Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie, do której przyczyniła się m.in. pandemia Covid-19, rynek influencer marketingu stale się rozwija. Od 2019 roku jego wartość wzrosła ponad trzykrotnie – jak podaje serwis Statista.
Jednak nie tylko szybki rozwój świadczy o dynamicznym charakterze tego obszaru. Stale zmieniają się też zasady gry, do których marki muszą się dostosowywać, aby nie zostać z tyłu. Czego możemy spodziewać się w branży influencer marketingu w 2024 roku? Przedstawiamy najważniejsze trendy!
Stale rozwijająca się technologia otwiera przed marketerami nowe możliwości, pozwalając na tworzenie innowacyjnych i coraz to atrakcyjniejszych kampanii. Jednym z trendów są obecnie filtry AR, które pozwalają nakładać elementy cyfrowe na obraz z kamery w czasie rzeczywistym. Już teraz wiele marek wykorzystuje je w swoich działaniach jako stały element strategii marketingowej. W jaki sposób filtry AR mogą uatrakcyjnić kampanię? I jak wykorzystać ich potencjał na potrzeby własnej marki?
Live streaming zajmuje prawie jedną czwartą światowego czasu oglądania (Blogging Wizard, 2023). Odbiorcy treści coraz częściej i chętniej konsumują wideo transmitowane na żywo, bo dzięki temu marka staje się dla nich bardziej autentyczna, a oni sami mogą angażować się w czasie rzeczywistym i szybko uzyskać odpowiedź na nurtujące pytanie.
Chcesz wdrożyć live streaming w swojej strategii marketingowej? Sprawdź, jak zacząć i na co zwrócić uwagę, aby zrobić to dobrze!
Social media mogą służyć jako skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów, budowania tożsamości marki i komunikowania się z odbiorcami. Warunkiem jest jednak przemyślane i mądre zarządzanie profilem, bo wrzucenie kilku memów to zdecydowanie za mało. Jak więc osiągnąć sukces na platformach społecznościowych? Zapraszamy do lektury!
Poprawna optymalizacja materiałów video na platformach społecznościowych jest niezbędna. Po pierwsze pozwala „przypodobać się” algorytmom i dzięki temu osiągać lepszą widoczność. Po drugie poprawia doświadczenia odbiorców i zwiększa zaangażowanie. Jak optymalizować filmy na Facebooku, Instagramie, TikToku i YouTube? Przedstawiamy praktyczne wskazówki!
Nie można dziś lekceważyć siły TikToka w kontekście napędzania sprzedaży i budowania zasięgów. W 2022 roku aż 92% użytkowników przyznało, że filmik na tej właśnie platformie zachęcił ich do podjęcia jakiegoś działania związanego z marką (Hootsuite, 2023). Obecnie liczba aktywnych użytkowników TikToka wynosi ponad 1 miliard. Jak wykorzystać ten potencjał do rozwijania marki? Przedstawiamy najlepsze strategie i praktyki!