Reklama na Snapchacie
Reklama w wyszukiwarkach, na YouTube czy w mediach społecznościowych to nasza codzienność. A co z reklamowaniem się w aplikacjach mobilnych? To one – ze względu na stopień angażowania użytkownika – pochłaniają sporo naszej uwagi. Z roku na rok poświęcamy im coraz więcej wolnego czasu. Jedną z takich aplikacji jest właśnie Snapchat. Aplikacja wprowadza wiele nowych opcji i ciekawych formatów, także tych dedykowanych reklamodawcom. Daje nam to mnóstwo możliwości tworzenia ciekawej, kreatywnej i oryginalnej reklamy, a co za tym idzie – przeprowadzenia efektywnej kampanii reklamowej na Snapchacie.
Czym jest Snapchat?
Snapchat to platforma social media na smartfony. Komunikacja na Snapchacie odbywa się za pomocą tzw. snapów, czyli zdjęć lub klipów wideo, które znikają po 10 sekundach od otwarcia. Snapchat ma o wiele bardziej nieformalny i prywatny charakter niż inne social media (nie trzeba podawać swojego imienia i nazwiska), a dostęp do wysyłanych snapów mają tylko te osoby, do których się je wysyła. Aplikacja jest popularna wśród osób od 18 do 20 roku życia (wykres z początku roku 2020).
Panuje błędne przekonanie, że Snapchat czasy świetności ma już za sobą. Przeczą temu statystyki: w 2020 roku Snapchat ma 229 milionów użytkowników, którzy dziennie udostępniają ponad 4 miliardy snapów. Kampanie na Snapchacie prowadzą największe marki, takie jak McDonald’s czy H&M, ale także wiele mniejszych, działających lokalnie firm. Warto wiedzieć, że Instagram Stories (a później również Facebook Stories) zostało stworzone właśnie na podstawie pomysłu Snapchata. Z czasem aplikacja bardzo mocno się rozbudowała. Dziś oferuje szerokie możliwości tworzenia i optymalizowania kampanii reklamowych, dzięki czemu są one skuteczne i pozytywnie odbierane.
Dla kogo jest reklama na Snapchacie?
Codziennie około 3,5 mln osób korzysta ze Snapchata w Polsce (dane: 2020). Wiele z nich to użytkownicy w przedziale wiekowym 16–24 lat. To grupa oczekująca przekazu, który będzie budził ich zaufanie. Osoby te reagują alergicznie na jawne komunikaty sprzedażowe. Jednocześnie są otwarte na nowości i lubią być na bieżąco z tym, co aktualnie jest modne. Pamiętaj, że tak jak kiedyś milenialsi, tak samo dziś pokolenie Z staje się jedną z głównych grup konsumenckich. Dlatego warto już dziś opracować strategię komunikacji. Jeżeli to właśnie oni stanowią Twoją grupę docelową, reklama na Snapchacie będzie strzałem w dziesiątkę. Nasz zespół mediowców z przyjemnością pokaże Ci, jak do nich dotrzeć, i zaplanuje kampanię na Snapchacie, dzięki której osiągniesz najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje.
Zalety reklam na Snapchacie
Jest tu miejsce dla różnych branż
Z racji dużej rozpiętości wiekowej (od nastolatków do studentów i osób zaczynających karierę zawodową) Snapchat nadaje się do promocji naprawdę wielu produktów i usług dla różnych grup docelowych. Znajdziemy tu odbiorców na reklamy zarówno lokalnych lokali gastronomicznych, usług finansowych i ubezpieczeniowych, edukacji, sprzedaży aplikacji, jak i usług kosmetycznych czy produktów z segmentu premium.
Możliwość kierowania do punktów stacjonarnych
Jeśli prowadzisz firmę działającą stacjonarnie lub mającą sieć placówek, to na Snapchacie możemy kierować Twoich odbiorców do punktów stacjonarnych (oprócz oczywiście strony internetowej). W tego typu kampaniach Snapchat wykorzystuje lokalizację urządzenia i wyświetla reklamę dopiero wtedy, gdy użytkownik znajdzie się w określonej odległości od lokalu. Oprócz reklamy zobaczy także podstawowe informacje na temat danego miejsca: godziny otwarcia, numer telefonu i inne.
Jest to doskonały sposób na efektowną, zaskakującą i jednocześnie skuteczną reklamę. Sprawdza się ona również w sytuacjach, gdy chcesz sprecyzować grupę odbiorców i np. uniknąć wyświetlania reklamy tym, którzy ze względu na odległość i tak nie mogliby skorzystać z usługi.
Unikatowe rodzaje reklam
Na Snapchacie funkcjonują unikatowe i charakterystyczne dla tej platformy rodzaje reklam, których próżno szukać w innych social mediach. Są to zwłaszcza reklamy z filtrami AR i reklamy Dynamic Ads.
Pierwsze z nich pozwalają na stworzenie własnego filtra zmieniającego wygląd, który użytkownik może umieścić w snapie lub na zdjęciu. Co ważne, snapy z takim filtrem są później wysyłane do znajomych użytkownika – reklama dociera więc do osób, które także mogą być zainteresowane produktem.
Z kolei Dynamic Ads to reklama na podstawie danych z załadowanego przez Ciebie katalogu produktów sklepu internetowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba tworzyć osobnych reklam dla kilkudziesięciu czy kilkuset produktów.
Łatwość używania i precyzja systemu reklamowego
System reklamowy Snapchata, mimo dużych możliwości, jest dość prosty w obsłudze. Prowadząc kampanię na Snapchacie, możemy z bardzo dużą precyzją określić naszą grupę docelową. Wybieramy odbiorców na podstawie wieku, zainteresowań, lokalizacji, płci i innych danych. Już istniejące reklamy i kampanie na Snapchacie możemy później personalizować jeszcze dokładniej. Mamy wgląd w to, kto otworzył i zobaczył reklamę; wiemy też, jaka była reakcja użytkownika, gdy ją zobaczył (czy ją kliknął, wszedł na stronę, zadzwonił, a może po prostu zignorował). Na tej podstawie możemy kierować przyszłe reklamy – np. tylko do tych osób, które pozytywnie zareagowały na wcześniejsze.
Elastyczność stawek
Minimalna stawka budżetu reklamowego to 5$ dziennie. Taka kwota pozwala zarówno na promocję lokalnie działającej firmy, jak i na sprawdzenie, czy kampanie na Snapchacie są dobrym rozwiązaniem dla marki – bez ryzykowania dużych kwot. Aplikacja przez pierwsze dni „uczy się” reklamy i grupy docelowej, aby coraz lepiej gospodarować budżetem reklamowym i z czasem uzyskiwać mniejszy koszt reklamy.
Na czym polega reklama na Snapchacie?
Dziesięciosekundowe filmiki z możliwością przekierowania na stronę. Sponsorowane Lenses, skanujące twarz użytkownika, geofiltry, które mogą być dostępne w określonym zasięgu terytorialnym – to tylko niektóre ze sposobów na poprowadzenie kampanii na Snapchacie. Reklama wyświetla się na całym ekranie urządzenia, dzięki czemu możemy mieć pewność, że żaden odbiorca jej nie przeoczy.
Pozostałe z nich to:
Snapchat Ads – snapy trwające od 3 do 10 sekund (obrazek lub film). Po przesunięciu palcem w górę reklama pokazuje szczegóły oferty (może to być np. artykuł lub dłuższy, 10-minutowy film lub po prostu grafika z większą ilością informacji). Jest to najczęściej stosowany rodzaj reklam w kampaniach na Snapchacie.
Story Ad – standardowe, krótkie filmiki ułożone w większą całość (do 20 filmików). Ich popularność wynika z tego, że można nimi opowiedzieć dłuższą historię, ale przy użyciu najbardziej charakterystycznej dla Snapchata formy.
Dynamic Ads – reklamy zaprojektowane dla e-commerce. Dynamic Ads polegają na połączeniu aplikacji z katalogiem sklepu internetowego i automatycznym tworzeniu reklamy w postaci zdjęcia, gdy tylko dodamy produkt do naszego katalogu. Dzięki temu reklama na Snapchacie jest uaktualniana na bieżąco i automatycznie, podczas gdy Ty możesz poświęcić czas na inne czynności.
Ciekawym formatem reklamy na Snapchacie są także soczewki rozszerzonej rzeczywistości.
Te możliwości prowadzenia różnorodnych reklam w aplikacji dają nam duże pole do zrealizowania efektywnej kampanii na Snapchacie. O tym, co dokładnie możemy zaoferować, opowiedzą Ci nasi mediowcy. Gdy już lepiej poznamy Ciebie, Twoją markę, grupę docelową i cel, jaki chcesz osiągnąć, przedstawimy Ci rozwiązania, które według nas przyniosą najlepsze efekty. W prowadzeniu kampanii na Snapchacie opieramy się na własnym doświadczeniu i panujących aktualnie trendach w social mediach, dzięki czemu wiemy, jak komunikować się z różnymi grupami odbiorców – w tym również ze Snapchata.