przyrost obserwatorów, sympatyków, a może też i klientów.

Kampania sprzedażowa

To jeden z popularniejszych rodzajów kampanii influencer marketingowych. Ich celem jest sprzedaż konkretnych produktów lub usług, choć może to być także pozyskiwanie leadów (czyli kontaktów do klienta), które będą następnie kierowane do handlowców z Twojej firmy. Efekty kampanii sprzedażowej łatwo zmierzyć, ale jej przeprowadzenie może być kosztowniejsze niż kampania wizerunkowa (ale nie jest to regułą).

Kreatywny Influencer Marketing

Jeśli chcesz, aby o Twojej marce dużo (i dobrze) się mówiło, możemy stworzyć dla niej kampanię kreatywną. Kampanie kreatywne mogą mieć różne cele – ich cechą charakterystyczną są jednak nietuzinkowe pomysły, dzięki którym marka i kampania zapadają w pamięć odbiorców.

Dlaczego my?

Odpowiedź jest prosta: ponieważ doskonale znamy się na tym, co robimy, i… lubimy to robić. A to oznacza, że możesz być pewien, że każda przygotowana dla Ciebie kampania będzie zrealizowana nie na 100, ale na 200%.

O wszystkich naszych działaniach i osiąganych wynikach regularnie informujemy Cię w czytelnych raportach. Dzięki nim wiesz, w jaki sposób wykorzystujemy powierzony nam budżet i jaki jest rzeczywisty zysk z kampanii.

Mamy know-how

Powierzenie nam działań influencer marketingowych sprawi, że zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Na wylot znamy wszystkie potrzebne do tego narzędzia, mamy know-how oraz wiemy, jak zachować się we wszystkich trudnych sytuacjach. Po tylu latach doświadczenia nic nie jest w stanie nas zaskoczyć!

Możesz oczywiście spróbować prowadzić kampanię influencer marketingową samodzielnie, ale uczenie się tego będzie bardzo czasochłonne. My tę naukę mamy już za sobą.

Znamy prawo

Wiemy także, jak poruszać się po meandrach prawa związanego z Influencer Marketingiem. Wiedza na ten temat jest niezwykle istotna – w grę wchodzi bowiem nie tylko znajomość regulaminów, ale także rozumienie i interpretacja przepisów związanych z prawem autorskim, z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czy z tworzeniem umów i ich respektowaniem.

Znamy też regulaminy poszczególnych social mediów i serwisów internetowych, co znacznie ułatwia pracę i pozwala na bezproblemowe prowadzenie działań influencer marketingowych.

Wiemy, co w internecie piszczy

Influencer Marketing na wysokim poziomie wymaga znajomości aktualnych trendów panujących w internecie. Aby być z nimi na bieżąco, trzeba śledzić to, co dzieje się w sieci i social mediach. My trzymamy rękę na pulsie! Wiemy też, jak tę wiedzę zastosować w praktyce i tworzyć kreacje – zarówno ponadczasowe, jak i te nawiązujące do aktualnych wydarzeń i motywów przewijających się przez internet.

Skontaktuj się z nami!

Napisz do nas, a powiemy Ci, jak możesz wykorzystać Influencer Marketing na korzyść Twojej marki. Doradzimy przy wyborze influencerów, wycenimy kampanię,  krok po kroku wytłumaczymy wszystkie działania oraz pokażemy Ci, jakie efekty mogą przynieść. Influencer Marketing jest niesamowicie skuteczną formą reklamy – wykorzystaj to!

Kontakt

    Imię
    Nazwisko
    Adres email
    Opowiedz nam o swoim projekcie

    Tears of Joy Sp. z o.o.
    ul. Białostocka 22
    03-450 Warszawa

    Napisz do nas smile@tearsofjoy.pl

    TEARS OF JOY

    0
      0
      Twój koszyk
      Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu